Du skriver jo CD, men for sikkerhets skyld: Finnes dette på vinyl? Fant intet.Trippel-CD´en fra Stockholm fra samme turné, er enda bedre. Ja, faktisk noe av det beste Getz & Baker som kan oppdrives. Den er obligatorisk. Utrolig musikk og god lyd; "The Stockholm Concerts", Verve.
Det er vel "Blåmann" det siktes til. Har den.Denne utgivelsen med Vold som ble nevnt i programmet, er det verdt å sjekke ut eller er det for spesielt interesserte?
(Har en følelse av at jeg har vært borti den en gang, men hukommelsen kan spille meg et puss.)
Lenge siden jeg har hørt den, så derfor vanskelig å si. Men jeg husker den som svært "ørevennlig". Får ikke spilt den nu, men skal komme tilbake når jeg har vinylsnurrern på.Der ja, den har jeg svakt i minne. Takk for info.
Vil du anbefale den, eller er det et konseptalbum av det mer kuriose slaget?
Kopierte plata fra en CD jeg lånte på biblioteket for en del år siden.Lenge siden jeg har hørt den, så derfor vanskelig å si. Men jeg husker den som svært "ørevennlig". Får ikke spilt den nu, men skal komme tilbake når jeg har vinylsnurrern på.Der ja, den har jeg svakt i minne. Takk for info.
mvh
Kopierte plata fra en CD jeg lånte på biblioteket for en del år siden.Lenge siden jeg har hørt den, så derfor vanskelig å si. Men jeg husker den som svært "ørevennlig". Får ikke spilt den nu, men skal komme tilbake når jeg har vinylsnurrern på.Der ja, den har jeg svakt i minne. Takk for info.
mvh
Jeg synes den absolutt er hørbar, og spilte deler av den i våres. Hvor stor forskjell det er på vinyl-utgaven og CD-utgaven, vet jeg ikke, men jeg opplever lydkvaliteten som helt grei. Som hovedregel går jeg imidlertid tilbake til 50-tallet når jeg skal høre Chet. Han ble ganske rusten de siste årene.
mvh
Jeg synes den absolutt er hørbar, og spilte deler av den i våres. Hvor stor forskjell det er på vinyl-utgaven og CD-utgaven, vet jeg ikke, men jeg opplever lydkvaliteten som helt grei. Som hovedregel går jeg imidlertid tilbake til 50-tallet når jeg skal høre Chet. Han ble ganske rusten de siste årene.
Hender slike møter er mer gøy på papiret enn på vinyl, men her er det kanskje verdt en lytt. Har ikke hørt nok av Chet til å ha noen klar formening om perioder egentlig, har kun My Funny Valentine og Cool Cat (mener jeg å huske den heter) i mitt eierskap.
Ja, Jim Hall har besøkt Norge og hadde blant annet en utrolig konsert med Bob Brookmeyer - tror det var på Kongsberg i 1988.Mye flott der Membran