Hva er CornScala?lasset skrev:Hei,jeg vurderer å prøve meg på og bygge CornScala.Er det noen som vet hvor jeg kan finne tegninger og arbeidsforklaringer?Mvh:Lasse .
Espen, nå må vi løy'en litt...ssm skrev:Dette har vel ikke mellomtonehornet til la scala ?.........
dette ser mye bredere og høyere ut , er det klipschhorn i det heletatt ?
kunne godt tenke meg å bygget ett par la scala egentlig , litt på sikt , bygge for å spre kostnadene litt over sikt , det kunne vært gøy å bygget kabinetter basert på la scala II med delte kasser men i bjørkefiner som de gamle var levert kanskje ?
2.håndsverdien er vel ikke stort , men spiller de bra gjør ikke det noe , annenhåndsverdien på horna jeg har i dag er helt ok , så da kan jeg bare selge de isteden![]()
Sjekk ut Cornscala Norwegicus.Ludo skrev:Noen som har prøvd seg på disse da? Ser jo spennende ut...
Jeg holder på 8)Ludo skrev:Noen som har prøvd seg på disse da? Ser jo spennende ut...
MDF?Probie skrev:Mi får se! Kan ikke love noe. Blir nok ikke ferdig med det første, men det er mulig jeg legger ut noen bilder når jeg blir ferdig. Akkurat nå ligger alle delene på spisestueboret og venter på MDF... Får se om jeg får kjøpt noe nå i helga
![]()
Jepp - dette er jeg enig i , endrer du til MDF så endrer du oxo mye i henhold til klang ... en annen ting er at du bare kan kalle det en hvilken som helst hornhøyttaler ....HALOLS skrev:MDF?Probie skrev:Mi får se! Kan ikke love noe. Blir nok ikke ferdig med det første, men det er mulig jeg legger ut noen bilder når jeg blir ferdig. Akkurat nå ligger alle delene på spisestueboret og venter på MDF... Får se om jeg får kjøpt noe nå i helga
![]()
Hmmm, til skikkelige høyttalere brukes nå helst kryssfinèr.
Nå får jeg vel en og annen på nakken, men Klipsch Heritage bygges alle i kryssfinèr.![]()
mteinum skrev:Fant ikke sånn ca følsomhet på den der i farta, noen som vet?
Høres ut som akkurat passeProbie skrev:Jeg ble fortalt omtrent 100dBmteinum skrev:Fant ikke sånn ca følsomhet på den der i farta, noen som vet?![]()
gratulerer, sinnsykt knall prosjekt som jeg sikler på, må bare kvitte meg med noen tommeltotter førstlasset skrev:Er endelig ferdig med bygginga ;D
Cornscala + Pink Floyd The Wall = sant!!!
Utrolig trøkk og live-følese.
Lasse.
Det kan jeg hjelpe til med ... har stor tang her ;Djokris skrev:gratulerer, sinnsykt knall prosjekt som jeg sikler på, må bare kvitte meg med noen tommeltotter førstlasset skrev:Er endelig ferdig med bygginga ;D
Cornscala + Pink Floyd The Wall = sant!!!
Utrolig trøkk og live-følese.
Lasse.![]()