og litt mer superspredning
![www.stopsuperspread.com](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZiyYeRGSbTe1jTCXzumKqTuwnTNT9rT3Th-V8_a_SF7iUlMJ7tHd_u_pMCwG7hhIFc5YA4LS2XY8t28zsbt3kNf9TVjcJGQUMK_0a-msfg-oIKS0XoFpqwzzRoZk0Qjk3oxt_KEN_aA/w1200-h630-p-k-no-nu/StopSuperEN.png)
Pressen gjør generelt sett en veldig dårlig jobb på dette. Det er dessverre slik at det selger mye bedre med skremmende sensasjonsmessige reportasjer enn med saklig balansert informasjon.Irriterende at pressen fokuserer veldig på tragiske utfall av covid-19, så langt en mild infeksjon uten beviselige effekter i ettertid, selv om det er hurtig-publikasjoner
uten vitenskapelig motstand foreløpig. Mange skremsler artikler her og der. 86 % av de som testes positiv har ingen symptomer i det hele tatt på test tids-punkt.
Jeg tror fortsatt at Sverige har eksperter og forstår seg på dette som andre land, men var uheldig i starten med stort angrep på eldre og dårlige, og innvandrer-gettoer også. Det er grunnen til mange døde i Sverige, og at de kom i gang med smittevern noen dager for sent, spesielt på eldreinstitusjoner. Noen mener vi har bedre eksperter i Norge enn andre land har, men det tror ikke jeg. Antall døde i Sverige er veldig høyt tall i forhold til hvordan landet har forholdt seg til pandemien.
Virker mer stabilt og tryggere nå for de utsatte der også.
Formodentlig økningen i antall deltagere på arrangementer til 200 inne og 600 ute, kunngjort 3 okt med effekt fra 12 okt. Ser ut som den ble registrert ca ved månedsskiftet på grafen. I Sverige er den grensen fortsatt 50 både inne og ute, forresten. Det ble ikke noe av den planlagte oppmykningen der.Hva var det som gav Norge store lettelser i slutten av september..?
Grafen faller 20 sept, så det kan vel ikke være det.Formodentlig økningen i antall deltagere på arrangementer til 200 inne og 600 ute, kunngjort 3 okt med effekt fra 12 okt.
Epidemiologi er først og fremst matematikk, ikke medisin. Sånn sett har nok Musk, om han ville sette seg inn i modellene, en ganske grei forutsetning for å forstå hvordan de funker. Musk har studert fysikk og er generelt helt forjævlig smart. Jeg tviler sterkt på at han har brydd seg med å studere fenonmenet Sverige og Corona i særlig detalje, men har sikkert fått med seg at de har vært en del mer avslappet enn mange, ikke har hatt noen lockdown og nå har mye lavere dødsfall enn før. Særlig mer tviler jeg sterkt på at han vet eller har prøvd å finne ut.Når ble Elon Musk medisinsk ekspert?
Ja. blir spennende å se utviklingen de neste ukene. Foreløpig er det ganske stille i Uppsala.n oen i Sverige er av en annen oppfatning
Jeg skuler litt til noen konspiratoriske Facebookgrupper og der har det den senere tid vært en del henvisning til "Sweden" og det "lykkeland" det er mtp Corona - men kildene er som regel direkte misledende (for ellers er det ikke noen god historie) og det reflekteres ikke over hvilket arbeid som ligger bak de tallene. Ofte blir Sweden dratt frem som et restriksjonsfritt land, noe det så absolutt ikke er.Epidemiologi er først og fremst matematikk, ikke medisin. Sånn sett har nok Musk, om han ville sette seg inn i modellene, en ganske grei forutsetning for å forstå hvordan de funker.
Du trenger ikke en gang gå på de konspiratoriske nettstedene - det er det generelle bildet av Sverige sett fra utlandet.Jeg skuler litt til noen konspiratoriske Facebookgrupper og der har det den senere tid vært en del henvisning til "Sweden" og det "lykkeland" det er mtp Corona - men kildene er som regel direkte misledende (for ellers er det ikke noen god historie) og det reflekteres ikke over hvilket arbeid som ligger bak de tallene. Ofte blir Sweden dratt frem som et restriksjonsfritt land, noe det så absolutt ikke er.
Det han sier er at Elon Musk har rett. Han truet jo med å flytte hele fabrikken til TEX hvis de ikke fikk starte opp produksjonen når han ville. Aka Sverige.Når ble Elon Musk medisinsk ekspert?
Jeg tror ikke vi har et endelig svar på om Sverige hadde rett før vi får et bedre svar på langtidseffektene mht mental helse og reduserte leveår som følge av tiltakene. For land som Sverige og andre som ikke har råd til å ivareta sine innbyggere som Norge og DK kan dette være interessant for framtiden.Å tvinge folk å være hjemme uten å støtte dem tilstrekkelig økonomisk kan i lengden være verre enn å la viruset spre seg som eks.i beregnet tapte leveår på lang sikt.Norway was righter:
Vis vedlegget 667995
Det skjedde nok da han ble nektet å holde Tesla-fabrikken i California åpen. Han var fly forbanna.Når ble Elon Musk medisinsk ekspert?
Ikke lett å si, sannsynligvis samtidig som alle oss andre.Når ble Elon Musk medisinsk ekspert?
Får håpe du har rett og det flater ut i SverigeJa. blir spennende å se utviklingen de neste ukene. Foreløpig er det ganske stille i Uppsala.
Vis vedlegget 668000
Her er forøvrig litt av intervjuet med fyren - han høres ikke så veldig bekymret ut:
Infektionschefen: ”Som en bomb som kan brisera när som helst”
Akademiska sjukhuset har tvingats skala upp antalet vårdplatser under helgen för att ha tand om det ökade antalet covid-patienter. Oron är stor att det blir värre inom ett par veckor. Nu ryter infektionschefen ifrån – igen.www.svt.se