Cervin Vega CLS 215. Erfaringer?

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Seriøst. Jeg har tenkt å skaffe disse beistene (Etter en søknadsrunde til med kona), men modde dem til noe litt nærmere hifi. Jeg har ikke hørt dem, men er det noen her som har erfaringer med disse? Jeg er ute etter dynamikk og morro - ikke bare fisefine detaljer og vakre siblanter på lavt volum. Jo, jeg bør jo selvsagt stikke innom sjappa å høre på dem selv, men ofte låter det ikke i et demorom som i en "vanlig" stue. Erfaringer anyone?

Mvh.

Vidar

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Jeg kjenner en som har kjøpt de, men har ikke hørt de hos ham enda. Men han forteller historier som at høyttalerne ikke vil stå helt stille på gulvet, sneiper som detter ut av askebegeret og slikt.. ;D ;D

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Skeptisk..... Det er alt for mange av denne på bruktmarkedet!

mvh

Johan

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Denne har morrofaktor i bøtter og spann, min bror har disse. Jeg koblet de opp med en gammal Eltax forsterker jeg hadde liggende. Tror du ikke de funka som faen det også? ;)
Jeg skal ha et par av disse i fremtiden, når jeg kommer i 40års krisa og vil danse med glowsticks i kjeften ;D

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
JEJ skrev:
Skeptisk..... Det er alt for mange av denne på bruktmarkedet!

mvh

Johan
Det kan jo hende at kundegruppa for sånne høyttalere ikke har helt magamål på å begrense seg litt, og spiller filler av dem... alternativt er dette folk som gir blaffen i å tenke modding, kommer ikke på idéen engang, og blir kanskje litt lei av all rumlingen så fort myggen kommer for nærme mic'en på kameraet i et friluftsprogram på NRK1. Demping, fintuning av bassporter, coating av membraner, modding av membranoppheng, akustisk skille mellom mellomtone/diskant og baffel, fylling av plastramma dette sitter i osv. Det er mye man kan gjøre med disse for å få dem til fremdeles å spille så glassrutene fyker samtidig som de spiller fisefint når det trengs.

Har lyst til å prøve når kona er borte - å få dem inn først.

Vidar

O

omholt

Gjest
Skeptisk jeg også. Stakk innom lytterommet hvor CV står en gang på klubben. Skrudde på anlegget, og jeg tror jeg overdriver hvis jeg sier det er det dårligste jeg har hørt noen gang. Rommet må sikkert ta en del av skylden, for det var enormt med resonnanse. Men det var så dårlig at jeg tenkte noe måtte være feil med koblingen. Det sto noen suber der også, og jeg vet ikke om disse var koblet opp eller ikke. Bass var det i alle fall ikke i mine ører.

Sikkert mulig med mye modding, men hvorfor ikke kjøpe noen som er bedre i utgangspunktet? Hva med QLN som selges hos Hi-fi Centeret?
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,112&id=1671

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.101
Torget vurderinger
16
Tja, det jeg har hørt av CV har på alle måter vært helt elendig. Lyd og finish er konkurerte om å være mest mulig ræva. De kan sikkert moddes til bedre prestanda men kassene var også av elendig kvalitet så vidt jeg kan huske. Jeg hadde heller gått for noen store Klipsch høyttalere.

Topp Bunn