Chelsea - RBK

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
MusikkGal skrev:
[forstår du ikke hva jem mener? Negativ jeg? jajajajajaj.Det jeg mener er at jeg er lei i å se kluber som tror at alt gjelder å komme seg i "sluttspillet?" hva så? det er nå du må bevise hvorfor du var mester i landet ditt og til og med du har vunnet 2 runder før. Skal Rosenborg nøye seg med å ikke få juling av både Chelsea, Valencia og Schalke 04? hvorfor? som akkurat ble bevistt i går, hvilken som helst kan overvinne Chelsea, Real Madrid etc etc men da må du spille fotbåll, ikke bare holde null, så gratulerer Rosenborg. De som prøver å odeleger andres stil for "å holde null" fortjener "juling" det var det jeg mente, forståt nå? Mvh G.
Kan jeg anbefale denne?

G

Gjestemedlem

Gjest
Ser ut som om dette ble et tap for mye for den rike russeren...

Exit Mourinho!

Lurer på hvem de tror skal gjøre en bedre jobb?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Ser ut som om dette ble et tap for mye for den rike russeren...

Exit Mourinho!

Lurer på hvem de tror skal gjøre en bedre jobb?
Jeg holder en knapp på Teitur Thordasson. Han har nylig flyttet til Oslo og har uttalt at han kan tenke seg en jobb som fotballtrener. Jeg regner med at han vil pendle Oslo-London.

Ellers så er jo Graeme Souness på jakt etter en klubb å boltre seg i.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.720
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
MusikkGal skrev:
[forstår du ikke hva jem mener? Negativ jeg? jajajajajaj.Det jeg mener er at jeg er lei i å se kluber som tror at alt gjelder å komme seg i "sluttspillet?" hva så? det er nå du må bevise hvorfor du var mester i landet ditt og til og med du har vunnet 2 runder før. Skal Rosenborg nøye seg med å ikke få juling av både Chelsea, Valencia og Schalke 04? hvorfor? som akkurat ble bevistt i går, hvilken som helst kan overvinne Chelsea, Real Madrid etc etc men da må du spille fotbåll, ikke bare holde null, så gratulerer Rosenborg. De som prøver å odeleger andres stil for "å holde null" fortjener "juling" det var det jeg mente, forståt nå? Mvh G.
Kan jeg anbefale denne?

Og så kan jo du ta en liten titt på dette oddgeir?

Utdrag fra Wikipedia:

Dysleksi eller ordblindhet er en spesiell form for lese- og skrivevansker som er forbundet med en svikt i det fonologiske systemet. Tilstanden innebærer en svekkelse i hjernens evne til å omforme skrift som øynene oppfatter, til meningsfylt språk, og motsatt omforme muntlig språk til skrift.[1] Selve ordet dysleksi er sammensatt av ordene dys og lexia, og betyr rett oversatt «vansker med ord». Disse vanskene kan også forekomme hos høyt begavete individer. Et eksempel på dette er det avdøde geniet Albert Einstein.

På tide å lese innholdet i stedet for å prakke ned på skrivemåten? Er ikke første gang jeg ser dette på sentralen. Jeg hadde i hvert fall ingen problemer med å tyde hva han mente.

Stå på MusikkGal! (og oddgeir)

