Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Dette har jeg troa på ;):)
    Mangler bre en SLP 05 nå men bypass.

    Steinar.
    Jepp hadde gjort seg det, har uansett god tro at Marantzen vil gjøre en god jobb her. Neste prosjekt er høydehøytalere og ett stereotrinn. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får melde meg inn i denne klubben. Har fått et nytt forsterkersett i hus, og jaggu ble det ikke en oppgradering.
    Cary Cinema 11A HD og Cary Cinema 5.

    Kjempefornøy.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp, kan ikke annet enn å glise
    Rota litt formye med justeringene i 2 kanaler, men fikk jo hørt litt av potensiale. Har sett litt mer filmklipp nå. Og jeg blir bare mer glad i dette settet. Snakker om forbedring på film. Hadde faktisk ikke trodd det skulle bli såpass..

    Frem med REW og ta noen justeringer tenker jeg. Så er vi der.
     

    Vulcanus

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn i klubben jeg også. Har Cary Cinema 11a og Cary 200.2 (som jeg får på mandag, Lsound har halv pris på Cary nå )
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Vulcanus; når du bestilte Cary Audio produkter fra LSOUND nå fikk du noe informasjon om noen tar over importen?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vulcanus holder du til? Trenger å få sjekket om det er noe feil på mikrofonen min...
     
    Sist redigert:

    Vulcanus

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Vulcanus; når du bestilte Cary Audio produkter fra LSOUND nå fikk du noe informasjon om noen tar over importen?
    Kjøpte Cinema11a fra Lyric og 200.2 fra Lsound. Vet at Tor i Lyric har sagt ja til å ta over importen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vulcanus holder du til? Trenger å få sjekket om det er noe feil på mikrofonen min...
    Bor i Trondheim. Prøver du på Auto setup, da er det viktig at du ikke har den på HDMI.
    Skal prøve noen runder i dag.
    Kobøer til mik, setter Cinema 11A på inngang 1. Trykker så på auto knappen på fjernkontrollen, og da spør Cinema 11A om mikrofon. Kobler til den, og trykker på enter. ALt sammen starter, og det kommer pink noise. Men får bare beskjed om at No speakers. Skjønner ikke dette.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Vulcanus holder du til? Trenger å få sjekket om det er noe feil på mikrofonen min...
    Bor i Trondheim. Prøver du på Auto setup, da er det viktig at du ikke har den på HDMI.
    Skal prøve noen runder i dag.
    Kobøer til mik, setter Cinema 11A på inngang 1. Trykker så på auto knappen på fjernkontrollen, og da spør Cinema 11A om mikrofon. Kobler til den, og trykker på enter. ALt sammen starter, og det kommer pink noise. Men får bare beskjed om at No speakers. Skjønner ikke dette.
    Hvilket nivå kjører du med under kalibreringen?
    Juster Masternivå til 75dBc og prøv igjen (jeg tror du har for lavt nivå).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal se på det i dag. Ble sittende å høre på musikk...

    Det er jo heller ikke noe fast Pink Noise som kommer fra C11A, den må man sette med volumtrim før man går inn i auto setup menyen. Leser på nettsider at denne auto setupen ikke er noe spes god, og at man gjør en bedre jobb selv. Spes EQ delen får mye pes. Tenker å sette opp EQ biten selv. Men er ute etter å kunne få justert avstander /delay) riktig. Med lasermåler så finner man jo ut nøyaktig avstand. Man jeg ønsker jo å kunne stille inn lyden etter akustisk avstand. Ikke sikkert det har noe spes å gjøre med lyden, men har man nevroser så har man nevroser. :D

    Det som er det rareste er jo at med DPS ON så før jeg en dyp dipp ( bruker REW) ved 120hz og nivået faller under 50hz som jeg ikke får når når DSP er deaktivert. Som da antyder at subben står med feil fase/avstand i forhold til frontene. Jeg har da manuellt justert DSP og delay med lasermåler, og satt inn de avstandene. Og alle høyttalerene deler jeg ved 80hz. Og det samme med sub. 80Hz.

    Vil gjerne spille med DSP aktiv, både på musikk og film, for å kunne justere subbwoofer mot fronter i tid...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Dette syntes jeg er merkelig, virker som DSP kretsen gjør ting verre ?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp. Skal ta noen målinger og vise hva som skjer. Legger det inn på tråden min.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Du må ikke bruke den automatiske kalibreringen i C11a. Bruk den manuelle. Det eneste denne klarer er deteksjon av høyttalere og avstand. Foreslått XO feks er helt på jordet. Regner med at du har en oppdatert firmware hvor du kan justere master volumet. Hos meg er det omtrent ingenting å hente på den automatiske EQ'en heller (i mitt rom så korrigerer den lite, ihvertfall når jeg kikker via menyen). Hører ikke forskjell med den innkoblet/utkoblet fra remoten. For LFE kanal (sub) må du være litt oppmerksom på -10dB problemstillingen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har kjøpt denne brukt. Så om den har oppgradert firmware, aner jeg ikke. Noen måte å sjekke det på? Kanskje jeg må lese manualen igjen. Er ikke mye å justere på i mitt rom heller foruten en frekvenstopp som treffer rimelig godt på en av EQ punktene.

    Om jeg kan justere mastervolum. Joda, jeg kan bruke både hjulet og fjernkontrollen, men jeg må helt ut av kalibrerings menyen for å gjøre dette. Jeg har satt Xo til 80 på alle høyttalerene og sub. Da jeg fremdeles ikke har brukt så mye tid på justering. Er for opptatt til å høre på musikk.

    Har du en slik selv Disincive, kanskje du vet hva CD mode er fornoe? Tror det var det det het. Kan slåes av og på. Går å sjekker.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Har kjøpt denne brukt. Så om den har oppgradert firmware, aner jeg ikke. Noen måte å sjekke det på? Kanskje jeg må lese manualen igjen. Er ikke mye å justere på i mitt rom heller foruten en frekvenstopp som treffer rimelig godt på en av EQ punktene.

    Om jeg kan justere mastervolum. Joda, jeg kan bruke både hjulet og fjernkontrollen, men jeg må helt ut av kalibrerings menyen for å gjøre dette. Jeg har satt Xo til 80 på alle høyttalerene og sub. Da jeg fremdeles ikke har brukt så mye tid på justering. Er for opptatt til å høre på musikk.

    Har du en slik selv Disincive, kanskje du vet hva CD mode er fornoe? Tror det var det det het. Kan slåes av og på. Går å sjekker.
    Det er en egen meny for manuell kalibrering.
    CD mode betyr bare bypass (CD signalet går gjennom urørt).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har kjøpt denne brukt. Så om den har oppgradert firmware, aner jeg ikke. Noen måte å sjekke det på? Kanskje jeg må lese manualen igjen. Er ikke mye å justere på i mitt rom heller foruten en frekvenstopp som treffer rimelig godt på en av EQ punktene.

    Om jeg kan justere mastervolum. Joda, jeg kan bruke både hjulet og fjernkontrollen, men jeg må helt ut av kalibrerings menyen for å gjøre dette. Jeg har satt Xo til 80 på alle høyttalerene og sub. Da jeg fremdeles ikke har brukt så mye tid på justering. Er for opptatt til å høre på musikk.

    Har du en slik selv Disincive, kanskje du vet hva CD mode er fornoe? Tror det var det det het. Kan slåes av og på. Går å sjekker.
    Det er en egen meny for manuell kalibrering.
    CD mode betyr bare bypass (CD signalet går gjennom urørt).
    Vet du hvilken inngang den CD pure Audio ( under Advanced settings) den er linket opp til?

    Om den knappen for å komme inn på menyen for manuell kalibrering er den knappen som heter SETUP eller?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, da burde jeg være good to go.. Merkelig at jeg da får så forskjellige resultat på musikk preset og på Movie preset.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje jeg bare skulle kjøre en tilbake til fabrikk innstillinger... Ser ut til at å oppgradere ikke skal være så enkelt. Mangler kabel...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, da burde jeg være good to go.. Merkelig at jeg da får så forskjellige resultat på musikk preset og på Movie preset.
    Disse ligger inne med forskjellige presets (oppsettet er ulikt).
    Ahh, så det er mulig at jeg ikke får til å kjøre like oppsett på de. Har gått igjennom manuell kalibrering og satt alle parametre like. Musikk har i tillegg panorama og lip synk som jeg ikke får frem på movie..

    Da blir det nok å kjøre music både på film og musikk.
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.453
    Antall liker
    3.683
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg har en RS232 til USB kabel du kunne lånt et par dager. Jeg trenger den når jeg skal endre EQ etc på monitorene mine.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sender en epost til Cary. Er jo litt underlig at Music og Movie listening mode skal være ulike.. Noe annet som er litt rart er at hver gang jeg jeg slår av prosessor eller skifter mellom inngang 1 og HDMI 1 så setter C11A listening mode til movie...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Bruk Setup - Enter for å komme til Movie Mode (trykk deretter pil ned for å skifte til listening mode Music).
    Trykk Setup igjen for å gå ut.
    Menyen er ulik, så dette er ikke noe du trenger å få bekreftet. Manualet ligger online.
    Dette med skifte av mode er nytt for meg, men med denne prosessorens mykvare så er det ingenting som overrasker.
     

    Vulcanus

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har gjort oppgraderingen fra 1.04 til 1.05 på Cinema11a , og som vet hva som må gjøres innvendig på HDMI kortet ? ( har 8xxxx serien)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Anbefaler deg å kikke gjennom, evt. søke på C11a trådene til AVForum. Der får du den infoen du trenger. Jeg skiftet HDMI kortet til 09 utgaven uten å påstå at det gav noe halleluja åpenbaring.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Hvis noen kjenner til en USB til seriell adapter som virker og som enkelt kan bestilles så legge gjerne ut en link.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har lest de 100 første sidene nå i C11A/v tråden. Ser ut som om den 04 oppdateringen skal fikse en del bugs. Men ser også at det ikke er veldig enkelt å få til oppdateringen. Skal se hvilken utgave jeg har, før jeg går videre. Sto noe om det i brukermanualen. De skriver en del om problemer jeg ikke har. Men også en del jeg har.

    Kan rapportere om svært god lyd i 2 kanaler med analog inn til C11A fra dac. Tenkte å teste digital fra SB TOUCH til C11A for å teste dac delen. Som vil evnt føre til enda en boks mindre i racket.

    Om noen har oppdater sin, hva opplever du med oppdateringen?

    Ser også at det må en noe spes kabel til for å kunne gjøre dette. Setter pris på en link til en slik kabel jeg også
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.453
    Antall liker
    3.683
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Fant dette på Cary sin hjemmeside http://www.caryaudio.com/wp-content/uploads/2013/06/README_Cinema11a.pdf
    To ensure that the proper version of the software was installed in the unit, aim the remote
    at the front panel and enter the code “8521” on the numerical keypad section of the
    remote control. The front panel display of the Cinema 11a will then display the version of
    software that is currently installed for roughly 20 seconds.

    Dette har du kanskje gjort allerede.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke fått sjekket. Blir så mye musikk avspilling når jeg tror jeg skal REW -ved... :) Tror det er lettere å bare kjøpe en slik kabel.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser da ut som om jeg har den siste firmware. ..
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Jeg kjøper den kabelen i dag fra Clas Ohlson som det er linket til lengre opp og tester om den fungerer for å få oppdatert Cinema 12. Har lest at noen USB til seriell adaptere ikke virker for å oppdatere C12 så krysser fingrene. For min del er målet å få C12 litt mer stabil mtp svitsjing mellom forskjellige innganger og svitsjing mellom Musikk og Film preset. Ofte må jeg sette i pause og svitsje frem og tilbake for at forandringen skal tre i kraft...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn