Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    2.483
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Joda, hvis mange nok kommer tilbake fra ferie med smitte og man mangler, utstyr, infrastruktur for testing og sporing, har lav kunnskap om viruset og hvilke tiltak som virker, dårlig forberedte helsearbeidere osv så kan det være aktuelt å stenge helt ned. Dette er som sagt ikke lenger tilfelle. Da vil man ikke nødvendigvis trenge de samme tiltakene som sist for å oppnå samme resultat..
    Smart - du svarer det sammme en gang til.

cruiser

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.02.2010
    Antall liker
    2.692
    Vel spørsmålet er besvart to ganger, det er henvist til regjeringens langtidsplan, fhi's risikoanalyser. Relevante begreper er forsøkt kommunisert på flere språk.. Jeg har desverre ikke Asbjørns tolmodighet så jeg runder av for denne gang.

Stein 99

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    182
    Mase tull og dill dall nå, vent å se, folkens, kan gå seg til, som svine-influensa, den kokte bort, av seg selv og det ville være det beste for covid også.
    Eller det blir problemer i 2-4 år, kjedelig for svært mange. Vet ikke hva det blir , helt uavklart situasjon fortsatt, men detaljer kan diskuteres fortsatt.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.381
    I ultimo marts tilbød jeg flere politikere at skaffe flere millioner masker. Der var ingen interesse. Hvad ser man nu? Var i en forretning idag hvor man tilbød 5 masker for 99.50 Dk.kr. Selv har jeg bestilt 200 masker for 260 dk.kr. incl transport. Kanskje jeg skulle bestille mange og blive storleverandør.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    162
    Er det riktig at man kan fly hjem fra et rødt land, via et grønt land, og dermed unngå karantene ved hjemkomst?

Brasil er per dags dato det landet i verden med nest mest smittede og døde.

Men siden Frankrike er en «grønn» nasjon er ikke Hag pålagt karantenekrav ved innreise igjen til Norge.

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.379
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    14
    Mange av de maskene som ble kjøpt inn i mars- april var piratkopier, dvs. Og ga ikke den beskyttelsen som de skulle. Sykehuset i Tromsø gikk i den fella, og også i Sverige ble det kjøpt inn slike masker. Tror billige egenimporterte masker passer best for privatpersoner og ikke i et sykehus med virus rundt ørene.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    3.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har man noen muligheter til å kontrollere det da?

Robot

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2018
    Antall liker
    337
    Sted
    Mostaul
    Hvis man skal bruke maske slik som hun i nyhetene i går så er det bare tull, alt var feil. Et virus på størrelse med en gråspurv hadde funnet frem til luftveiene på hun der.

cruiser

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.02.2010
    Antall liker
    2.692
    Er det riktig at man kan fly hjem fra et rødt land, via et grønt land, og dermed unngå karantene ved hjemkomst?

Brasil er per dags dato det landet i verden med nest mest smittede og døde.

Men siden Frankrike er en «grønn» nasjon er ikke Hag pålagt karantenekrav ved innreise igjen til Norge.

Her tror jeg tv2 har tatt feil og oppdatert artikkelen sin, nå står det:
    Men har man vært i et rødt land og mellomlander i «grønt» land, så skal man fremdeles i karantene.

Så han Hag gjøken må pent sette seg på et hotellrom i 10 dager skal han følge de norske reglene.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.381
    For min del handler det mest om lovgivningen. Hvis der bliver krav om at bære masker i det offentlige rum. Er egentlig ligeglad med om masken hjælper eller ikke hjælper.

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.379
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    14
    Har man noen muligheter til å kontrollere det da?
    En privatperson greier ikke å sjekke dette, men myndighetenes har testutstyr som kan sjekke kvaliteten. Å bruke en maske som ikke tilfredstiller kravene på bussen eller butikken er ikke kritisk, men på en intensivavdeling.......

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    3.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En privatperson greier ikke å sjekke dette, men myndighetenes har testutstyr som kan sjekke kvaliteten. Å bruke en maske som ikke tilfredstiller kravene på bussen eller butikken er ikke kritisk, men på en intensivavdeling.......
    Jeg tenkte på om kunden som kom fra Tyskland, hadde mellomlandet der på vei fra Brasil?

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.379
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    14
    Jeg tenkte på om kunden som kom fra Tyskland, hadde mellomlandet der på vei fra Brasil?
    :) jeg misforstod innlegget dit og trodde det var et svar til meg. Men for å svare på spørsmålet ditt. Det er ingen kontroll. Alt er basert på tillit og at vi oppfører oss. Noe vi ikke gjør:mad:.Passasjer som landet på Flesland i formiddag hadde ingen planer om å gå i karantene selv om de kom fra et rødt land.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.381
    Corona er der kun af en årsag. For at regeringerne rundt omkring kan få mere magt over borgerne.

Robot

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2018
    Antall liker
    337
    Sted
    Mostaul
    .Passasjer som landet på Flesland i formiddag hadde ingen planer om å gå i karantene selv om de kom fra et rødt land.
    Nå har det seg slik at vi har våre egne personlige regler og anbefalinger i tillegg til myndighetene sine, står myndighetene sine i veien så trer automatisk de personlige inn.

Interessante uker fremover.

Sist redigert:

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.381
    du mener øglene fra verdensrommet?
    Har du installeret en Corona app på din mobil, så man til enhver tid kan se, hvor du har været? For nu at hjælpe på vej så har jeg. Ikke lige hvor jeg har været, at jeg bekymrer mig om de kan følge med i.

65finger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.10.2015
    Antall liker
    1.629
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke instalert app, så øglene følger ikke meg. Grunnen er ar appen er for dårlig til å følge meg

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.381
    Glad for at jeg slap meget billigt. Lidt mere end en forkølelse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn