CD-rack

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Hei folkens.

Jeg er ute etter et rack som er fint (?) og som kan romme MANGE cd´er. Ser for meg noe i kirsebærfinish, eller annet mørkt tre.
Er det noen som har forslag til hvor jeg skal begynne å lete?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Se på Ikea om Benno er noe for deg kanskje? Det er iallefall veldig egnet til CD, utbyggbart og billig. Tar 180 CD'er pr søyle. og koster under 300,-. Bygger ikke mer i dybden enn en CD heller :)



Mvh Vidar P
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Jeg har fire stk. Benno i bjørkefiner. Har sett litt på disse som er mellombrun (som på bildet), og det kan være et alternativ, men jeg kan tenke meg flere alternativer.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.811
Antall liker
7.851
Når man etterhvert har ansamlet seg noen tusen skiver så kan det sikkert lønne seg å ta kontakt med en lokal møbelsnekker. Da kan du få det akkurat som du vil ha det til en pris som uansett er lav sammenlignet med verdien på samlingen. Selv foretrekker jeg kommodeløsningen med skuffer som tar ett par hundre CDer med ryggen opp.
 
K

kbwh

Gjest
IKEA har også en serie som heter BESTÅ. Der finnes det bl.a. seksjoner i 20cm dybde, og de leveres i hvit, bøk og brunsort. Bredere hyller enn Benno, og det er praktisk, og penere også synes jeg.

Rekvirer PDF fra IKEA kundeservice.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.369
Antall liker
6.766
Jeg foretrekker skap, så holder coverene seg rene og pene.
Men nå er alle skapene mine fulle, og jeg finner ingen som fører de skapene jeg har lenger. :mad:
 

Einarson

Medlem
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
26
Antall liker
0
Er det noen som vet om en kommode som passer til oppbevaring av Cder. Har ikke veggplass til flere. Den bør kunne ta over 2500 Cder eller flere, da jeg ikke med stor sansynlighet ikke klarer å slutte å handle flere.
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
noruego skrev:
Når man etterhvert har ansamlet seg noen tusen skiver så kan det sikkert lønne seg å ta kontakt med en lokal møbelsnekker. Da kan du få det akkurat som du vil ha det til en pris som uansett er lav sammenlignet med verdien på samlingen. Selv foretrekker jeg kommodeløsningen med skuffer som tar ett par hundre CDer med ryggen opp.
Det kan godt være en kommodeløsning. Det viktigste er at det ser pent ut og at det rommer 1500-2000 cd´er. Er det noen som har linker til noen som selger slikt?
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.361
Antall liker
3.980
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
janry skrev:
C._Alshus skrev:
www.montana.dk

Litt dyrere, men akk så elegant.
Hvordan får jeg noe ut av denne siden da? Den var da så rotete ???
Nettsiden er vel ikke rotete? Sjekk ut modelloversikten. Eller stikk innom en møbelbutikk som fører merket. Sikkert noen litt mer eksklusiver sjapper i Barteby. ;) Spør etter katalogen. (100 siders blekke med priser og de hele)
Montana er oppbygget av moduler. Du kan selv setter sammen hva slags former du ønsker. Absolutt alle tenkelige kombinasjoner finnes. Produktene er prudusert i MDF med lakk eller finerfinish. Høy kvalitet i samtlige deler.

Her er et noen eksempler:





 
K

kbwh

Gjest
IKEA BESTÅ sm jeg nevnte tidligere har også kommodeløsninger.

Highend er selvfølgelig Montana. Mer elegant og bestandig får du det ikke, og det vil være tilgjengelig for utvidelse om 20 år også.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ikea Billy i 80 cm bredde med vitrinedører funker her, kjøp ekstra hyller så går det nærmere 900 i ett skap
 
N

nb

Gjest
hifiguru skrev:
Ikea Billy i 80 cm bredde med vitrinedører funker her, kjøp ekstra hyller så går det nærmere 900 i ett skap
Billy rommer mye med ekstrahyller, men de er for dype synes jeg. Trenger jo ikke mer enn en 15 cm til CD-er
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.323
Antall liker
1.463
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
hifiguru skrev:
Ikea Billy i 80 cm bredde med vitrinedører funker her, kjøp ekstra hyller så går det nærmere 900 i ett skap
Billy hyller med vitrinedører kan fåes i mange ulike utgaver. Mine Billy hyller skal "oppgraderes" med vitrinedører. Har idag cd innsatser, men da passer ikke vitrinedørene.
 
N

nb

Gjest
2m skrev:
hifiguru skrev:
Ikea Billy i 80 cm bredde med vitrinedører funker her, kjøp ekstra hyller så går det nærmere 900 i ett skap
Billy hyller med vitrinedører kan fåes i mange ulike utgaver. Mine Billy hyller skal "oppgraderes" med vitrinedører. Har idag cd innsatser, men da passer ikke vitrinedørene.
CD-innsatser er inkarnasjonen av satan om man har en stor samling og sorterer alfabetisk. Verdt å tenke på før man setter i gang med denslags.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
2m skrev:
hifiguru skrev:
Ikea Billy i 80 cm bredde med vitrinedører funker her, kjøp ekstra hyller så går det nærmere 900 i ett skap
Billy hyller med vitrinedører kan fåes i mange ulike utgaver. Mine Billy hyller skal "oppgraderes" med vitrinedører. Har idag cd innsatser, men da passer ikke vitrinedørene.
....godt du sa, lette etter cd-innsatser sist på Ikea, kjøpte ekstra hyller istedet, et annet alternativ er å legge tynne plater oppå første CD rad og sette en ny rad oppå. Så slipper man at cd'n fra toppen detter nedi raden under hver gang man tar en skive fra denne raden.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
nb skrev:
2m skrev:
hifiguru skrev:
Ikea Billy i 80 cm bredde med vitrinedører funker her, kjøp ekstra hyller så går det nærmere 900 i ett skap
Billy hyller med vitrinedører kan fåes i mange ulike utgaver. Mine Billy hyller skal "oppgraderes" med vitrinedører. Har idag cd innsatser, men da passer ikke vitrinedørene.
CD-innsatser er inkarnasjonen av satan om man har en stor samling og sorterer alfabetisk. Verdt å tenke på før man setter i gang med denslags.
Innsatsene til Billy (tror de har gått ut) er metallhyller som fordobler kapasiteten, ikke sånn en-og-en innsats, det er he...vete som du sier
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.323
Antall liker
1.463
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
nb skrev:
2m skrev:
hifiguru skrev:
Ikea Billy i 80 cm bredde med vitrinedører funker her, kjøp ekstra hyller så går det nærmere 900 i ett skap
Billy hyller med vitrinedører kan fåes i mange ulike utgaver. Mine Billy hyller skal "oppgraderes" med vitrinedører. Har idag cd innsatser, men da passer ikke vitrinedørene.
CD-innsatser er inkarnasjonen av satan om man har en stor samling og sorterer alfabetisk. Verdt å tenke på før man setter i gang med denslags.
Enig i det at cd innsatser= satans verk ;D Det blant annet derfor de skal bort.
Begynner å få noen cd'er nå og det er ett sant helvete når man får en artist på "A" og må flytte på alt
 
K

kbwh

Gjest
Igjen, sjekk Bestå. Enten 20cm dype og 60/120 brede som hylle, eller 40cm dype med skuffer.
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Valentino skrev:
Igjen, sjekk Bestå. Enten 20cm dype og 60/120 brede som hylle, eller 40cm dype med skuffer.
Likte vel også Bestå, men hvor mange Cd´er vil en slik romme da? Den med skuffer som du nevnte.
Er litt skeptisk til sortbrun, men jeg har jo Ikea i nærheten så jeg får ta en tur å se.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.164
Antall liker
3.997
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg bringer tilbake denne tråden, da den som gikk disse dagene nå ser ut til å ha blitt sensuert bort...

Med 1000+ plater og ingen umiddelbar vilje til å stoppe, så må man ha lagringsplass til dette.

Fant denne på nett som ser veldig pen ut:





Denne modulen tar 270 plater pr skuff og kan bygges ut i høyden med seksjoner a 2 skuffer. En kombinasjon med 10 skuffer koster $2200 + frakt/moms.





Noen som vet om det tilsvarende løsninger å få kjøpt her i norge?

CD Rack Shoppe har også mange pene løsninger som tar en del volum, denne tar 1600 plater:





Men jeg må si den skuffeløsninga så veldig kompakt ut.

Italiensk, tipper dette koster noen kroner..

http://www.vismara.it/home_uk.htm




ton art har også noe.
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Jeg er fortsatt på utkikk etter et cd-rack. Jeg fant et som var interessant, men tror ikke de sender disse til Norge.
 

Vedlegg

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
881
Antall liker
165
Sted
Bergen
Jeg har alle mine cd plater i lignende skuffer.

Byggde om en HM butikk dir mangen år siden, er veldig glad for at seksjonene havnet baki bilen og ikke i bosset.

Litt dårlig bilde og de fleste komponentene er byttet ut:
 

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.164
Antall liker
3.997
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Fant en fin katalog hos svigers fra ojega. Denne hadde følgende mediaskuff:





6 skuffer der hver skuff tar 100 plater. Kunne gjerne hatt en som var noe høyere. (og kanskje ikke så dyr...)

 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.164
Antall liker
3.997
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Den er veldig pen, men tar bare 800 plater.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.810
Antall liker
5.338
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg bringer tilbake denne tråden, da den som gikk disse dagene nå ser ut til å ha blitt sensuert bort...

Med 1000+ plater og ingen umiddelbar vilje til å stoppe, så må man ha lagringsplass til dette.

Fant denne på nett som ser veldig pen ut:





Denne modulen tar 270 plater pr skuff og kan bygges ut i høyden med seksjoner a 2 skuffer. En kombinasjon med 10 skuffer koster $2200 + frakt/moms.





Noen som vet om det tilsvarende løsninger å få kjøpt her i norge?
Tar opp igjen denne løsningen med skuffer - noen som har sett noe lignende eller har noe sånt her i Norge?
 
Topp Bunn