Digitale avspillere Camebridge Dacmagic ?

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Antall liker
719
Torget vurderinger
10
Ønsker synspunkter på denne dac i forhold til andre i samme prisklasse...:confused:

Sist redigert:

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Ok for prisen, men går du et lite hakk opp, og to, så får du deg noe som er x antall bedre!

Hvilke tilkoblingsmuligheter trenger du? Hvilket oppsett kjører du?

mvh

Chris

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg har bare hørt Dacmagic noen ganger i butikken og det er ikke grunnlag for å si hvordan den spiller men jeg kjøpe NAD D1050 for kort tid siden og er veldig godt fornøyd.

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Antall liker
522
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Beresford Caiman MKII er sannsynligvis den DAC'en som gir mest for pengene i dag.
Se:
BERESFORD DAC
og
Beresford Banter

Kan kun kjøpes direkte fra produsenten.
Produsenten er svært serviceinnstilt og sender gjerne DAC'en i posten som "Sample" for å unngå høy toll og moms.
Skulle du ikke like den, kan du dessuten returnere den og få pengene tilbake. Returfrakten må du sannsynligvis stå for selv.

Caiman MKII.jpg

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Har en DacMagic 100.Syns det er en liten mirakelboks for lusne femtenhundre kroner,men selvfølgelig finnes det bedre dac'en der ute.Hadde den første DacMagic som kom på markedet,husker jeg fikk hakeslepp da jeg koblet den opp den gangen.Den er nå kaputt,og står i et skap.Lite poeng å reparere den,da jeg i etterkant også har kjøpt en Hegel HD 11.

mvh.s,

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Antall liker
719
Torget vurderinger
10
Ok for prisen, men går du et lite hakk opp, og to, så får du deg noe som er x antall bedre!

Hvilke tilkoblingsmuligheter trenger du? Hvilket oppsett kjører du?

mvh

Chris
Trenger coax inn , og coax ut . Mitt oppsetter : Bladelius Freja cd og Line Magnetic 216 lA amp . Kabling : Viablue i alt . Høyttalere : Klipsch Rb 81 .

leifeinar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2012
Antall liker
24
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Jeg bruker en Dacmagic til USB spdif converter, funker yppelig til det. Mye bedre enn en Hegel HD2

datteratilhagen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.08.2014
Antall liker
24
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt en førstegenerasjon DacMagic i hus tidligere (den 1500kr- saken). Utrolig "bang for the buck", men samtidig litt lys og tynn/spinkel i spillestilen i mine ører. Merk at jeg ikke er spesielt fan av fremoverlente engelskmenn. Jeg opplevde en klar forbedring ved bytte til en Hegel HD10, med mer autoritet i bunn og et mindre "sminket" lydbilde. For meg opplevdes forskjellene og forbedringene som store. Ser du nå får HD10 til rundt 2500kr på brukten.
Jeg ville nok sett i den retning.

Lykke til:)

Mvh

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt en førstegenerasjon DacMagic i hus tidligere (den 1500kr- saken). Utrolig "bang for the buck", men samtidig litt lys og tynn/spinkel i spillestilen i mine ører. Merk at jeg ikke er spesielt fan av fremoverlente engelskmenn. Jeg opplevde en klar forbedring ved bytte til en Hegel HD10, med mer autoritet i bunn og et mindre "sminket" lydbilde. For meg opplevdes forskjellene og forbedringene som store. Ser du nå får HD10 til rundt 2500kr på brukten.
Jeg ville nok sett i den retning.

Lykke til:)

Mvh
Enig med med forrige taler. DacMagic låt tynt og uinspirende hos meg (3 år siden), kjøpt da Bersford, so var en stor forbedring. Antar dette skyldes matching, da DacMagic har fått gode omtaler ellers.

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.151
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.729
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Eh - fyrer du 12v AC rett inn i dacen? Hvilken versjon dacmagic er det du har?
Eller er det noe jeg ikke har forstått her.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Fungerte kjempebra her, og løftet lyden menge ganger fra en middelmådig blueray spiller!

Etter min mening så er denne verdt pengene sine, og litt til!

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Den opprinnelige DAC Magic skal ha 12V AC. Derimot skal både DAC Magic Plus og DAC Magic 100 ha 12V DC. Litt spesielt kan hende, men det er nå sånn det er......

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Dacmagic og Dacmagic plus er helt ok til prisen, men mangler mye på finesse og engasjement i forhold til litt dyrere saker. De spiller hovedtrekkene av lydene på kildematerialet, men får ikke med seg nyansene. Timing og driv kunne også vært bedre på de, noe som gjør at de blir litt kjedelig i mine ører. Ville heller sett på alternativer, men ikke hørt så mange DACer med Coax Digital ut så vanskelig å anbefale noen alternativer.

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.151
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Stemmer det. Med likerettingskomponenter internt, er kvaliteten sikret. Låter da bedre enn nyere modeller med dårlige DC psu.
Dette er 4. jeg har av denne. Har kastet ut dyrere DACer til fordel for denne før. Den har både xlr, flere innganger og filtre, og helt grei lyd.

Har vært innom en Mascot strømforsyning på veien, men det ble for mye trafo støy fra den. Denne nye, er helt tyst.

Den opprinnelige DAC Magic skal ha 12V AC. Derimot skal både DAC Magic Plus og DAC Magic 100 ha 12V DC. Litt spesielt kan hende, men det er nå sånn det er......

Sist redigert:

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Stemmer det. Med likerettingskomponenter internt, er kvaliteten sikret. Låter da bedre enn nyere modeller med dårlige DC psu.
Dette er 4. jeg har av denne. Har kastet ut dyrere DACer til fordel for denne før. Den har både xlr, flere innganger og filtre, og helt grei lyd.

Har vært innom en Mascot strømforsyning på veien, men det ble for mye trafo støy fra den. Denne nye, er helt tyst.

Ja,dette forklarer endel.Trodde dac'en min var i ustand,men så prøvde jeg en tilfeldig trafo,og da virket den ! Prøvde først strømforsyningen fra min Cambridge riia og den fra DacMagic 100.Da var alt dødt.Husker det var mange av oss som fikk brev fra klubben om at trafo'en måtte byttes.Var innom butikken og fikk en ny.Takk til trådstarter,nå har jeg en brukbar dac som funker !

mvh.s,

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.151
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Dacmagic har fått nytt liv for 300kr!;

Med denne; High Quality 50VA Toroidal Transformer with 0 12 0 12 Vac Outputs | eBay
Vis vedlegget 282366
....satt inn i denne; 0905 Full Aluminum Enclosure Mini Amp Case Preamp Box PSU Chassis | eBay
Vis vedlegget 282367
Med eu nettbrønn og faktisk perfekt fit!
Halvtimes lodding, litt vibrasjonsgummi over og under trafo. +at jeg satt inn liten blå diode i front. Brukte den gamle kabelen via lite 5mm hull bak, til dac.

Mye mer kropp i Dacmagic nå.

...selger den nå tror jeg?

Topp Bunn