Tror jeg hørte Coda på messa i fjor?
Likte iaf det jeg hørte hos PMaudio!
Virker som disse har mye krefter og låter bra. Er det noen som bruker disse på litt tingdrevne saker? Har Kappa 9.2i jeg kunne tenkt med å få høre potensialet i..
Mvh
Hva brukte du tidligere på dine Gradienter, Lydkarl?Eg er definitivt venn, det har eg forsåvidt vore sidan første demonstrasjon av CODA då PM Audio som første importør i Europa arrangerte lytteseanse sammen med bl.a Gradient Revolution heima hjå seg på Nodeland.
No er eg også lukkeleg eigar av mitt første CODA produkt. Var oppe hjå PM Audio og henta ein 6 mnd gamal CP i mint condition forrige veke
Bilder i egen bildetråd (link signatur)
O lykke!
Mvh Karl
Det skal jeg ha i bakhodet. Blir gjerne en tur eller to pr år til Sørlandet.Proffen,
Du skulle forresten ha svippa innom når du var nabolaget ifm smakingen her på Sørlandet.
Neste gang?
mvh
Karl
Eg er definitivt venn, det har eg forsåvidt vore sidan første demonstrasjon av CODA då PM Audio som første importør i Europa arrangerte lytteseanse sammen med bl.a Gradient Revolution heima hjå seg på Nodeland.
No er eg også lukkeleg eigar av mitt første CODA produkt. Var oppe hjå PM Audio og henta ein 6 mnd gamal CP i mint condition forrige veke
Bilder i egen bildetråd (link signatur)
O lykke!
Mvh Karl
Herskar vel ingen tvil om at effektforsterkarane frå Coda er gull på Gradient Revolution nei.(...)Etter hva jeg har forstått på PM, er det særlig effektforsterkeriet fra Coda som "egner" seg godt sammen med Gradient.
Håper jeg får muligheten til å høre det engang...
mvh
Proffen
Takk for det, HåkonGratulerer med ny forforsterker, må innrømme at jeg kjente på litt vemod (muligens audiofil sorg) forrige uke da jeg så den var solgt på PMaudio sine bruktsider. Hadde dessverre ikke råd denne gangen, men man går jo og håper så lenge man ser det gode tilbudet er der. Spennende å lese her at RIIAen er av så god kvalitet! Er forøvrig svært godt fornøyd med CODA s5.5 som jeg har hatt et par år. Den bidrar med steinkontroll, klang,musikalsk glede og litt magi i heimen!
Hilsen Håkon
Jeg er særdeles fornøyd med disse boksene !
Hvis du kjører balansert så kan det også være at pre ikke liker impedansen, da veldig mange forforsterkere ikke liker 1k Ohm og begynner å rulle av i topp og bunn.Ble dessverre ingen drømmematch som sist, da mine komponenter allerede er av den noe laidbacke siden. Tyngde, detaljer og trøkk er til stede, men toppen ble litt for snill. Ikke forsterkeren sin skyld, da noen sikker ville elsket utfallet og andre ikke. Matching etter egen smak er ikke alltid like lett dessvvere, selv med gode komponenter.
Brukt kun rca. Det er nok høyttalerene mine som har en litt tilbakelent spillestil og trenger en "slemmere" partner. Angrer på at jeg aldrig hadde Coda i mine Focal tider, det tror jeg ville vært knall match.Hvis du kjører balansert så kan det også være at pre ikke liker impedansen, da veldig mange forforsterkere ikke liker 1k Ohm og begynner å rulle av i topp og bunn.Ble dessverre ingen drømmematch som sist, da mine komponenter allerede er av den noe laidbacke siden. Tyngde, detaljer og trøkk er til stede, men toppen ble litt for snill. Ikke forsterkeren sin skyld, da noen sikker ville elsket utfallet og andre ikke. Matching etter egen smak er ikke alltid like lett dessvvere, selv med gode komponenter.
Tja, er ikke så sikker på det. Jeg hadde også den nevnte Coda`n for noen år siden og opplevde akkurat det samme som deg: Den manglet det rytmiske drivet i mellombassen som gjør det gøy å spille musikk Men forsterkeren hadde ellers det meste: Den spilte stort, flott, gjennomsiktig og med bra bass. Men altså; musikken ble litt kjedelig og "tam" for min del. Heldigvis finnes det en del andre forsterkere som gir "foten" og har høyere "boggie-Woggie"-faktor.Brukt kun rca. Det er nok høyttalerene mine som har en litt tilbakelent spillestil og trenger en "slemmere" partner. Angrer på at jeg aldrig hadde Coda i mine Focal tider, det tror jeg ville vært knall match.
Har hørt 40.0 hos pmaudio og for en forsterker!!!!! Frister meg ogsåEg har Coda TS, anbefales på det varmeste.speler med varme, kraft og stålkontroll.kjøpte den egentlig av rein nysgjerrighet for å prøve ut merket ,den er så bra at det frister å gå opp i toppmodellen Coda 40.0
Mvh Atle Vik