Det sies jo at er du forkjølet så skal du sette deg selv i karantene til du er symptomfri + 1 dag. Hvem er interessert i slikt? ...Å droppe ferieturen med den nye bobilen. Er det da ikke bedre å ta en test og få verifisert den negative prøven og så reise på den ferieturen.Neida, det er selvsagt ikke noe galt i å teste men samtidig har FHi vært ute og sagt at med så lite smitte som er i omløp så vil man få en del problemer med falske positive og egentlig ikke bli så veldig mye klokere. På en annen side skjer ikke spesielt større skade enn at et par-tre-fire personer eventuelt skal i karantene som egentlig ikke trenger å være det, men det er jo ikke verdens undergang akkurat. Jeg har i utgangspunktet litt vanskelig for å se at det er så mange som oppsøker lege for å bli testet, men på en annen side har det vært (er?) sommerforkjølesle i omløp med symptomer som i alle fall minner om Covid-19.
Jeg kan forstå at de er hissige på å teste personale som omgås syke og skrale, samt at det selvsagt er viktig å ikke få smitte inn på helseinstitusjoner generelt og det gir jo mer mening synes jeg.
Det meldes også om en del atypiske symtpomforløp. Det kan være at den forkjølelsen du har er nettopp korona. Har du reist kollektiv, vært på strand eller prk, vært ute på byen og generelt truffet folk så har man jo aldri 100 % kontroll.
Folk har jo begynt å gi blaffen i håndhygiene og sosial distansering, ref sommerforkjølelsesbølgen som finnes.