mvh
Lars

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
MusikkGal skrev:
F.R.A.N.K skrev:
MusikkGal skrev:
Å holde nullen? det er patetisk hva (noen) nordmenn synes det er sport. Det er bedre holde seg hjem enn å ikke spille, ødelegge for Chelsea og alle de andre ( også vi som ser på kampen via TV). Når må Rosenborg spille? da de er sikre at de er bedre? jajajaja patetisk, akkurat mot Chelsea og andre som i utganspunkt er bedre enn deg du må prøve å spille FOOTBALL. eller du risikerer å få en set ( 6-0). Om Rosenborg spiller sånn, jeg håper Chelsea vinner 7 eller 8-0 slik at alle i Europa ser hva norsk football kan ( hehehehehehe) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Jeg har problemer med å forstå hva det er du prøver å si. Det er kanskje like greit, for jeg tror ikke du er spesielt positiv :-\.
forstår du ikke hva jem mener? Negativ jeg? jajajajajaj.Det jeg mener er at jeg er lei i å se kluber som tror at alt gjelder å komme seg i "sluttspillet?" hva så? det er nå du må bevise hvorfor du var mester i landet ditt og til og med du har vunnet 2 runder før. Skal Rosenborg nøye seg med å ikke få juling av både Chelsea, Valencia og Schalke 04? hvorfor? som akkurat ble bevistt i går, hvilken som helst kan overvinne Chelsea, Real Madrid etc etc men da må du spille fotbåll, ikke bare holde null, så gratulerer Rosenborg. De som prøver å odeleger andres stil for "å holde null" fortjener "juling" det var det jeg mente, forståt nå? Mvh G.
Jeg er for så vidt enig. Dersom man går på banen med det eneste mål for øye å holde nullen og "drepe" kampen fortjener man å få så hatten passer.
På en annen side er det få som kjenner RBK som mener at de står for denne typen fotball. RBK har forøvrig følgende nedfelt i sin strategi: -Vi skal spille artig, offensiv fotball.
Men at de til tider ble trykt tilbake av et av Europas beste lag (i følge Fifa-rankingen) på bortebane, det er knapt til å unngå. RBK er tross alt bare et middels Tippeliga-lag.
Men likevel klarte altså RBK å skape sjanser, og å score, og å kapre poeng, og å få treneren til hjemmelaget sparket. Det de derimot ikke klarte var å få ro om sin egen treners framtid i klubben. Men det er en helt annen historie. Det viser kanskje med stor tydelighet at det ikke er nok for laget å nøye seg med å ikke få juling i CL.

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
BT skrev:
RBK er tross alt bare et middels Tippeliga-lag.
hmpf...Dette skriver du bare for å provosere. Og vet du hva: Det greier du!

Å kalle Rosenborg som har kommet til CL 11 ganger for et middels tippeligalag, syns jeg blir litt drøyt. De har riktignok vært ustabile i år, men det er mange nye spillere som skal lære seg å spille sammen før stabiliteten kommer. På sitt beste knuser Rosenborg alle norske lag også per i dag, og det er fortsatt det eneste norske laget som får til noe ute i Europa! Bare så det er sagt!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Gimsegutten skrev:
BT skrev:
RBK er tross alt bare et middels Tippeliga-lag.
hmpf...Dette skriver du bare for å provosere. Og vet du hva: Det greier du!

Å kalle Rosenborg som har kommet til CL 11 ganger for et middels tippeligalag, syns jeg blir litt drøyt. De har riktignok vært ustabile i år, men det er mange nye spillere som skal lære seg å spille sammen før stabiliteten kommer. På sitt beste knuser Rosenborg alle norske lag også per i dag, og det er fortsatt det eneste norske laget som får til noe ute i Europa! Bare så det er sagt!
Det faktum at Rosenborg ligger ca. midt på tabellen, gjør de i skrivende stund per definisjon til et middels tippeligalag. Den saken er udiskutabel. Når det er sagt har du sannsynligvis også rett i det første du sa,...etter hmpf... ;).

Frank

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
At RBK er et middels Tippeligalag er et faktum og ikke en påstand. Hittil i år er 8 kamper vunnet, 5 uavgjort og 7 kamper tapt i Tippeligaen - det er middels.

Visst var de noe annet før, men de siste tre sesongene har ærlig talt ikke vært all verden, bortsett fra 2. halvdel i fjor, da Marek Sapara kom og løftet laget. Det gjør han fortsatt, men det hjelper lite når forsvaret er så gavmildt som det er.

RBK har vel ikke vunnet en sluttspillkamp i CL siden de møtte Celtic i 2002. Selv om uavgjort mot lag som Chelsea og Arsenal er gode prestasjoner, blir det blekt i forhold til hva de utrettet på 90-tallet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
BT skrev:
At RBK er et middels Tippeligalag er et faktum og ikke en påstand. Hittil i år er 8 kamper vunnet, 5 uavgjort og 7 kamper tapt i Tippeligaen - det er middels.

Visst var de noe annet før, men de siste tre sesongene har ærlig talt ikke vært all verden, bortsett fra 2. halvdel i fjor, da Marek Sapara kom og løftet laget. Det gjør han fortsatt, men det hjelper lite når forsvaret er så gavmildt som det er.

RBK har vel ikke vunnet en sluttspillkamp i CL siden de møtte Celtic i 2002. Selv om uavgjort mot lag som Chelsea og Arsenal er gode prestasjoner, blir det blekt i forhold til hva de utrettet på 90-tallet.

Ja du har selvsagt helt rett, objektivt sett. Og problemet til RBK kan kanskje være at man ikke har evnet å bedømme laget objektivt. Gammel storhet har nok i alt for stor grad influert på vuderinger av hva som bør gjøres.

