Christian's kino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Har lest gjennom hele denne tråden nå. Jeg tar av meg hatten, parykken å d som måtte hver👏👏👏👏 Imponerende er vel bare begynnelsen! Holdt på å si..Når kommer du å bygger mitt rom😁😁😁 Gratulerer med et helt konge rom!!!!!
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Har lest gjennom hele denne tråden nå. Jeg tar av meg hatten, parykken å d som måtte hver👏👏👏👏 Imponerende er vel bare begynnelsen! Holdt på å si..Når kommer du å bygger mitt rom😁😁😁 Gratulerer med et helt konge rom!!!!!
    Hyggelig! Takk! 😀

    Hadde nok trengt parykk selv. Begynner virkelig å bli tynt på toppen😂

    Er så hyggelig med alle disse flotte tilbakemeldingene! Blir liksom litt vanskelig og vite hva man skal skrive annet enn Takk, så TAKK!😊👍
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.651
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg bøyer meg i MDF-støvet! Fantastisk byggetråd og enda bedre resultat!
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Prøver å få mdfen til å gro i skråningen her. Lite hell foreløpig selv om jeg har fylt på ganske mye.

    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Varmer😊
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Må føye meg inn i rekken etter å ha lest artikkelen og bladd i tråden her. MYE arbeid som ligger bak her, imponerende skills i flere genrer for å få til noe slikt! Imponerende og kult med folk som deg, -som går «all in», og når resultatet etter det man leser blir så bra som hos deg så må det være verdt all tid og innsats. 😊👍👍
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Må føye meg inn i rekken etter å ha lest artikkelen og bladd i tråden her. MYE arbeid som ligger bak her, imponerende skills i flere genrer for å få til noe slikt! Imponerende og kult med folk som deg, -som går «all in», og når resultatet etter det man leser blir så bra som hos deg så må det være verdt all tid og innsats. 😊👍👍
    Nydelig tilbake melding! Er et par timer ja😅. Tusen Takk! Absolutt verdt all jobben for meg. Både familie, venner, meg og folk som spør koser seg og er nysgjerrige, så da er det verdt vært sekunder det har tatt.😊
    Litt ert er det jo av noen venner og bekjente, men det får man bare tåle😅
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Har stått og hørt på slipemaskinen til Christiand25 i ca 12 måneder 2022/23 og resultatet har dere jo sett ;) Hva dere ikke har sett er all hjelpen han har bidratt med hos meg etterpå, man skulle tro han var bittelittegrann lei bygging men neida, han konstruerte og var hjernen bak min lille frontvegg som gjorde at jeg kunne gjemme alle høytalere bak lerret. Resultatet ble knallbra her også. For håpe han tåler to bilder i sin tråd av hans kreasjon:cool:
    6.jpg
    1-kopi.jpg
     
    Sist redigert:

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Har stått og hørt på slipemaskinen til Christiand25 i ca 12 måneder 2022/23 og resultatet har dere jo sett ;) Hva dere ikke har sett er all hjelpen han har bidratt med hos meg etterpå, man skulle tro han var bittelittegrann lei bygging men neida, han konstruerte og var hjernen bak min lille frontvegg som gjorde at jeg kunne hjemme alle høytalere bak lerret. Resultatet ble knallbra her også. For håpe han tåler to bilder i sin tråd av hans kreasjon:cool: Vis vedlegget 984324 Vis vedlegget 984329
    Ble jo en skikkelig kino og det flotte rommet da. Virker større gjør det også, og lyden er på vei til å bli enda bedre enn før. Få bygd dempingen nå, så er du virkelig der.🤩 Må ha litt høyere temperaturer først bare😅
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Har lenge hatt lyst til å teste lavere deling på surround siden jeg føler at det mangler litt retning på sånt som skudd fra siden og diverse. Har testet litt med deling på 40hz i surround, og masse som funker/låter bedre da, men mangler litt kapasitet på det helt råeste når jeg kjører ref volum, så da måtte jeg opp på 60hz deling. Ikke målt ut noe i REW enda, men hører jo hva dette vil gi, så blir og bygge en sub pr surround ht.
    Kommer til å bruke 2stk 12" i hver kasse. Samme element som i SBAet. Tror dette vil gi det lille ekstra jeg trenger. Vil spille 40 til 80-hz ca, så ikke sååå mye de skal gjøre og liker godt lyden i disse.

    Tenker en litt lang kasse under surround left og kapper ned kassen til surround ht, så den står oppe på subben. Tegnet noen fantastiske streker på bildet for å vise hvordan kasse er tenkt.
    20240119_175114.jpg
    På surround right er planen å felle ned subbene i gulvet på podiet ved siden av stolen, nesten litt under diffusor. Nok en fantastisk tegning.
    20240119_175130.jpg



    På begge surround back høyttalerene tar jeg også og feller ned sub i gulvet på podiet. Er jo uansett ingen som går bak stolene og blir minst mulig som er i veien i forhold til fella på bakveggen.
    20240119_175142.jpg


    Kobler meg på hypex ampene jeg har til de forskjellige høyttalerene og kjører deling der. Har nok effekt og kobler bare om så jeg kjører 4 stk 7" på en kanal og sub på den andre.

    Elementer er bestilt, så bare vente på litt varmere vær, så kan bygging start. Har trua!🤓
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Da var elementene kommet i hus.
    20240125_193710.jpg

    Åpnet alle for å sjekke at de er i orden. Har jo opplevd transport skade på elementer før. Ganske enkle elementer med stål chassis, doble 8 ohms spoler, relativt kraftig magnet og stiv papp membran sett i forhold til pris.
    20240125_194521.jpg

    20240125_194434.jpg
    20240125_194454.jpg
    God lyd i disse sett i forhold til pris, men må ha mange for å virkelig spille høyt med dem langt ned. Relativt kort slaglengde (7mm) og lav effekt tålighet. 120w, 240w peak.

    Disse 8 ny jeg har nå, skal som jeg skrev i forrige post brukes som sub på hver surround. Antagelig delt på 40hz mot SBAet i front for å få enda litt mer smell i surroundene, og mer retningsbestemt på skudd og andre ting som smeller til rundt i rommet

    Neste blir å lage noen fantastiske byggetegniger igjen og få handlet litt mdf. Sånn været er om dagen tror jeg ikke jeg gidder stresse med å handle. Om det blir vår først, så klarer jeg kose meg i kinoen for det.😊
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Utrolig gøy når man trodde du var ferdig så bare gønner du på videre🤣🤣

    handler du disse
    Ifra ..?
    Blir man noen gang ferdig da?😂

    Må jo si at bygningen er en del av moroa for meg. Gir meg mye glede siden jeg synes det er moro😊

    Disse som de fleste andre sub elementene, er handlet hos brlelectronics.no. Veldig seriøse og gode priser på mye. Er blitt sånn at jeg synes det er synd de ikke har alt jeg har lyst på av elementer og tilbehør til det.
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Sitter å nyter litt stereo etter en flott kveld i går med gode kompiser på AVshop. Ble noe seint hjem, så tungt å dra på jobb i dag, men absolutt verdt det! Endelig fått sett noe annet enn demospor i den fantastiske kinoen til AVshop, og faktisk sett en hel film. Var moro! Det bilde da, og lyden er ikke helt borte den heller🤩. Fantastisk hyggelig og masse prat. BEF som tar bildet. Og JA vi hadde mye godteri 😅
    20240126_214528.jpg

    received_392101669977453.jpeg

    Så sitter her i hulen min å koser meg. Alle som gidder lese her får ha en god helg😊
    20240127_172105.jpg
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Så ut som en herlig plass å tilbringe noen timer på en fredagskveld!
    åssen syns du lyden og bildet var der?
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Så ut som en herlig plass å tilbringe noen timer på en fredagskveld!
    åssen syns du lyden og bildet var der?
    Ja var en fin fin 7 timers kveld som gikk fort.

    Liker lyden svært godt der. Hamrammr fungerer jo supert. Sømløst i det som skjer i surround og liker lyden godt. Subbene låter godt også. Ikke like tørt/tight som hos meg, men er jo "bare" 8 stk 15 på vesentlig større rom enn det jeg har, så funker veldig bra. Blir jo egentlig litt smak og behag akkurat det hvor tørt man liker.

    Hadde jeg ikke vært glad i å bygge og leke meg, hadde jeg nok valgt Hamrammr i kinoen min for det er mye høyttaler for pengene. Hørt 3 kinoer med de, og alle låter bra.

    Bildet er vel i en klasse for seg. Man løper ikke hjem og setter på sin egen projektor for å si det sånn. Jeg er ikke veldig opptatt av bildet så lenge det er klart å tydelig uten irriterende fakter, men er jo imponerende den sonyen de har stående. Selv jeg ser det. Tenker det er godt jeg ikke har plass til en sånn, så slipper man drømme om den😅
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Hyggelig med sånne sammenkomster, og snakket med BEF på telefon litt tilbake. Vi planlegger en tur bort til deg etter hvert :D
    Ja veldig hyggelig! Er helt utrolig hvor mye hyggelige mennesker man møter når man farter litt rundt på besøk også. Oppstår nye vennskap og fått en del nye venner etter jeg begynte med dette i 2018. Utrolig koselig!

