ceroxol's hifi, hjemmekino og diverse..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Ellers har jeg rotet litt rundt med T+A, dvs. tørket litt støv etc. Her er rørene som sitter oppe på forsterkeren:

På bildet ser man Svetlana EL509/II og ECL82 (6BM8), samt JJ ECC99.

Inne i forsterkeren sitter det to long-plate ECC83 (12AX7), jeg har ikke kikket på disse, men tror det er JJ.

Da jeg er absolutt ny i rør-gamet, lurer jeg på tips til eventuelle rør jeg kan skifte ut og hva en vil tjene lydmessig på dette. Det er vel primært ECC83 (12AX7) hvor det er noe å hente? :)

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Var forøvrig hi-fi messe i Odense denne helgen, her er noen bilder (med elendig kvalitet - tatt med iPhone 3G):

Litt spesielt at messens dyreste anlegg bestod av Copland CDA825 og CTA405, samt noen 20k høyttalere fra Elac - alt koblet sammen med Nordost Odin til en samlet sum av ca. 650k!! Det mest irriterende er at disse kablene hever lydkvaliteten mange hakk.. Også demo av Qx/Qb produktene, hvilket også gjør "noe" med lyden som er ganske så hørbart.

Naim+Audiovector spilte anstrengende, diskanten gikk gjennom marg og ben og ga lyttetretthet etter få minutter.. Meget stor skuffelse!

Ayre+Bladelius+Martin Logan spilte meget bra. Ayre QB-9 ble brukt som kilde med div. Bladelius forsterkeri.

EAR anlegget spilte fint, men hadde en irriterende resonans (sikkert rommet) og stemmer var for fremhevet i forhold til resten.

EAR+Rockport spilte flott, men hadde ikke et optimalt lokale.

Messens mest imponerende anlegg - med god margin - var ett bestående av Martin Logan Motion 4 og en alt-i-ett løsning fra Cayin (ikke på bildet). Høyttalerene spilte latterlig bra (og høyt)!

Vedlegg

C

Cappuccino

Gjest
    ceroxol skrev:
    ... alt koblet sammen med Nordost Odin til en samlet sum av ca. 650k!! Det mest irriterende er at disse kablene hever lydkvaliteten mange hakk.. Også demo av Qx/Qb produktene, hvilket også gjør "noe" med lyden som er ganske så hørbart.
    Betryggende å høre ;)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Cappuccino skrev:
    ceroxol skrev:
    ... alt koblet sammen med Nordost Odin til en samlet sum av ca. 650k!! Det mest irriterende er at disse kablene hever lydkvaliteten mange hakk.. Også demo av Qx/Qb produktene, hvilket også gjør "noe" med lyden som er ganske så hørbart.
    Betryggende å høre ;)
    He he.. Den klassiske tommelfingerregelen "bruk 10% av kabelverdien på anlegg"..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ceroxol skrev:
    Det mest irriterende er at disse kablene hever lydkvaliteten mange hakk..
    I forhold til hva? Hørte du anlegget med billige(re) kabler også?

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Dazed skrev:
    ceroxol skrev:
    Det mest irriterende er at disse kablene hever lydkvaliteten mange hakk..
    I forhold til hva? Hørte du anlegget med billige(re) kabler også?
    Jupp, klassisk Nordost demo, hvor kablene skiftes ut med dyrere modeller.. :)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    Var forøvrig hi-fi messe i Odense denne helgen, her er noen bilder (med elendig kvalitet - tatt med iPhone 3G):
    Glemte å si at jeg ikke kom tomhendt hjem fra messe, nei, det ble ikke NO Odin, men derimot denne til den nette sum av 50,-

Bruksområde? Tja.. ;)

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    F**N I HÆ***TE!

Det ene EL509/II har sluttet å "lyse"............ :( :'(

HJEEEEEEEELP....
    +1

Fra tid til annen skjer dette, hver gang så løses problemet ved at jeg tar ut røret og setter det inn igjen... Utrolig merkelig. ??? Noen med teorier om hva som foregår, eller lukter det en service av dette?

Har ellers tatt de første skritt inn i hi-rez musikkens verden denne uken. Regner med at antall album i hi-rez her hjemme kommer til å øke drastisk.. ;) Det er rett og slett en sinnsyk lydkvalitet! Bare litt synd at tilbudet er så begrenset og at mye av musikken faller langt utenfor min musikksmak..

Disse to kjøpte jeg fra Gubemusic

Bernhoft i 24/48 og Nordby i 24/96.

Og disse to er lastet ned gratis fra LessLoss

Begge er i 24/96.

Vedlegg

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Hvis hukommelsen ikke spiller meg et puss nå så skrev du i Avantgarde-tråden at du hadde hørt på Uno og spilt bl.a. Korn med stor suksess.

Selv eide jeg tidligere Duo G1 på mc27r og simpelheten elsket hva horna gjorde med nettopp Korn, men jeg syntes bassene på G1 modellene var en særdeles slapp affære som ikke var i nærheten av å få frem den fylden som Korn har i sin musikk.

Derfor lurer jeg litt på hvordan du opplever G2 i bassområdet; infected, korn, eventuelt Linkin Park, Dimmu Borgir, WASP osv...

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Skrotnisse skrev:
    Hvis hukommelsen ikke spiller meg et puss nå så skrev du i Avantgarde-tråden at du hadde hørt på Uno og spilt bl.a. Korn med stor suksess.

Selv eide jeg tidligere Duo G1 på mc27r og simpelheten elsket hva horna gjorde med nettopp Korn, men jeg syntes bassene på G1 modellene var en særdeles slapp affære som ikke var i nærheten av å få frem den fylden som Korn har i sin musikk.

Derfor lurer jeg litt på hvordan du opplever G2 i bassområdet; infected, korn, eventuelt Linkin Park, Dimmu Borgir, WASP osv...
    Det stemmer det, har sansen for KoRn, Pantera, Sepultura, Dimmu, Satyricon, Kvelertak etc. Og jeg synes det jeg hørte på UnoNano G1 (med Cary SLI80 og Ayre QB-9) var meget vellykket, dog har det skjedd mye i bassen på de nye G2-modeller og det jeg har hjemme i stua nå spiller jæ**lig bra! ;D Jeg er også elektronika-elsker, hvilket krever mye i bassen, og jeg kunne aldri valgt høyttalere hvor bassen var litt doven, da noe av musikken jeg hører på nærmest bare består av musikk i området 20-500Hz.. ;) Høyttalerene står i en stue på ca. 25kvm og der er det mere enn nok av alt, jeg skal flytte om 8mnd til en langt større stue, så da blir det spennende å høre hvordan de låter og om jeg evt. går for en sub i området <20-40Hz. Jeg har tidligere hatt diverse andre høyttalere, noe er med i denne tråden, og de siste jeg hadde (Ref.3A) med sine totalt 4x8"modifiserte Eton, spilte usedvanlig tørt, dypt, oppløst og hurtig. Verity med sine totalt 2x8" Skaaning/AudioTech spilte også sjokkerende bra - nesten for mye bass, men ingen av disse er i nærheten av AG. AG har et slam som disse manglet fullstendig, de er også langt enklere å få til i rommet enn vanlige høyttalere. Hornene har noen ekstreme kvaliteter og det vil vel alltid være vanskelig å matche dette med en konvensjonell bassløsning, men jeg synes virkelig de har klart det bra i de nye G2.

Du er seff velkommen på en prøvelytt hvis du skulle være i Odense området. :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    ceroxol skrev:
    Skrotnisse skrev:

Det stemmer det, har sansen for KoRn, Pantera, Sepultura, Dimmu, Satyricon, Kvelertak etc. Og jeg synes det jeg hørte på UnoNano G1 (med Cary SLI80 og Ayre QB-9) var meget vellykket, dog har det skjedd mye i bassen på de nye G2-modeller og det jeg har hjemme i stua nå spiller jæ**lig bra! ;D Jeg er også elektronika-elsker, hvilket krever mye i bassen, og jeg kunne aldri valgt høyttalere hvor bassen var litt doven, da noe av musikken jeg hører på nærmest bare består av musikk i området 20-500Hz.. ;) Høyttalerene står i en stue på ca. 25kvm og der er det mere enn nok av alt, jeg skal flytte om 8mnd til en langt større stue, så da blir det spennende å høre hvordan de låter og om jeg evt. går for en sub i området <20-40Hz. Jeg har tidligere hatt diverse andre høyttalere, noe er med i denne tråden, og de siste jeg hadde (Ref.3A) med sine totalt 4x8"modifiserte Eton, spilte usedvanlig tørt, dypt, oppløst og hurtig. Verity med sine totalt 2x8" Skaaning/AudioTech spilte også sjokkerende bra - nesten for mye bass, men ingen av disse er i nærheten av AG. AG har et slam som disse manglet fullstendig, de er også langt enklere å få til i rommet enn vanlige høyttalere. Hornene har noen ekstreme kvaliteter og det vil vel alltid være vanskelig å matche dette med en konvensjonell bassløsning, men jeg synes virkelig de har klart det bra i de nye G2.

Du er seff velkommen på en prøvelytt hvis du skulle være i Odense området. :)
    Skrotnisse, er enig i dine betraktninger ang. manglende slam på rock'n roll på G1 Duo. Nå er dine gamle G1 Duo's blitt til Duo Omega og suppleres med en habil sub for nettopp å klare å lage det trøkket som 225 subene orginalt ikke greier. Heldigvis for meg, var jeg oppmerksom på hva jeg kunne få ut av Duo etter gjentatte besøk hos Vermin, og du ikke...Vermin har nok en musikksmak som favner alt hva dere nevner av metal (og det som værre er :)) Og med "bondebass" systemet som Vermin har "funnet opp" funker metal og rock'n roll helt ypperlig på AG Duo. Med Duo Omega blir alt enda bedre, men det er en annen historie ;D

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Skrotnisse, er enig i dine betraktninger ang. manglende slam på rock'n roll på G1 Duo. Nå er dine gamle G1 Duo's blitt til Duo Omega og suppleres med en habil sub for nettopp å klare å lage det trøkket som 225 subene orginalt ikke greier. Heldigvis for meg, var jeg oppmerksom på hva jeg kunne få ut av Duo etter gjentatte besøk hos Vermin, og du ikke...Vermin har nok en musikksmak som favner alt hva dere nevner av metal (og det som værre er :)) Og med "bondebass" systemet som Vermin har "funnet opp" funker metal og rock'n roll helt ypperlig på AG Duo. Med Duo Omega blir alt enda bedre, men det er en annen historie ;D
    Men uheldigvis for deg har du vel ikke helt rett i alt du nærmest spekulerer i her.

Jeg var fullstendig oppmerksom på hva jeg kunne fått ut av Duo ved help av store investeringer og en sub-løsning i stua; de ble ikke kjøpt på lykke og fromme, og jeg - samt flere - vil nok si at de i oppsettet til Akto låt forbasket bra også på rock. Nå brukte riktignok ikke han denne bonde-løsningen så det blir vanskelig å si noe om forskjellene der, men habilt var det så absolutt.

Med tanke på at salget av disse muliggjorde mc501 og f1.1f skal jeg vel ikke akkurat si at jeg angrer for mye på dette salget samtidig som de gamle - i mine øyne - fremstår som grisestygge i forhold til de nye :D

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    Har ellers tatt de første skritt inn i hi-rez musikkens verden denne uken.
    Et lite skritt til.. ;) Akkurat kjøpt den nye platen til Bjørn Eidsvåg i 24/96 fra Gubemusic, her.

Har hørt litt på den nå og dette virker veldig, veldig bra! Herlig høst-melankoli.. Thomas Dybdahl har forøvrig produsert albumet og har nok mye av æren for dette særdeles vellykkede resultatet. Platen anbefales på det varmeste. :)

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Godt å høre at det er andre som setter pris på slike High Rez filer, det er noe eget og naturlig når en avspiller slike filer. Spesielt syntes jeg det merkes på oppløsning og at det er betraktelig mindre harde kanter. Jeg har gjort litt A-B testing og High Rez har definitivt noe for seg. Er anlegget i en klasse som gjengi slike filer på en rettferdig måte er det utrolig hvor mye nærmere en kommer musikken.. ;)

Den Bjørn Eidsvåg platen skal jeg laste ned ser jeg.., takker for godt tips !!