En eller annen har sagt noe om at et foppall lag aldri er bedre enn det de presterer neste kamp.
Det bør også RBKs ledelse tenke på. Å kaste Tørum tror jeg ikke løser noe som helst, på tide at spillerne gjør noe selv også. Hvis en spiss scorer et avgjørende mål blir han helt. Hvis han bommer er det treneren sin feil. Beklager men dette forstår jeg ikke.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.519
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
En eller annen har sagt noe om at et foppall lag aldri er bedre enn det de presterer neste kamp.
Det bør også RBKs ledelse tenke på. Å kaste Tørum tror jeg ikke løser noe som helst, på tide at spillerne gjør noe selv også. Hvis en spiss scorer et avgjørende mål blir han helt. Hvis han bommer er det treneren sin feil. Beklager men dette forstår jeg ikke.
Det var en viss Nils Arne som sa det. Og ellers har du også helt rett.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Ligger ikke Rosenborg på 5. plass akkurat nå? Hvis det nå er tabellen man dømmer etter, betyr det jo at Rosenborg er bedre enn et middels tippeligalag akkurat nå. Hvis man regner ut i fra maksimalt mulige poeng hittil (20 kamper á 3 poeng), så er det faktisk bare fire tippeligelag som er bedre enn middels. Resten er da under middels. ;D ;D ;D ;D

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Hvis vi ser på tippeligaen, så er det jo fire lag som har gjort det bedre enn RBK en stund. Men vi må jo se litt bak resultatene også. RBK er det laget som har det mest avanserte angrepsspillet og dermed også det laget med størst potensiale. Problemet i år har vært mangel på stabilitet på grunn av store utskiftinger i laget. Dette er noe alle lag må gjennom ved generasjonsskifte, og etter 13 seriemesterskap, må en kanskje regne med et par ustabile sesonger før en kan vinne 13 nye!

- Hvilket norsk lag gjør det best i Europa (sammenlign f.eks med LSK som i følge enkelte her er bedre enn RBK pga.tabellplasseringen)?
- Hvilket norsk lag er det de andre frykter mest å møte?
- Hvilket norsk lag er regjerende seriemestre?
- Hvilket norsk lag er favoritter til å vinne neste sesong?

De aller fleste vil svare ROSENBORG.
Ikke misforstå meg: brann, lillestrøm og stabæk fortjener medaljene sine i årets sesong, men de må bevise over litt lenger tid skal de oppnå status som norges beste lag!

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vel ingenting i veien for at RBK kan bli et godt lag igjen en gang i fremtiden. Men det eneste dagens lag har til felles med laget fra Eggen tiden er vel navnet og hjemmebanen. De har jo god økonomi, men ulikt i gamle dager er de ikke alene om det lenger. Og det er ikke noe mer gjevt å spille på RBK enn det er på Stabekk, Brann og LSK. Så det er ingenting som tilsier at deres hegemoni skal vedvare. De vil nok kjempe i toppen år om annet. Men det er alt.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Gjestemedlem skrev:
Det er vel ingenting i veien for at RBK kan bli et godt lag igjen en gang i fremtiden. Men det eneste dagens lag har til felles med laget fra Eggen tiden er vel navnet og hjemmebanen. De har jo god økonomi, men ulikt i gamle dager er de ikke alene om det lenger. Og det er ikke noe mer gjevt å spille på RBK enn det er på Stabekk, Brann og LSK. Så det er ingenting som tilsier at deres hegemoni skal vedvare. De vil nok kjempe i toppen år om annet. Men det er alt.
Enig! Jeg er Rosenborg fan,men det henger mest igjen fra Eggen tiden.For å vere helt ærlig synst jeg ikke de har spillt en skikkelig god offensiv fotballkamp siden Nils Arne ga seg.
Men det er jo alltid morsomt med Rosenborg i CL og hvordan de tross alt til tider klarer å hevde seg blant storlagene i Europa.Man må jo ikke glemme at de spillte mot Chelsea som har plukket spillere på aller øverste og dyreste hylle i verden i 3-4 år nå, og det skulle jo bare mangle om ikke Roar Strand ble litt svimmel ute på kanten i perioder ;D

Det sagt så tror jeg muligens Tørum kan ta Rosenborg et skritt videre fra der de er nå viss han får litt ro og jobbe med laget mer enn en halv sesong før han får fyken.Rosenborg var ikke så voldsomt gode de første årene Eggen trente de heller,men de siste årene så spillte de til tider som et av verdens absolutt beste LAG!,først og fremst offensivt selvsagt ;)
Skulle gjerne sett Eggen som trener for Barcelona,Chelsea o.l. viss han hadde fått de blaserte stjernene til å jobbe som et lag og for hverandre! Det kunne ha blitt et fyrverkeri! 8) Problemet er vel bare viss han på trening hadde truet Ronaldino & Co med å kappe av de føttene fordi de ikke tok løpet til rette tid,så hadde de sikkert begynt å skape seg! ;D

Uansett,Rosenborg i Champions League blir fotball høydepunktene for meg denne høsten og videre neste år :)
Så håper jeg på Brann til neste år,som innimellom alt det ustabile spiller Norges morsomste angrepsfotball.Liker også godt hva Stabæk leverer periodevis.
Viss ikke RBK klarer en revolusjonerende opphenting på slutten da ;)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
RBK møter Sandefjord i helga og det blir en enkel hjemmeseier.

NT har 1.30 på denne, men expekt har 1.4 og William Hill har 1.45.

Om jeg husker riktig så pleier RBK å knuse motstanderen i første kamp etter en CL kamp.

blir lette penger, 1.4 er ok synes jeg.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Den overskyggende grunnen til at RBK var så gode under Eggen var samhandlingen. Angrepsmønstrene var så innøvd at alle visste hva de til enhver tid skulle gjøre, og hvilke alternativer de hadde å spille på, og alt gikk som regel veldig fort, på én eller to touch, og med samtidige bevegelser, og de gjorde dette hele kampen igjennom, slik at de kom i bølger. De scoret i snitt 4 mål pr. kamp, år etter år. De fikk fram spillere som Brattbakk, som mange mente var en dårlig spiller, han manglet fysikk, teknikk, duellkraft og luftstyrke. Men han var rask, og så hadde han denne merkelige egenskapen at han alltid var der ballen havnet, noe som gjorde han til tidenes mestscorende. Det er nettop et resultat av samhandlingen. På landslaget eller i utlandet var han ingen særlig suksess. Da Eggen forsvant sluttet han å score. Det var det første tegnet på at samhandlingen ikke lenger var like god, og at laget utviklet seg i feil retning. Siden gikk det slag i slag, og når man så endte opp med utlenninger som ikke en gang kan språket da var det siste sporet av denne suksessoppskriften visket ut, og man var prisgitt enkeltspillernes dyktighet. Derfor er RBK nå "bare" et middels Tippeligalag. Jeg er redd det skal mye til for å bygge opp et like godt lag igjen.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Waffen skrev:

Om jeg husker riktig så pleier RBK å knuse motstanderen i første kamp etter en CL kamp.

Hvis Sandefjord slår RBK i helgen og CHelsea slår Man U, er da Sandefjord et bedre lag enn Man U?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
CBA skrev:
Waffen skrev:

Hvis Sandefjord slår RBK i helgen og CHelsea slår Man U, er da Sandefjord et bedre lag enn Man U?
denne kampen blir nokk spennende, spessielt med tanke på at Jose Mourinho har forlatt chelsea og hvordan det vil påvirke laget.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.880
BT skrev:
Den overskyggende grunnen til at RBK var så gode under Eggen var samhandlingen. Angrepsmønstrene var så innøvd at alle visste hva de til enhver tid skulle gjøre, og hvilke alternativer de hadde å spille på, og alt gikk som regel veldig fort, på én eller to touch, og med samtidige bevegelser, og de gjorde dette hele kampen igjennom, slik at de kom i bølger. De scoret i snitt 4 mål pr. kamp, år etter år. De fikk fram spillere som Brattbakk, som mange mente var en dårlig spiller, han manglet fysikk, teknikk, duellkraft og luftstyrke. Men han var rask, og så hadde han denne merkelige egenskapen at han alltid var der ballen havnet, noe som gjorde han til tidenes mestscorende. Det er nettop et resultat av samhandlingen. På landslaget eller i utlandet var han ingen særlig suksess. Da Eggen forsvant sluttet han å score. Det var det første tegnet på at samhandlingen ikke lenger var like god, og at laget utviklet seg i feil retning. Siden gikk det slag i slag, og når man så endte opp med utlenninger som ikke en gang kan språket da var det siste sporet av denne suksessoppskriften visket ut, og man var prisgitt enkeltspillernes dyktighet. Derfor er RBK nå "bare" et middels Tippeligalag. Jeg er redd det skal mye til for å bygge opp et like godt lag igjen.
Er nok inne på mye riktig her. Tror allikevel at de relative kvalitetene til Rosenborg i glansperioden på 90tallet må vurderes utfra sin samtid, slik også Drillos må. I tillegg til å være både forutseende og dyktige til å hente ut maks potensiale var også Rosenborg "heldige" med timingen. CL deltakelsen fra begynnelsen av 90tallet ga Rosenborg ytterligere komparative sportslige såvel som økonomiske fortrinn sammenlignet med de andre norske lagene, noe som gjorde det enda vanskeligere for sistnevnte å hente inn forspranget.

