E_s skrev:
Som tittelen tilsier: Hva tror dere er den "beste" forsterkeren? Leter etter en ny eller noen år gammel forsterker som kan spille på enten Vienna Beethoven eller Kef Reference 203/2, og som kan drive begge disse parene uten problemer? En venn av meg sverger til Bladelius, og er ærlig talt litt lei av at Bladelius skal være "svaret" på alt innen forsterkeri (opp til en viss prisklasse da). Kan disse andre måle seg, eller tilogmed spille bedre mon tro? Har dere noen råd til meg, hadde satt stor pris på det.
Jeg heller litt imot den varme lyden, men samtidig definert og holografisk, dynamisk. Kan disse gi meg det mon tro?
Om du har samme lydfilosofi som meg. Dvs at det skal vere klart og tydelig i toppen. litt varme i mellomtonen og med god kontroll i bassen, Utan at det blir klinisk og kjedelig så skal jeg ramse opp noen forsterkere til deg som jeg har vert igjennom de siste 6mnd. Utifra hva du skriver så antar jeg at du har et budskjett på ca 10-14k. og at det er 2 kanaler som er det du satser på.
Priamare I30 ( Meget musikalsk, mere krefter enn du tror )
Hegel H-100 ( H-100 usb fint om du bruker pc til avspilling )
Hegel-H-200 ( Meget god kontroll i bassen, kanskje litt pågående i toppen )
Lyngdorf tda 2200 ( Kan kanskje bli klinisk, den er meget nøytral )
Avi Lab sin integrerte ( Den jeg nesten kjøpte )
Electrocompaniet eci-4 el 5 ( Dette er favoritten min i integrerte i klassen )
Ec aw120 effekt + ec-4,5 eller 4,6 pre. Passer også meget godt sammen med Parasound NC2100.
Bladelius Thor og Tyr
Arcam a90 feks ( Også meget nøytral Kanksje litt kjedelig/ korrekt )
Marantz pm15 Meget godt match til Vienna
VINCENT SV-236
VINCENT SV-234
VINCENT T.A.C. - 88 ( Rør amp )
Rør pre og transistor/digital poweramp.....
Og jeg kan nevne flere, mye mye godt i klassen rundt 10-14k ( Brukt og nytt )
Ble dette litt vanskeligere nå? Av de som du har nevnt så ville jeg har godt for AVI Lab. Fantastisk forsterker, dem mye krefter.