Clearaudio på en RB300

Stein_C

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
18
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hei,

Etter et langt fravær er platespilleren min tilbake på hedersplassen i stua. Det er en Planar 3 med en Denon DL 160. Selve spilleren med PU nærmer seg 20 år og jeg har planer om en ny PU. Har ikke tenkt å legge mer enn ca. 1500,- i dette nå. Har kikket litt rundt og vurderer flere alternativer.

Ser at flere mener at Grado og RB300 ikke er en god match med fare for brum. Stemmer dette??

Har så sett på en Clearaudio Alpha, http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=40,158&id=1537
Litt dyrere enn det jeg hadde tenkt meg men...

Noen som har erfaring med Clearaudio PU?? Andre forslag.

Har i dag en Meridian forforsterker med RIAA MM trinn. Mulig denne blir erstattet seinere.

Mvh
Stein
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Nå kjenner ikke jeg til Grado, men ut fra det jeg har lest om disse så ligger Clearaudio MM-pickupene i motsatt ende av skalaen når det gjelder temperatur. Clearaudio Aurum Alpha har jeg selv hatt og den er grei til prisen men heller nok mer mot det kjølige enn det varme. Dessuten så synes jeg den har veldig lett for å plukke opp overflatestøy.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Dette var min første pick-up, og overflatestøyen var noe jeg først ble klar over etter at jeg byttet til Benz Glider L2. Dette er en langt dyrere pickup, så sammenligningen er ikke rettferdig, men problemet var likefullt større på Clearaudio enn andre pu-er jeg har hørt. (Og, jeg synes også det har vært et problem på andre Clearaudio pu-er jeg har hørt uten dermed å si at det gjelder alle).

Dersom du er ute etter varme, men redd for Grado-Rega, kanskje Benz er et godt alternativ?
 
Topp Bunn