Det synes jeg da er en merkelig påstand som må være svært vanskelig å underbygge...Er det kun lyden du er ute etter, er pc fortsatt et lite stykke fra en påkostet cd-spiller.
Joda, iMac'en din er sikkert best i verden ;DDet synes jeg da er en merkelig påstand som må være svært vanskelig å underbygge...
Og anbefaler som mange ganger før å ta en titt på en (ny) iMac www.apple.no pluss en bra dac med Toslink
Denne har vi vært inne på før Front row er fint og bra, ingen tvil. Men et grunnleggende spørsmål man må stille seg er hvorvidt en ønsker å gjøre seg avhengi av en stor dataskjerm eller ikke. Mitt forslag innebærer fjernstyring uten å måtte forholde seg til dataskjermen. Jeg ser dette som en fordel.Se der dukker det opp litt flere forslag.
Jeg vil bare påpeke at fjernstyringen (Front Row) med iMac er uovertruffen.
Ikke uenig. Problemet er bare at den fjernkontrollen ennå ikke er laget. Noen glimrende produkter lar vente på segMitt forslag innebærer fjernstyring uten å måtte forholde seg til dataskjermen. Jeg ser dette som en fordel.
Jepp. Fjernkontroll ala iPod Nano er det jeg ønsker meg til bursdagen ;D (Altså en iTunes fjernkontroll som ser ut og oppfører seg som en Nano men kun er fjernkontroll, ikke mp3 spiller) Men Salling Clicker og en "hvilken-som-helst" bluetooth mobiltelefon fungerer faktisk fint....Ikke uenig. Problemet er bare at den fjernkontrollen ennå ikke er laget. Noen glimrende produkter lar vente på seg
Ikke helt riktig, men nesten Du hadde det der helt frem til nestsiste ordet i setningen.....Her gjelder det å følge med!
Denne squeezeboxen virker ikke så dum, men for å forstå det riktig så kan den ta imot info fra ekstern pc med harddisk som står i ett annet rom og kjøre signalet igjennom en usb dac?
Trått med anbefalinger her.
Men jeg noterer meg at Lynx-kort og kronglete PC-løsninger med div DIY støydempetiltak ennå ikke er anbefalt ;D
Men et beskjedent display...
Ville heller gått for en squeezebox da.
Men denne er kjekkest
Eller enda kjekkere: En liten fjernkontroll m innebygget display ;DMå jo være kjekkest å ha en liten fjernkontroll i hånda med ett display på hifi racket enn en pc forann i lytteposisjon michell ?
Har jo en liten fjernkontroll på størrelse med en Shuffle daMå jo være kjekkest å ha en liten fjernkontroll i hånda med ett display på hifi racket enn en pc forann i lytteposisjon michell ?
For øyeblikket bruker jeg bare den analoge utgangen. Det finnes mange forslag og ideer om oppgradering av SB, men jeg har ikke satt meg inn i det ennå. Såvidt jeg vet, har wisthler også kjøpt en SB. Jeg venter i spenning på hvilke modifikasjoner han kommer med.hvordan dac pruker du frode?
Ja, uten at jeg har testet så finnes der script for Slimserver i Salling, så i prinsippet bør det kunne funke. Vet heller ikke hvilken funksjonalitet dette scritet støtter. Slimserver er jo gratis så du kan jo testeGår Salling Clicker på SB da?
Hva med å beholde Wadia'en og bytte ut DP'en med feks ML?Ja dette med anbefalinger er inget nytt tema, men prøver å få lufta ut noen gode forslag her, hva anbefales
av lydkilde? Er på jakt etter noe nytt..
På forhånd takk!