Har du hørt makan... jeg har ALDRI foreslått det. Jeg prøvde å fortelle at balansen med å kjøpe ny cd til 3k og brukte høyttalere til 6k kan være en risikosport.
Det var i beste mening, men om velmente råd blir mottatt på denne måten, så får du klare deg godt uten innspill herfra iallefall.
Kjøpte faktisk denne for to dager siden. Leverte den tilbake til snille Hi Fi Klubben etter fire timer og fikk igjen pengene. Hadde alle de kvalitetene som du nevner, men manglet i mine ører fundament. Den ble temmelig puslete nedover i frekvensene. Kanskje et synergiproblem.CD spiller ville jeg da valgt Cambridge Azur 640c v.2.
Frisk og rask og ren som kildevann, og den har også høy trampe takten faktor..
bamsemann..
Hm. Det må jeg si.Kjøpte faktisk denne for to dager siden. Leverte den tilbake til snille Hi Fi Klubben etter fire timer og fikk igjen pengene. Hadde alle de kvalitetene som du nevner, men manglet i mine ører fundament. Den ble temmelig puslete nedover i frekvensene. Kanskje et synergiproblem.
Kan nok bli litt slank ja...Kjøpte faktisk denne for to dager siden. Leverte den tilbake til snille Hi Fi Klubben etter fire timer og fikk igjen pengene. Hadde alle de kvalitetene som du nevner, men manglet i mine ører fundament. Den ble temmelig puslete nedover i frekvensene. Kanskje et synergiproblem.
Jeg syns all elektronikk må stå på et døgn før det prøves, det virker da som det har satt seg litt, og det pleier å bli litt mer kropp og litt mer tight og homogen lyd...Kan elektronikk endre seg så vesentlig etter lang innspillingstid? Hmm..
Rega har etter hva jeg hørte en mørk klang så de bør kanskje ikke gifte seg med mørke høyttalere?
Marantz forsterkerne er gode men mangler litt på dynamikk og futt. Ikke så rocka..
I et lite rom hadde jeg prøvd å funnet en gulvstående som har stram bass og ikke for mange basselementer.
Da tror jeg det går bra.
Reise=10 minutter, utpakking=5. - Forøvrig ser jeg poenget ditt. Av og til VET man bare at et produkt ikke kommer til å forandre seg nok ved innspilling. Kanskje det bare er meg som ikke liker skinnmager lyd.Hm. Det må jeg si.
Og den hadde nådd sitt potensiale etter disse 4 timer, inkludert reise, ut- og innpakking? Ikke verst.
Mvh
Håkon
Prøver du en bedre spiller sammen med RA1062 og Rf-35 så skjer det ting! Forøvrig viktig at RF-35 har spillt LEEEENGE. CD5001 er en kjempespiller til prisen, men Klipch stopper ikke dervar jo i dag og testet følgende opsett:
Creek Evo CD-spiller + Creek Evo amp + et par EPOS høyttalere som jeg ikke husker hvilken var.
Creek Evo CD-spiller + Creek Evo amp + Cabasse Jersey
veldig bra opsett begge 2 syntes jeg, men det jeg hørte på i går som imponerte mest var:
Rotel 1062 + Marantz CD5001 + Klipsch RF-35
Rega Mira + Rega Planet + Rega R5
Personlig syntes jeg at disse to spilte veldig likt. Klipschen hadde kanskje hakket mer basstrykk en Rega'en
usikker på hva jeg skal ta jeg, men nå skal jeg som sagt høre på visonik, focal, jolida og arcam i morgen. hvertfall noe av det.
Hei.så hva slags forsterker syns du passer? Vincent SV226? den må koste max 7000kr. kunne selvfølgelig tatt en titt på en Vincent Cd-s2. har også hørt at det finnes en marantz forsterker til ca 7000kr også.
RF-35'en jeg prøvde (som jeg kunne få) er en demobrukt som er spilt ca 400 timer.. er klar over at den trenger litt tid..
toriamos Ellers ser det ut som trådstarter er på veldig riktig veg skrev:dette er helt klart en HAN.
Consonance forsterkeren som skal selges her har høstet lovord i pressen. Demo modell til halv pris med full garanti.noen forslag til rørforsterker? er en STOR fordel om den er integrert.. har ikke verdens største rack akkurat
Støttar dette!Rør og Klipsch er gode venner
Men bør være en konstruksjon med skikkelig basskontroll.
Mvh
Jaer ikke Naim Nait 5i veldig bra? så den brukt ettellerannet sted..
hvordan bygger man om en forsterker til å ta andre rør? mister man ikke garanti da?