DC 1515 ble laget på Dali fabrikken i Danmark og er ikke forektige Amerikanske CervinHmmm midten av nittitallet ja.. Da var CV 1515 innom.. Og to stk Nad 208 THX som var brokoblet sparket skikkelig... Alt etter dc-serien er ikke helt Cervin da
Vis vedlegget 306875
Cervin Vega DC 1515
Vis vedlegget 306876
Nad 208 THX front..
Vis vedlegget 306877
Baksiden av 208... må få si at Nad var Nad da.. tror de leverte 1800 watt spiss.. brokoblet...
Sense..
Fikk tak i 2 basser og 2stk mid. Har bestilt nye potmeter,men der fikk jeg ikke tak i orginalt.I CD-90 sitter det originalt W15-4 disse har cone med riller og tøyoppheng. sett noen til salgs en gang iblant så bør la seg skaffe om du er tålmodig.
Forøvrig kan ikke nyere CV sammenlignes med gammelt. Det nye har i stor grad fortsatt bra basselementer men mellomtoner delefiltre og diskantene er ofte dårlige greier. Kvaliteten på kassene er heller ikke all verden, men det var den ikke på mye av det fra 90tallet heller, det er hvertfall det min erfaring tilsier.
Hopp over den tanken, er så mye annet som er bedre. Sikkert umulig å få tak i også. Eide et slikt par for over 25 år siden. Ikke noe høydare lydmessig.Har en sær greie om at jeg kunne tenkt meg å eie et par 1215 i løpet av livet. Hørte såvidt et eksemplar for sikkert bort i 18-19 år siden og jeg husker helt sikkert ikke riktig, men de imponerte stort den gang. Hva må man ut med for noen slike i dag? Noen som vet om et par?
slå heller til på denne kampanjenHar en sær greie om at jeg kunne tenkt meg å eie et par 1215 i løpet av livet. Hørte såvidt et eksemplar for sikkert bort i 18-19 år siden og jeg husker helt sikkert ikke riktig, men de imponerte stort den gang. Hva må man ut med for noen slike i dag? Noen som vet om et par?
Helt sikkert, men de blir aldri 1215Hopp over den tanken, er så mye annet som er bedre. Sikkert umulig å få tak i også. Eide et slikt par for over 25 år siden. Ikke noe høydare lydmessig.Har en sær greie om at jeg kunne tenkt meg å eie et par 1215 i løpet av livet. Hørte såvidt et eksemplar for sikkert bort i 18-19 år siden og jeg husker helt sikkert ikke riktig, men de imponerte stort den gang. Hva må man ut med for noen slike i dag? Noen som vet om et par?
Jeg har eid men byttet til disse og ble fornøyd. Nå har jeg mye mer trøkk en CW og ennå bedre lydbilde en disse Monitor Audio 700 gold haddeHelt sikkert, men de blir aldri 1215Hopp over den tanken, er så mye annet som er bedre. Sikkert umulig å få tak i også. Eide et slikt par for over 25 år siden. Ikke noe høydare lydmessig.Har en sær greie om at jeg kunne tenkt meg å eie et par 1215 i løpet av livet. Hørte såvidt et eksemplar for sikkert bort i 18-19 år siden og jeg husker helt sikkert ikke riktig, men de imponerte stort den gang. Hva må man ut med for noen slike i dag? Noen som vet om et par?
Joda jeg har hatt trykk så det holder i fra JL Fathom F113 også, men dette er mer en guttedrøm enn ønske om den beste lyden og mest mulig trykk Det har nok kommet mye som er bedre til en rimeligere penge enn 1215 de siste 25-30 årene siden de var i salg akkurat det tviler jeg ikke på.Jeg har eid men byttet til disse og ble fornøyd. Nå har jeg mye mer trøkk en CW og ennå bedre lydbilde en disse Monitor Audio 700 gold haddeHelt sikkert, men de blir aldri 1215Hopp over den tanken, er så mye annet som er bedre. Sikkert umulig å få tak i også. Eide et slikt par for over 25 år siden. Ikke noe høydare lydmessig.Har en sær greie om at jeg kunne tenkt meg å eie et par 1215 i løpet av livet. Hørte såvidt et eksemplar for sikkert bort i 18-19 år siden og jeg husker helt sikkert ikke riktig, men de imponerte stort den gang. Hva må man ut med for noen slike i dag? Noen som vet om et par?
Vis vedlegget 549463
Prøvde noe tilsvarende. 3d printet en netting som passer i åpningen. Da er det bare å få festa den så slipper jeg mareritt om rasert 15 tommerEt jo bare å tilpasse en netting der kanskje? Som passer i ramma i bunnen..