tweakMan
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 10.02.2002
- Antall liker
- 127
Man kan saktens spørre seg, er cd drevet nå på vei
til å tape terreng mot de nymotens data oppsettene som har
dukket opp som paddehatter over alt?
I alle blader, på alle nettsider serveres det nå den ene lekre testen etter den andre. Man har Mcintosh med sin musicserver og Zero One Audio
Ti48 Archival Transport. og alt dette her.
Enten så må man ha en pc, eller så koster det foreløpig 25tusen eller deromkring hvis man vil ha det feteste av det fete.
Akkurat Zero One sin Archival transport sies å slå alt av
cd drev som er laget... pluss at den er bygd ikke som en pc men som en highend hd drivverk, med muligheten til å lese inn cdene dine automatisk!!!
http://www.6moons.com/audioreviews/zero1/ti48.html
Spennede saker... Men dyrt, og eventuelt er du nødt til å la pc'en din stå på, sånn som med SB3 (Slimdevices).
Men hva om jeg sa at i februar måned kommer det ett lite fikst produkt på markedet som vil REVOLUSJONERE dataens inntåg i hifi annlegget ditt!!! Og det koster deg ikke 25 tusen, og du kan bruke det du allerede har til å drive dette med!!!
Nå tenker jeg at jeg har oppmerksomheten din ja!!!
Vidunderet ser ut som dette:
Her er litt info om denne: http://www.cooltopia.com/product.php?xProd=6292&jssCart=0d7bf656ec523c9cf9c42a283a7c1896
Den heter Qnap TS (Turboserver) og er Bare feeeeeet!
Det er en liten linuxpc trødd inn i en bordstående smekker liten HD- 10 in one server med Slimserver innebygd!!!
Tenk rett i kroppen på SB3 nå...
Den må settes opp via pcen som vanlig, men når den er koblet ferdig så kan den det mest utroligste... Du kan ha 10talls med terrabyte tigjengelig fordi denne lille coole bosken har det meste av tilkoblinger og wireless også!!!
Og den kjører helt selv, uten at pcen behøver å være tilkoblet!
Den har usb, den har lan... OK, så er det ikke akkurat det samme som ett lynx 22/two kort (Det beste fremdeles i mine øyne) men det gir deg altså opptil 500GB i en liten HDD cd arkiv gizmo...
Du kan selvsagt seriekoble flere av dem...
Denne er også en fult brukbar harddisk med utrolig mye innebygd!!!
Squeezebox 3 og Qnap TS-101 og thats it!!!
Hele cd samlinga og evt hele nettet rett i anlegget!
Oj oj!!!! Dette begynner å bli morro!!!
til å tape terreng mot de nymotens data oppsettene som har
dukket opp som paddehatter over alt?
I alle blader, på alle nettsider serveres det nå den ene lekre testen etter den andre. Man har Mcintosh med sin musicserver og Zero One Audio
Ti48 Archival Transport. og alt dette her.
Enten så må man ha en pc, eller så koster det foreløpig 25tusen eller deromkring hvis man vil ha det feteste av det fete.
Akkurat Zero One sin Archival transport sies å slå alt av
cd drev som er laget... pluss at den er bygd ikke som en pc men som en highend hd drivverk, med muligheten til å lese inn cdene dine automatisk!!!
http://www.6moons.com/audioreviews/zero1/ti48.html
Spennede saker... Men dyrt, og eventuelt er du nødt til å la pc'en din stå på, sånn som med SB3 (Slimdevices).
Men hva om jeg sa at i februar måned kommer det ett lite fikst produkt på markedet som vil REVOLUSJONERE dataens inntåg i hifi annlegget ditt!!! Og det koster deg ikke 25 tusen, og du kan bruke det du allerede har til å drive dette med!!!
Nå tenker jeg at jeg har oppmerksomheten din ja!!!
Vidunderet ser ut som dette:
Her er litt info om denne: http://www.cooltopia.com/product.php?xProd=6292&jssCart=0d7bf656ec523c9cf9c42a283a7c1896
Den heter Qnap TS (Turboserver) og er Bare feeeeeet!
Det er en liten linuxpc trødd inn i en bordstående smekker liten HD- 10 in one server med Slimserver innebygd!!!
Tenk rett i kroppen på SB3 nå...
Den må settes opp via pcen som vanlig, men når den er koblet ferdig så kan den det mest utroligste... Du kan ha 10talls med terrabyte tigjengelig fordi denne lille coole bosken har det meste av tilkoblinger og wireless også!!!
Og den kjører helt selv, uten at pcen behøver å være tilkoblet!
Den har usb, den har lan... OK, så er det ikke akkurat det samme som ett lynx 22/two kort (Det beste fremdeles i mine øyne) men det gir deg altså opptil 500GB i en liten HDD cd arkiv gizmo...
Du kan selvsagt seriekoble flere av dem...
Denne er også en fult brukbar harddisk med utrolig mye innebygd!!!
Squeezebox 3 og Qnap TS-101 og thats it!!!
Hele cd samlinga og evt hele nettet rett i anlegget!
Oj oj!!!! Dette begynner å bli morro!!!