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Antall liker
0
sclalars skrev:
oddgeir skrev:
MusikkGal skrev:
Kan jeg anbefale denne?

Og så kan jo du ta en liten titt på dette oddgeir?

Utdrag fra Wikipedia:

Dysleksi eller ordblindhet er en spesiell form for lese- og skrivevansker som er forbundet med en svikt i det fonologiske systemet. Tilstanden innebærer en svekkelse i hjernens evne til å omforme skrift som øynene oppfatter, til meningsfylt språk, og motsatt omforme muntlig språk til skrift.[1] Selve ordet dysleksi er sammensatt av ordene dys og lexia, og betyr rett oversatt «vansker med ord». Disse vanskene kan også forekomme hos høyt begavete individer. Et eksempel på dette er det avdøde geniet Albert Einstein.

På tide å lese innholdet i stedet for å prakke ned på skrivemåten? Er ikke første gang jeg ser dette på sentralen. Jeg hadde i hvert fall ingen problemer med å tyde hva han mente.

Stå på MusikkGal! (og oddgeir)

mvh
Lars
Takk for det Lars. Oddgeir, noen ganger skjer at man er utlending og ikke flink nok i norsk men det betyr ikke at man er idiot ( ikke en gang football-idiot -aldri skal tillate meg diskutere eller mistet en venn pga. football) og synes at det var ikke så vanskelig å forstår hva jeg mente men ok kanskje jeg trenger å lese boken du anbefales men ikke for å snakke med deg om hvor god/dårlig Rosenborg, Chelsea eller xxx er. Mvh G.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Ja, kjære RBK. Nå er Jose ledig på markedet.
På tide å la Tørum bli hjelpetrener igjen. ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
;D ;D ;D

Glenn Hysén krøp ikke 9 mil som han lovte hvis RBK tok poeng mot Chelsea, men valgte å krype foran RBK-supporterne på Lerkendal før dagens kamp mot Valencia.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Yippiee!
RBK 2
Valencia 0

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
20.243
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Det ser bra ut dette.. Eneste triste med at RBK blir med videre er at tv3\Visat 4 sender dette i steden for Liverpool :'(

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Parelius skrev:
Hva må til for at RBK skal gå videre?
De må bli blant de to beste i pulja, noe de er i øyeblikket...

P

Parelius

Gjest
Høres bra ut. Får håpe de holder stilen videre. CL og RBK er nesten det eneste som fenger meg når det gjelder fotball. Skulle bare ha ønsket at kampen gikk i helga som var når jeg nå var i Trondheim, men men

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Jeg synes ærlig talt at Tørum burde fullføre sesongen. Men hvis han går nå har han i alle fall satt et verdig punktum, for ikke å si utropstegn. Dette var en utrolig kamp av RBK. Valencia hadde kun èn målsjanse gjennom 90 minutter.

Nå håper jeg bare Trond Sollied kommer og klarer å bygge et godt lag av alle disse gode spillerne RBK tross alt har. Skjelbred og Tettey er ved siden av Vegard Heggem de to største talentene jeg kan huske å ha sett i norsk fotball.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Da er det duket for en ny Mesterliga-kveld.
Måtte det beste laget vinne (over Valencia igjen)...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Aiiiii
Opp i ledelsen. Kan de klare det igjen?

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Akkurat nå er det jo omtrent enveis-kjøring!!! Får satse på at det holder til mål!!! ;D

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Odder skrev:
Akkurat nå er det jo omtrent enveis-kjøring!!! Får satse på at det holder til mål!!! ;D
Omtrent ?

Det ER envegskjøring ;D

Go,RBK, Go !!!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Hadde jeg bare fått inn kampen på "#¤%"#¤ web-TV.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
2. omgang i gang ...

... blir spennende, ja !

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006