Henrik.326
Medlem
Hei,
I dag solgte jeg mine B&W CM8, og jakten på nye høyttalere har begynt.
Jeg kan starte med hva jeg ikke likte med CM8:
- For lite «kjøtt» i mellomtonen
- Noe skarp diskant
- Litt innestengt lyd
Ønsker nå noe som heller litt mot den varme siden med kraftfull mellomtone, kontant og stram bass og en godt oppløst diskant som passer godt i et rom med lite demping.
Rommet har malte gipsvegger og er formet som en litt lubben L, der stereoanlegget står på tvers av den ene «fløyen». Ca 35m2. Rundt 2.5 meter til lytteposisjon.
Tenker noe med større membran enn CM8 og ikke metalldiskant. Har foreløpig prøvelyttet nyere B&W 700 serie, Dali Opticon 8, Dynaudio C20, Sonus Faber Sonetto, Monitor Audio Silver 100. Ingen av disse har truffet alle krav, men Dynaudio Contour 20 har vært nærmest, men mulig de blir litt slanke i min stue. Synes også prisen er noe høy.
Budsjett 10-30k helst.
Har i dag en Naim Nait XS jeg gjerne vil fortsette å bruke ettersom jeg liker den godt.
Shortlisten foreløpig:
Pylon Diamond 28
Spendor A4
Harbeth M30 (skal holde hardt å få denne inn i stua, rimelig lav waf)
Andre forslag og synspunkter?
I dag solgte jeg mine B&W CM8, og jakten på nye høyttalere har begynt.
Jeg kan starte med hva jeg ikke likte med CM8:
- For lite «kjøtt» i mellomtonen
- Noe skarp diskant
- Litt innestengt lyd
Ønsker nå noe som heller litt mot den varme siden med kraftfull mellomtone, kontant og stram bass og en godt oppløst diskant som passer godt i et rom med lite demping.
Rommet har malte gipsvegger og er formet som en litt lubben L, der stereoanlegget står på tvers av den ene «fløyen». Ca 35m2. Rundt 2.5 meter til lytteposisjon.
Tenker noe med større membran enn CM8 og ikke metalldiskant. Har foreløpig prøvelyttet nyere B&W 700 serie, Dali Opticon 8, Dynaudio C20, Sonus Faber Sonetto, Monitor Audio Silver 100. Ingen av disse har truffet alle krav, men Dynaudio Contour 20 har vært nærmest, men mulig de blir litt slanke i min stue. Synes også prisen er noe høy.
Budsjett 10-30k helst.
Har i dag en Naim Nait XS jeg gjerne vil fortsette å bruke ettersom jeg liker den godt.
Shortlisten foreløpig:
Pylon Diamond 28
Spendor A4
Harbeth M30 (skal holde hardt å få denne inn i stua, rimelig lav waf)
Andre forslag og synspunkter?