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hei, hvordan konverterte du Bjørn Eidsvåg plata for bruk i iTunes. Man mister ingenting i konverteringen?

mvh Tom

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Sting skrev:
    Hei, hvordan konverterte du Bjørn Eidsvåg plata for bruk i iTunes. Man mister ingenting i konverteringen?

mvh Tom

Bruker Max og man mister ingenting. Hele prosessen tar under ett minutt og de orginale flac filer beholdes. Superenkelt og praktisk lite program, i tillegg er det open-source = gratis. :)

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    johnnygrandis skrev:
    Godt å høre at det er andre som setter pris på slike High Rez filer, det er noe eget og naturlig når en avspiller slike filer. Spesielt syntes jeg det merkes på oppløsning og at det er betraktelig mindre harde kanter. Jeg har gjort litt A-B testing og High Rez har definitivt noe for seg. Er anlegget i en klasse som gjengi slike filer på en rettferdig måte er det utrolig hvor mye nærmere en kommer musikken.. ;)

Den Bjørn Eidsvåg platen skal jeg laste ned ser jeg.., takker for godt tips !!
    Eidsvåg-platen er super, majoriteten av platene hans har jeg ikke likt så veldig, men dette er litt annerledes og mer "Dybdahlsk".. :)

Kvaliteten på 24/96 er også helt enorm! Har ikke fått A/B-testet, men tenkte å låne meg Nordby og Eidsvåg i cd for å sammenlikne litt. Ellers er det en enorm ro, oppløsning og klarhet som preger hi-rez, det låter virkelig friskt og natrulig! Det kommer til å bli mer hi-rez her utover høsten. ;)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har ellers fått meg en ny gadget i hus - kan jo ikke ha hi-rez musikk uten hi-rez bilde.... Så tiden var inne for å kjøpe en BD-spiller.

Valget falt på Sony BDP-S570.

Har rukket å snurre igjennom to BD filmer og dette er virkelig fett! Litt som 16/44.1 vs. 24/96 og den dagen jeg fikk briller for å korrigere min bilaterale -1,25 i én og samme boks... Innebygd WLAN og App til iPhone er også plusser i boka. :)

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ceroxol skrev:
    Sting skrev:

mvh Tom

Bruker Max og man mister ingenting. Hele prosessen tar under ett minutt og de orginale flac filer beholdes. Superenkelt og praktisk lite program, i tillegg er det open-source = gratis. :)
    Pass på at du setter bitraten til 24 bit under settings i programmet om det er 24/96 filer du skal konvertere. Jeg bruker Aiff under konverteringen.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Takker karer, nok et dumt spørsmål: ønsker å konvertere til et losslessformat som kan brukes i iPad/ iPhone i tillegg hvilke settinger bruker dere da?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Jeg ville nå brukt Apple Lossless om det må være Lossless da..., tar jo fort opp mye plass da om plassen er liten fra før. ;)

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Fantastisk oppsett du har, ceroxol! Frister å prøve noe lignende, litt synd Ayre bare har usb. Vurderte du noen gang feks Naim? Hadde det gått greit å styre en Mac mini med remote? Er ikke så keen på en skjerm til i stua.. Får du spillt av 192kHz filer med Ayren?

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Sting skrev:
    Fantastisk oppsett du har, ceroxol! Frister å prøve noe lignende, litt synd Ayre bare har usb. Vurderte du noen gang feks Naim? Hadde det gått greit å styre en Mac mini med remote? Er ikke så keen på en skjerm til i stua.. Får du spillt av 192kHz filer med Ayren?
    Takk for det Sting! :) Er fantastisk fornøyd med mitt Avantgarde-kjøp! ;)

Jeg kikket på Naim og mange andre, men ville ha noe som var SOTA i forhold til å bruke en Mac som kilde, hvilket jeg ikke synes Naim er.. Jeg synes brukergrensesnittet i iTunes er meget godt og spesielt når en har mange cd'er, andre løsninger innebærer ofte mye scrolling/leting etter det en skal finne, dette var også primærårsaken til at jeg gikk vekk fra Sonos. For meg er én usb-inngang nok, bruker iMac som musikk-kilde, tv-tuner og til noen filmer jeg har på hdd - all lyd går til QB-9. DVD/BD kobles gjennom hjemmekinoreciever og deretter til T+A forsterker.

Personlig så synes jeg ikke så mye om å styre anlegget fra iPhone eller med remote. Liker best å reise meg opp og styre det fra skjermen, hvilket også var grunnen til at jeg gikk for en iMac. Samtidig har jeg også muligheten til å bruke den som tv, hvis jeg ikke ønsker å se tv på prosjektor, hvilket jeg gjør mest.. Det er dog mange som bruker MacMini med stor suksess, evt. så kan en vurdere en MB/MBP/Air til oppgaven. ;)

Ang. 24/192, så har jeg ikke oppgradert min QB-9 til dette (koster rundt $250), da jeg ikke har noe i formatet ei heller funnet noe jeg gidder å høre på.. ;) Men det kommer forhåpentligvis noe etterhvert og da oppgraderer jeg selvfølgelig. 24/96 er ihvertfall helt fantastisk! :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja den er rå
    Bugge sa i en mail at de har flere opptak fra Rainbow intimkonserter på trappene
    ellers anbefalte han hirez opptakene med den svenske pianisten til Radka på "Fairytales"
    Steve D.

mvh
    Leif

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    I går dukket denne opp i posten..

Et DC Filter fra LC Audio, her.

Det durer litt i subene, transformator brum, elementene er helt stille, så denne er jeg spent på å prøve! :) Blir et bra 1.nyttårsdagsprosjekt, litt klein og høy spenning.. ;)

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Årets planer, hentet fra "Hifi-planer for 2011?"-tråden.. ;)

ceroxol skrev:
    2010 var en hi-fi-messig højdare, med kjøp av horn, rør, dac, mac... ;D

2011 kommer til å bli året hvor jeg endelig blir ferdig med studier og skal flytte tilbake til Asker, samt starte å jobbe i Oslo. Første pri nå er å få V10 hjem fra service, så det blir musikk her igjen, kanskje teste noen andre 12ax7 rør. Ellers blir det fokus på plassering/rom etter flytting, kanskje en 24/192 oppgradering av QB-9 (hvis jeg finner musikk >24/96 som jeg orker å høre på...), nye ht.kabler og strømkabler til AG, frister også med Omega oppgradering av AG og hjemlån av 300b baserte (pp)konstruksjoner (Nagra 300i, BP, etc.). Kanskje en sub i området under 40Hz? Platespiller? Hjemmebesøk, messer og treff? Mer (hi-rez) musikk! Teste 64bit kernel og mer ram.

Litt artig å se hva som var fjorårets planer! Det meste skjedde og det meste ble solgt igjen.. Hadde ikke trodd horn-drømmen gikk i opfyllelse! :)

ceroxol skrev:
    Passer bra å sette inn dette her også, hentet fra Emne: Hifi planer for 2010-tråden.

ceroxol skrev:
    Tja, i 2010 skal jeg:
    • iMac 21,5" som kun skal brukes som avspiller/mediesenter. Er bestilt.. ;D
    • ny dac, med asynkron usb. Er bestilt.. ;D
    • teste Amarra Mini - det er mange som synes denne spiller bra og veldig mange som synes det er latterlig, uten å ha hørt den selv..
    • bytte hjemmekinoforsterker til en med alle nye formater etc. Skal hente en Denon 2310 mest sannsynlig i morgen.
    • bluray spiller, kanskje en Denon 2500BT
    • Vurderer å bytte INT-150 til XP-10 og X150.5, har fått tilbud på dette, men mellomlegget er noe stort...men vil selger senke prisen noe så kjøper jeg. ;)
    • Teste usb-kabler - igjen, her er det mange som har forskjellige meninger, jeg vil teste selv i eget anlegg..
    • Vurderer å bytte endel kabler ellers i anlegget
    • Kjøpe meg mye ny musikk, har nå nesten 3000 cd'er i ALAC, jeg vil ha minst 1000 til i løpet av 2010
    • kikke litt på hi-rez materiale og kanskje kjøpe litt.. ;)
    • teste noe annet enn IsoTek MiniSub'en jeg har nå. Skal få meg Qx2/Qx4 og QB4 på hjemlån etterhvert..
    • selge en masse stash jeg ikke bruker lenger, blandt annet SoundStyle XS100, B&W LM1, 3stk BASE, masse PulsarPoints, mange forskjellige kabler, Playstation psp, diverse dvd-spillere etc. etc. ::)
    • vurdere videre om jeg har overskudd/gidder å legge inn alle dvd-filmene mine på hdd

Det kommer helt sikkert til å skje en masse annet også.. ;)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Helgeprosjekt:

Et stykk strøm-lakriskabel, dissekert..

Monteres i LC Audio DC Filter

Settes deretter inn i egnet(?) boks - type GLIS fra barneavdelingen på IKEA.. ::) ;D

Voilà!

Litt mer info om hva som foregår i denne tråden. Hvis noen tror jeg kommer til å brenne ned leiligheten, kortslutte AG-sub eller annet så si ifra! ;) Skal teste det i kveld regner jeg med..

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Denne passer forresten også å ta med i anlegg-tråden min.. ;)

ceroxol skrev:
    Alltid vanskelig å velge, så endte med mer enn 10 - her er mitt bidrag:

Beach House er på en suveren førsteplass, deretter The National på en sterk andre og Trentemøller på tredje. Mangler forøvrig mange cd'er fra 2010, så jeg regner med listen vil endres litt når 2010-samlingen er "komplett" et godt stykke ut i 2011.. ;) Ellers er noen av årets mest spilte cd'er fra 2009; The XX, White Lies og Editors.. ::)
    Hentet fra "Årets beste plater - 2010"-tråden.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.286
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    LMC skrev:
    ja den er rå
    Bugge sa i en mail at de har flere opptak fra Rainbow intimkonserter på trappene
    ellers anbefalte han hirez opptakene med den svenske pianisten til Radka på "Fairytales"
    Steve D.

mvh
    Leif
    Tiltredes. Steve Dobrogosz. (Jeg var så imponert at jeg til og med lærte meg å stave etternavnet hans.)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Testing testing...

Dette virker! Er tyst som i graven med LC Audio filteret.. :D

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    johnnygrandis skrev:
    Har du fått testet 64 Kernelen ?
    Nei, ikke fått somlet meg til det enda. T+A V10 er på service, så bruker nå en Denon AVR-2310 som forsterker - lyden er mild sagt ræva! ;)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    For et vanvittig pent oppsett du har.

Liker mange av løsningene dine også. Prioriterer litt slik selv.

Dette var uansett ryddig og enkelt, og jeg anntar komponentene er velvalgte.

Hva kan du si om T+A ampen? Har snust litt på den selv da den ser overlegent mye bedre ut enn nesten alt annet rørutstyr. :) Har den mulighet til å separere pre og power delen, slik at man kan koble til noe eksternt?

Geir Arne

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ganilsen skrev:
    For et vanvittig pent oppsett du har.

Liker mange av løsningene dine også. Prioriterer litt slik selv.

Dette var uansett ryddig og enkelt, og jeg anntar komponentene er velvalgte.

Hva kan du si om T+A ampen? Har snust litt på den selv da den ser overlegent mye bedre ut enn nesten alt annet rørutstyr. :) Har den mulighet til å separere pre og power delen, slik at man kan koble til noe eksternt?

Geir Arne
    Hei Geir Arne,

Takk for hyggelige ord.. :D Er meget fornøyd med oppsettet og det visuelle inntrykket det gir i stuen. WAF er også høyere nå enn det det var med Ref.3A og Pass - bare god stemning!

T+A er en meget god amp, med introduksjonen av V10-2 så har det også dukket opp mange V10-1 i tyskland m.m. til en rimelig penge. ;) V10 er en moderne rørforsterker med Svetlana EL509-2 rørene, den nye V10-2 bruker EL519. Byggkvalitet og betjening er toppklasse og designet er virkelig eye-candy! Lyden er stram, dynamisk og hurtig med masser av attack og en fantastisk flytende og oppløst mellomtone. I frekvensfløyene så er den ikke "svampete" eller med en langsom bass, samt ikke noen lukket topp og en båndbredde på 18Hz-100kHz med <0.5% harmonisk forvrengning. Den er også absolutt stille, hvilket er greit med 104dB høyttalere.. ;) Hvis man er ute etter klassisk rørlyd så er dette ikke forsterkeren.

Du er selvfølgelig velkommen på en lytt hvis du er i Odense, ellers flytter jeg til Asker i juni. :)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Ellers hadde jeg "mo ha dk" på besøk her i går. Han hadde med en DOXA 62-prototype (plassert i en 73 kabinett) og prototype på en ny forforsterker, samt diverse kabler fra samme produsent.

Han vurderer å gjøre det eneste riktige, nemlig å kjøpe AG. ;D ;D

Blir spennende å høre hva han synes og spesielt sammenlikningene med ML Summit X som er alternativet han vurderer. Det virket ihvertfall som han likte det han hørte og gliset han satt med var vanskelig å skjule! Musikken som ble spilt var bl.a. K.Bremnes, Rebecka Tornkvist, Dolores Keane & Rita Eriksen, Mike Mainieri, Cæcilie Nordby, Renee Olstead, Knut Reiersrud, Roger Waters, Nils Lofgren, Shelby Lynne, Victor Wooten, Jazz At The Pawnshop, Astrud Gilberto, Jennifer Warnes, Kate Bush, Sarah McLachland, Infected Mushroom, Yoav, diverse electronica fra undertegnede, Eva Cassidy, Michael Jackson, Bryan Ferry, Hugh Masakela, Diana Krall, Melody Gardot....... Mye bra!

Lyden var virkelig god, spesielt når vi brukte min egen NO Frey og koblet Ayre QB-9 direkte i effekt med PureMusic som volumkontroll. Før vi gjorde dette var det en tendens til litt for mye SSSSSss.. og at det ble litt for hissig/hardt på noen partier i musikken.

Var også veldig heldige at leiligheten under er tom, da vi spilte høyt Høyt HØYT HØØØØØYT!!!! Jeg tror ex-naboene elsker AG-hornene mine.. 8) Vært morro med et dB-meter.

Vedlegg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Høyt med horn? Har vi aldri sett ;D
    Det oppsettet ditt kunne jeg virkelig tenkt meg og få opplevd engang, du kombinerer jo tingene som jeg finner meget spennende innenfor lyd : Horn, rør og mac
    Men fra spøk til revolver! Du går legestudie ikke sant? Da antar jeg at du har litt erfaring med å søke fra Medline og Cochrane?
    Kunne trengt en smule hjelp med og finne noen artikler ;)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    pahf skrev:
    Høyt med horn? Har vi aldri sett ;D
    Det oppsettet ditt kunne jeg virkelig tenkt meg og få opplevd engang, du kombinerer jo tingene som jeg finner meget spennende innenfor lyd : Horn, rør og mac
    He he.. Morro å spille høyt! 8) Pleier ikke å gjøre det hver dag pga. leilighet og hensyn til naboer, men i går var det tomt rundt oss og....... :D DOXA hadde også full kontroll, så det var jo ingen grenser! Det å spille musikk med minimal dynamisk komprimering, f.eks. Hugh Masakela, Mike Mainieri, diverse fra Reiersrud og KKV osv. osv. på et høyt volum og med horn som aldri mister pusten når det virkelig kommer en tordnende cresendo med alle musikere, sangere, kor og pauker til ffff - det er virkelig en opplevelse! :D Du er selvfølgelig velkommen på et besøk, bor i Odense nå, men i juni er jeg tilbake i Asker! Mac+rør+horn er en vinner, kan ikke anbefale QB-9 nok, den er et lite high-end-kupp. Ellers er AG en farlig høyttaler å prøvelytte, du får ikke ro før det står et sett i egen stue.... 8)

pahf skrev:
    Men fra spøk til revolver! Du går legestudie ikke sant? Da antar jeg at du har litt erfaring med å søke fra Medline og Cochrane?
    Kunne trengt en smule hjelp med og finne noen artikler ;)
    Stemmer det, er i innsputen nå - 12.sem. Skal ha den fryktede Odense-embedseksamen i juni. Jeg har tilgang til det meste, hva er det du er ute etter? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn