larsggu skrev:Camel var et av bandene som fikk meg hekta på prog-rock i utgangspunktet. (Sammen med Focus, Genesis og ELP.) Har til nå fått tak i Mirage, Moonmadness og "I can see your house from here" på vinyl til nå. På stadig jakt etter mer. ;D
Hvis noen vet om det går an å få tak i re-issues noe sted, kan de kanskje si ifra i denne tråden?
Kjøpte "A Nod and a Wink" til fatter til forrige bursdag og har hørt litt på den selv. Meget bra skive selv om den kanskje ikke er helt i samme klasse som det de spilte inn på 70-tallet. Likefullt imponerende at de holder på enda (iaf. til 2005).
Samme her. Mirage, og A Trick of The Tail av Genesis faktisk.nb skrev:Jepp. Mirage var kanskje den første Progplaten jeg virkelig likte, [...]
Har du prøvd EBAY?larsggu skrev:Samme her. Mirage, og A Trick of The Tail av Genesis faktisk.nb skrev:Jepp. Mirage var kanskje den første Progplaten jeg virkelig likte, [...]
Som nevt er ikke skivene veldig sjeldne, og jeg har sett de aller fleste f.eks. på qxl.no denne sommeren. De går dog for relativt mye penger selv om de de bare skulle være "VG" ved visuell gradering (ofte, i realiteten, veldig slitt...). Snow Goose er vel kanskje den mest sjeldne, eller ettertraktede om du vil. Hvis noen skulle ramle over denne, eller deres første selvtitulerte, vil jeg gjerne at noen sier ifra til meg.
Jeg har faktisk muligens ved en inkurie to eks av Snow Goose på vinyl (ikke alltid like lett å huske hva man har når man blir overivrig på antikvariater...) skal sjekke når jeg kommer hjemlarsggu skrev:Samme her. Mirage, og A Trick of The Tail av Genesis faktisk.nb skrev:Jepp. Mirage var kanskje den første Progplaten jeg virkelig likte, [...]
Som nevt er ikke skivene veldig sjeldne, og jeg har sett de aller fleste f.eks. på qxl.no denne sommeren. De går dog for relativt mye penger selv om de de bare skulle være "VG" ved visuell gradering (ofte, i realiteten, veldig slitt...). Snow Goose er vel kanskje den mest sjeldne, eller ettertraktede om du vil. Hvis noen skulle ramle over denne, eller deres første selvtitulerte, vil jeg gjerne at noen sier ifra til meg.
Høres ut som en plan. Får følge litt mer med der. Hvordan er det med postgang? Er platene som reget godt pakket og håndtert på forsvarlig måte?rolfozzy skrev:Har du prøvd EBAY?larsggu skrev:Samme her. Mirage, og A Trick of The Tail av Genesis faktisk.nb skrev:Jepp. Mirage var kanskje den første Progplaten jeg virkelig likte, [...]
Jeg har fått tak i Moonmadness, Snow Goose, Breathless, Nude og Rain Dances der.
Alle til en rimelig penge og NM eller M kvalitet.
Okei, du får si ifra. Kjøper den gjerne hvis du har en "til overs".nb skrev:Jeg har faktisk muligens ved en inkurie to eks av Snow Goose på vinyl (ikke alltid like lett å huske hva man har når man blir overivrig på antikvariater...) skal sjekke når jeg kommer hjemlarsggu skrev:Samme her. Mirage, og A Trick of The Tail av Genesis faktisk.nb skrev:Jepp. Mirage var kanskje den første Progplaten jeg virkelig likte, [...]
larsggu skrev:Høres ut som en plan. Får følge litt mer med der. Hvordan er det med postgang? Er platene som reget godt pakket og håndtert på forsvarlig måte?rolfozzy skrev:Har du prøvd EBAY?larsggu skrev:Samme her. Mirage, og A Trick of The Tail av Genesis faktisk.nb skrev:Jepp. Mirage var kanskje den første Progplaten jeg virkelig likte, [...]
Jeg har fått tak i Moonmadness, Snow Goose, Breathless, Nude og Rain Dances der.
Alle til en rimelig penge og NM eller M kvalitet.
Dette burde vel være et godt eksemplar:larsggu skrev:Snow Goose er vel kanskje den mest sjeldne, eller ettertraktede om du vil. Hvis noen skulle ramle over denne, eller deres første selvtitulerte, vil jeg gjerne at noen sier ifra til meg.nb skrev:Jepp. Mirage var kanskje den første Progplaten jeg virkelig likte, [...]
FMG skrev:Camel var store. Kjøpte min første plate med gruppa i '79 (tror jeg det var):
I can see your house from here
Dette er etter min mening den aller beste med gruppa. 8)
Hvorfor? Fordi det ikke finnes svake punkt (bortsett fra "Remote romance" da..). Det må likevel fremheves et par perler: "Eye of the storm" og "Ice".
Platene før "I can see ...."er etter min mening svært ujevne, med store høydepunkt innimellom dype daler.
Jeg var der også i -76. Knallkonsert. De spilte også på samme sted litt senere. Var det i 77 eller 78? Jeg var iallefall der også, og det virket som om de spilte for kreditorene på den konserten. Har de fire første platene på vinyl. Da jeg kjøpte Raindances mistet jeg interessen, og den platen havnet på et eller annet antikvariat.Tor Nado skrev:Så de live i Chateu Neuf, Oslo 23 September 1976.
Hørte igjenom denne forrige uke, treffer ikke meg, for mye synth som nevnt og jalla trommelyd.Cobra2 skrev:Noen mimrende gamlegutter vil nok rive seg i håret, men jeg synes "Stationary Traveller" (1984?) var et kjempe come-back. Et friskt pust, fra en gruppe som ikke ville dø...!
Men endringen i "sound" (synth) var kanskje for stor for mange av gamle-fansen?
Arne K
This album was taken from one of the earliest tours with the original line-up of Andrew Latimer, Pete Bardens, Andy Ward and Doug Ferguson. Although the essence of Camel changed when Doug left and we all grew apart musically, our friendships remain strong to this day. I chose this tape because it has the feel that inspired us to work together, despite it being nearly 20 years old and not the best quality. It's meant to be a bit of fun and an inexpensive souvenir of a few memories, which is something that will never change. -Andrew Latimer
Delvis enig.f skrev:Mirage og Moonmadness er spiselige/hørbare, men synes at resten av platene til Camel er vanskelige å fordøye!