    BEF nevnte du hadde ringt. Som sagt før, så er du hjertelig velkommen! Er bare gøy og hyggelig med innspill og besøk. Bare sende meg en melding, så finner vi en dag. Mye ledige søndager foreksempel 😊
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å nyter litt stereo etter en flott kveld i går med gode kompiser på AVshop. Ble noe seint hjem, så tungt å dra på jobb i dag, men absolutt verdt det! Endelig fått sett noe annet enn demospor i den fantastiske kinoen til AVshop, og faktisk sett en hel film. Var moro! Det bilde da, og lyden er ikke helt borte den heller🤩. Fantastisk hyggelig og masse prat. BEF som tar bildet. Og JA vi hadde mye godteri 😅
    Vis vedlegget 990045

    Så sitter her i hulen min å koser meg. Alle som gidder lese her får ha en god helg😊
    Tusen takk for en utrolig hyggelig kveld, som du sier 7 timer går alt for fort. Lørdag er nok en bedre dag i framtiden, da kan vi treffes i 3-4 tiden, så er man ikke så trøtt dagen derpå :)
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Tusen takk for en utrolig hyggelig kveld, som du sier 7 timer går alt for fort. Lørdag er nok en bedre dag i framtiden, da kan vi treffes i 3-4 tiden, så er man ikke så trøtt dagen derpå :)
    Ja var kjempe hyggelig denne gangen også, så takk for en flott hyggelig kveld. Ikke så farlig for meg hvilke dager det blir i fremtiden. Bare kos uansett. Tåler en natt med litt lite søvn. Sover normalt bare 6-7timer uansett 😅
    Er vel nesten mest stress for deg tenker jeg som må kjøre såpass langt fra jobb😊.
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Litt ute av fokus i forhold til kino/lyd og forum om dagen. Fikk for noen uker siden vite at bedriften jeg jobber for legger ned på grunn av for lite kunder og veldig økte kostnader. Har jo hatt en mistanke/vist om dette en stund, men man håper jo ting retter seg. Har plutselig fått litt annet å tenke på om dagen kan man si. Lenge siden jeg har søkt jobb er det også gitt. Kommer plutselig tilbake når lyst og hodet er på plass igjen. Er ikke helt der nå😅

    Følger med, med et halvt øye😊
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Litt ute av fokus i forhold til kino/lyd og forum om dagen. Fikk for noen uker siden vite at bedriften jeg jobber for legger ned på grunn av for lite kunder og veldig økte kostnader. Har jo hatt en mistanke/vist om dette en stund, men man håper jo ting retter seg. Har plutselig fått litt annet å tenke på om dagen kan man si. Lenge siden jeg har søkt jobb er det også gitt. Kommer plutselig tilbake når lyst og hodet er på plass igjen. Er ikke helt der nå😅

    Følger med, med et halvt øye😊
    Åh, så kjedelig..!
    det er ordentlig dritt å måtte på arbeidsmarkedet når man blir tvunget ut i det…
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Åh, så kjedelig..!
    det er ordentlig dritt å måtte på arbeidsmarkedet når man blir tvunget ut i det…
    Ja er jo det, men satser på at det er til det bedre. Sikkert godt med litt ny luft under vingene, så får vi se hva man finner seg😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Surt er det å miste en jobb. men når en ser hvor dedikert du har vært rundt bygging av kino/lydrommet ditt, er jeg ganske sikker på at det er mange jobber du kan velge i mellom, Oser jo av struktur og gjennomføringsevne.
     

    Chrisand25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Innlegg
    213
    Antall liker
    689
    Surt er det å miste en jobb. men når en ser hvor dedikert du har vært rundt bygging av kino/lydrommet ditt, er jeg ganske sikker på at det er mange jobber du kan velge i mellom, Oser jo av struktur og gjennomføringsevne.
    Veldig surt, men man må vel oppleve det en gang også. Nå har jeg hatt en eller annen jobb mer eller mindre fra jeg var 12år, så ikke akkurat redd for å ta i et tak. Finner nok noe nytt etterhvert. Tusen takk for hyggelig oppmuntring 😊👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn