CAP - tøff type

Status
Stengt for ytterligere svar.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Flere som har hatt besøk på PM'en sin av denne artikulerte og veltalende karen i det siste? Han har visst blant HFS's skarpeste penn og vitt ser det ut til.

For ordens skyld, jeg aner ikke hvem han er og hvorfor denne PM'en havnet i min innboks.
 

Vedlegg

249386

Medlem
Ble medlem
05.12.2005
Innlegg
29
Antall liker
1
Joda jeg har også hatt besøk i innboksen ;D
Tipper at di fleste som la inn komentarer på Lyra Kleos tråden har fått merke Only Crap
sin "hevn"




« Sendt til: GONG Lagt ut: I dag kl. 00:28:25 »

du gidder ikke og engasjere deg på hfs, men drittprat klarer du og brekke ut av deg
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Er det slik det henger sammen, jasså. Kanskje moderatorer får se på IP-adresser, for å se om det er samme.
Jeg for min del sa jo ikke annet enn at jeg ba Zomby ikke bry seg om pepperen.

Ligger an til en soleklar ekskludering det her synes jeg, hvis det er samme fyr så er det mye som taler for at CAP stadig suger på HFS's bitreste pille. Sikkert en utrivelig tilværelse å være så liten, men det bør ikke få lov å ødelegge forumgleden for andre på forumet.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.792
Antall liker
10.225
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Himmel og hav, er det rart det blir krig i verden. Blir nesten litt glad for at jeg ikke driver med vinyl. Eller; kanskje det blir noen billige pickuper å få fra dødsboene når kombattantene har slåss fra seg?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.159
Antall liker
3.983
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.792
Antall liker
10.225
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis det hadde vært noe innhold i meldingen hadde det kanskje vært det. Men den inneholdt jo ingen ting.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
mteinum skrev:
Er ikke første innlegg en overtredelse av forumets regel nr. 5?

5) Det er ikke tillatt å offentliggjøre innhold fra meldinger sendt via Hifisentralens email-tjeneste (også kalt PM), eller innhold fra vår bruktbørs, uten tillatelse fra den som har skrevet den private meldingen/annonsen.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17889.0.html
Etter en samlet vurdering ble det gjort av hensyn til andre som også har opplevd sjikane. Dessuten er det ikke uten videre lett å definere det som en privat melding når det er umotivert søppelpost evt sjikane fra anonym kilde.

Så jeg håper og tror vi glipper akkurat forbi den regelen :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
mteinum skrev:
Er ikke første innlegg en overtredelse av forumets regel nr. 5?

5) Det er ikke tillatt å offentliggjøre innhold fra meldinger sendt via Hifisentralens email-tjeneste (også kalt PM), eller innhold fra vår bruktbørs, uten tillatelse fra den som har skrevet den private meldingen/annonsen.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17889.0.html
Etter en samlet vurdering ble det gjort av hensyn til andre som også har opplevd sjikane. Dessuten er det ikke uten videre lett å definere det som en privat melding når det er umotivert søppelpost evt sjikane fra anonym kilde.

Så jeg håper og tror vi glipper akkurat forbi den regelen :)
Presis. Brukere som sender sjikanerende meldinger, spam, trusler eller lignende skal ikke få noen beskyttelse av regelverket. Slikt bør opp i dagen og frem i lyset, slik at de kan stå der igjen avkledd og til spott og spe.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.159
Antall liker
3.983
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
"ingen regel uten unntak" sies det. Kan vel i dette tilfellet benyttes. :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
mteinum skrev:
"ingen regel uten unntak" sies det. Kan vel i dette tilfellet benyttes. :)
Så lenge all kommunikasjon kun går en vei så skal ikke plageånder kunne gjemme seg bak denne regelen.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
GONG skrev:
Joda jeg har også hatt besøk i innboksen ;D
Tipper at di fleste som la inn komentarer på Lyra Kleos tråden har fått merke Only Crap
sin "hevn"




« Sendt til: GONG Lagt ut: I dag kl. 00:28:25 »

du gidder ikke og engasjere deg på hfs, men drittprat klarer du og brekke ut av deg
Ser ut som om du har helt rett Gong; navnet er blitt endret fra OnlyCrap til CAP, og status endret til "Gjest".

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,48984.msg1074816.html#msg1074816
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.736
Antall liker
6.432
Sted
Holmestrand
Vidar P skrev:
mteinum skrev:
Er ikke første innlegg en overtredelse av forumets regel nr. 5?

5) Det er ikke tillatt å offentliggjøre innhold fra meldinger sendt via Hifisentralens email-tjeneste (også kalt PM), eller innhold fra vår bruktbørs, uten tillatelse fra den som har skrevet den private meldingen/annonsen.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17889.0.html
Etter en samlet vurdering ble det gjort av hensyn til andre som også har opplevd sjikane. Dessuten er det ikke uten videre lett å definere det som en privat melding når det er umotivert søppelpost evt sjikane fra anonym kilde.

Så jeg håper og tror vi glipper akkurat forbi den regelen :)
Kan vel vanskelig se at denne kanaljen fortjener noen form for "kildevern". Heller honnør til Vidar for å rette søkelyset på saken.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hm, jeg ble litt nyskjerrig nå. Lurer litt på hvordan en tråd om platespillerdeler kan ende opp i slikt.

Tror jeg må forville meg inn i vinylavdelingen for å lete opp denne. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Hm, jeg ble litt nyskjerrig nå. Lurer litt på hvordan en tråd om platespillerdeler kan ende opp i slikt.

Tror jeg må forville meg inn i vinylavdelingen for å lete opp denne. :)
Popcorn klar? Sikker på at du vil dette, da?
 
M

Morpheus

Gjest
Etter å ha lest litt på vinyl delen av forumet vanker det vel ikke noen belønning om man føler seg overbevist om hvem CAP kan være...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.273
Antall liker
6.649


Det ser ut til at avsenderen har gjort en viktig oppdagelse som han føler for å videreformidle.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
BT skrev:


Det ser ut til at avsenderen har gjort en viktig oppdagelse som han føler for å videreformidle.
Hehe, du er et unikum i det å se ting i ting BT! Det er så bra at jeg har ikke ord!
Idet man tar av seg hatten for denne spesifikke observasjonen, så bærer man i minne også en årelang historie av tilsvarende observasjoner, og er evig takknemlig for berikelsene du gir oss!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Joda. Fikk en jeg også. Skulle bare mangle, slem som jeg er.

Forøvrig antar jeg at det omtalte bakpartiet tilhører meg. Nøkternt vurdert (sett i speilet) burde ikke Vidar P føle deg spesielt smigret over insinuasjonen.  ;D

Forøvrig synd at dette skulle ramme vinylhjørnet. Det er tradisjonelt blant de desidert hyggeligste delene av hfs.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
BT skrev:


Det ser ut til at avsenderen har gjort en viktig oppdagelse som han føler for å videreformidle.
Ingenting er som å videreformidle egne erfaringer og opplevelser selvsagt. Vi må jo bare ta imot den berikelsen det er.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Forøvrig antar jeg at det omtalte bakpartiet tilhører meg. Nøkternt vurdert (sett i speilet) burde ikke Vidar P føle deg spesielt smigret over insinuasjonen.  ;D
Det kan hende, men jeg føler meg ikke spesielt truffet heller.
Med mindre ditt akterspeil har oppfattet ting jeg ikke helt har fått med meg :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Nå gutter, dette minner mer og mer om å "ta en Clinton". " I never had..."

Husker ikke, kan ikke erindre etc...? Hva er da dette for noe !?

Hvis jeg hadde slikket noen "der bak" er jeg redd at det ville ha dannet seg stygge bilder på netthinnen som selv ikke øyeskylling i klorin ville ha fjernet !! ;D

Nei det var jo en som skrev noe om en teori som gikk på at de aller fleste som skriver her er så langt fra edru som det går an! Jeg begynner å tro på at han er inne på noe. Alkoholen kan jo forklare den smule amnesia som man føler er tilstede. Post-traumatisk amnesi kan muligens også spille inn om Zombys hentydninger til eget akterspeil er i nærheten av virkeligheten! ;D ;D ;D

Nei, skal slutte å raljere over dette nå. Dypt der inne har jeg utrolig nok en saklig side! :eek:

Det burde være helt unødvendig å synke ned på et så lavt nivå som denne PM viser. Vi er jo her for å ha litt tidtrøyte og "sjabbe" litt om livets merkverdigheter med folk som generelt er like gærne som oss selv! Angrepet av høygradig Audiofili som vi alle er. Dette er forum som skal være hyggelig, ikke alt for alvorsfyllt og til glede for de som deltar. Det bør gjelde de andre områdene også og ikke bare OT. Selvsagt vil man bli uenig med en og annen, men det må da for pokker være mulig å oppføre seg som folk?? Her på OT har vi utvist stor uenighet hva gjelder politikk, innvandring og økonomi. Hva jeg vet har ingen reagert slik på grunn av noe som er skrevet på OT. Og seriøst, disse tre eksemplene på OT tema er faktisk MYE MYE mer alvorlige enn hvilket som helst HiFi tema. HiFi er en HOBBY, det er faktisk ikke det viktigste i livet! Burde ikke være det selv for oss, og det er garantert ikke det viktigste for størstedelen av jordens befolkning! Vi bruker hundretusner på HiFi for å "leke" oss i en verden der folk dør av sult! :mad: En liten smule ydmykhet hadde kanskje vært på sin plass CAP ?

Nei CAP skjerpe seg!!! Eller slutt å lese/kommentere på HFS. Venner som ikke har folkeskikk ønsker ganske få om noen i det hele tatt!
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Bruker ved navn "Only Crap" hadde også tre andre alias, og alle har blitt slettet.

Det var ikke noe vanskelig å se hvilken bruker dette var pga. IP-adressene, og hvis vedkommende leser denne tråden så vit at du ikke trenger å lage flere slike aliaser. Hvis det gjentar seg så legger jeg ut hvem du er.

mteinum skrev:
Er ikke første innlegg en overtredelse av forumets regel nr. 5?

5) Det er ikke tillatt å offentliggjøre innhold fra meldinger sendt via Hifisentralens email-tjeneste (også kalt PM), eller innhold fra vår bruktbørs, uten tillatelse fra den som har skrevet den private meldingen/annonsen.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17889.0.html
Det er i utgangspunktet brudd på regelen, men dette ble et litt spesielt tilfelle, og vedkommende som laget disse aliasene slang fra seg en haug med nokså usaklig drittkasting til flere medlemmer, og det er vel ikke akkurat denne typen "spam" som regelen er ment å verne. Pga. denne saken bør vi kanskje lage et unntak som skrives ned i selve regelverket.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Fascinerende på en småbizarr måte.
Når skal et av forumets medlemmer oppleve at en eller annen mindre stabil person tropper opp på dørstokken. Eller realt hifihåndgemeng på neste messe?
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:
Fascinerende på en småbizarr måte.
Når skal et av forumets medlemmer oppleve at en eller annen mindre stabil person tropper opp på dørstokken. Eller realt hifihåndgemeng på neste messe?
Nei huff det får vi da virkelig håpe vi slipper. Nå er det jo ikke så mange som vet hvem folk er, så risikoen for besøk er nok ikke så stor. Får vi håpe da.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Jeg tror vi legger denne saken død her, og tråden stenges.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn