CD spiller til ECI3

pentz

Medlem
Ble medlem
20.04.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Noen som har noen gode erfaringer/anbefalninger til hva som kan være verdt å sjekke ut?
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Sv: CD spiller til ECI3

Er vel en forsterker som ikke er så vanskelig å ha med å gjøre dette. Veit ikke hvilken prisklasse du kunne tenke deg, men da jeg hadde ECI-3 prøvde jeg bl.a toppspilleren til Myriad, Denon S10 MK II, begge disse låt greit, men jeg fikk en skikkelig kanonmatch med Meridian 507! ECI-3 låter IMO altså best med en spiller som har en del detaljer og fint korn i toppen. For det er også den sterkeste siden dens syns jeg, nettopp mellomtone og oppover:)
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.841
Antall liker
1.427
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Sv: CD spiller til ECI3

En balansert spiller er helt klart å foretrekke da eci-3 er helt klart best balansert. Hva med en brukt dp-dac el. electrocompaniets egen....
 

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Innlegg
131
Antall liker
0
Sv: CD spiller til ECI3

Hei

Jeg brukte en Cayin 251 på min ECI-3. Var veldig fornøyd med den kombinasjonen.
Mulig Cayin 252 vil være ennå bedre?

Mvh

Roy-E
 
R

Rojoh

Gjest
Sv: CD spiller til ECI3

Jeg syntes Arcams spillere passet fint sammen med eci-3.

Mvh. Johan
 

pentz

Medlem
Ble medlem
20.04.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Sv: CD spiller til ECI3

Takk for innspill. Har bestemt meg for å kjøpe en balansert, men ikke bestemt meg for pris.
Men å betale 3 ganger mer for EC sin cd spiller enn hva jeg betalte for forsterkeren er nok uaktuelt..
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Sv: CD spiller til ECI3

ec sin dac kan kansje være noe da, brukt skal den vel være mulig å få tak i til ca 5k.
 

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
170
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Sv: CD spiller til ECI3

Tviler på at man får EC si DAC til 5. Ble lagt ut en til 7 og den var solgt ila minutter.
Lurer også på en slik DAC. Noen som har noen innspill om egnet drivverk? Hvor bra må man ha eller holder det men en cd-spiller/ dvd spiller til 2-3000?
 

Nikko

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.03.2004
Innlegg
65
Antall liker
0
Sv: CD spiller til ECI3

Til dere som vurderer ec dac må jeg bare si at en god gammel dp dac spiller fletta av ec dacen, og det i umoddet versjon.

Per Morten
 

magsl

Medlem
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
23
Antall liker
0
Sv: CD spiller til ECI3

Har selv ec dacen og har kjørt emc1. Anbefaler ec cdspilleren hvis du vil ha en "alt i et" løsning som passer fint med eci3. Den løse dacen kan også være et godt alternativ hvis du ønsker å ha annet drev en det som er i emc1. Personlig ville jeg sett med rundt etter en emc1.
 

Nikko

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.03.2004
Innlegg
65
Antall liker
0
Sv: CD spiller til ECI3

Har nettopp solgt min emc1up.
Brukte denne som drivverk på dp dac, men har hørt en cayin spiller med xo3 klokke som drivverk og den var bedre enn emc1up som drivverk.
emc1up er OPPSKRYTT til de grader.

Per Morten
 

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
170
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Sv: CD spiller til ECI3

Men er ikke emc veldig dyr da? Hvor mye ligger en brukt på? Husker det var noe med de første moddellene. Er det noe jeg må passe på?
 
B

brand-x

Gjest
Sv: CD spiller til ECI3

Hei !

prøv å få tak i en Thule audio cd150 B... den kan du sikkert få tak i betydelig billigere enn Ec som garantert er den mest opptimale matchen... det Thulen har som ikke ec har er 4,4 volt på balansert utgangene.. normalt er det 2,2 volt...det betyr høyere volum med mindre støy... drivverket på tule audio er philips av seriøs kvalitet..
er du heldig får du tak i en med digit2 kort. (upsampling)... denne spilleren er testet av fidelity med god omtale.. ikke sammenlign spirit cd 150 b med de nye dva utgavene... mr.tact brukte tidligere denne rene cd spilleren fra Thule audio...

mvh
Kjell p.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Sv: CD spiller til ECI3

brand-x; tror du ikke det vil bli vanskelig å finjustere volum på lavt nivå med et så høyt utsignal? Min gamle ECI-3 var ikke god å ha med å gjøre på bånn av volumpot'en.. Veldig følsom i det området var den. :eek:
 
B

brand-x

Gjest
Sv: CD spiller til ECI3

Hei Cundis !

Hvis eci-3 har samme problem som 4,7 pren.. noe jeg mistenker...så kan fintjuning av volumet selvfølgelig være litt brysomt men jeg tror likevel gevinsten kan være større på forsterkere med lav utgangseffekt... man slipper å "ratte" så mye....

mvh
:)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Sv: CD spiller til ECI3

Du har helt klart et godt poeng med tanke på utgangsnivå og støy brand-x! Bare husker at jeg holdt på å irritere fjotten av meg når jeg skulle ha litt lav bakgrunnsmusikk litt seint på kvelden f.eks.. :p ;)
 

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
170
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Sv: CD spiller til ECI3

brand-x skrev:
Hei !

prøv å få tak i en Thule audio cd150 B... den kan du sikkert få tak i betydelig billigere enn Ec som garantert er den mest opptimale matchen... det Thulen har som ikke ec har er 4,4 volt på balansert utgangene.. normalt er det 2,2 volt...det betyr høyere volum med mindre støy... drivverket på tule audio er philips av seriøs kvalitet..
er du heldig får du tak i en med digit2 kort. (upsampling)... denne spilleren er testet av fidelity med god omtale.. ikke sammenlign spirit cd 150 b med de nye dva utgavene... mr.tact brukte tidligere denne rene cd spilleren fra Thule audio...

mvh
Kjell p.

Ja jeg har tenkt på Thule men etter det du skriver forstår jeg da deg rett at de nye spillerne (som spiller cd og dvd) ikke er så gode som de gamle rene cd-spillerne?

Jeg var heller ikke klar over at det var forskjell på spenningen ut ifra de balanserte. Er dette noe jeg må/burde ta hensyn til? Spiller sjeldent høyt så hvis det bare er den eneste grunnen ser ikke jeg nødvendigheten.
 
B

brand-x

Gjest
Sv: CD spiller til ECI3

Hei ketped !

Det med spenning ut kan gi problemer f.eks den siste aktive kreasjonen til Dp er ikke like begeistret for høyt utgangs-signal fra kilder men i de fleste tillfeller vil det gi gevinst i form av lavere støygulv... Høy spenning gir også profitt på lavt volum . men det viktigste er jo om det matcher lydbildet du er ute etter... Nevnte cd spiller har tempo noe mange sliter med og dårlig gjengivelse av selve fremdriften i musikken der musikken lages... trommer bass etc...her er thule veldig bra og langt bedre enn de fleste konkurenter i prisklassen.. sleng gjerne på noen tusenlapper ekstra og den har fremdeles overtaket... den er også godt designet elektrisk(komponentmessig) med bra drivverk...

mvh
 

Einarson

Medlem
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
26
Antall liker
0
Sv: CD spiller til ECI3

Etter å ha prøv en rekke ulike spilllere og dacer valgte jeg en Benchmark DAC-1 sammen med en eldre Sony Sacd spiller. Opplever at det gav mest for kronene og spilte svært bra sammen med ECI 3. Jeg prøvde bl.a. en EC og en Audio Note dac og cdspillere fra Hegel og Densen, men det ble til at jeg beholdt denne kombien. Den står ennå i racket selv om ECI3 er forsvunnet. I forhold til ECI 3 opplevde jeg best resultat når jeg kjørte den balansert. Etter at at den første hyppen rundt Benchmark DAC-1 har lagt seg skulle det være mullig å få en på bruktsidene til en rimelig penge om du har litt tid.
 
Topp Bunn