Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.335
    Erna og Co var klar til å ta imot bøter på 10-20k pr person. Hun må jo være glad for å betale, blir jo mer penger til fellesskapet; til skoler, sykehus og eldreomsog som hun snakker så varmt om hver dag 😀

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    en ting er jo at hun ikke akkurat fremstår som et forbilde denne lederen – noe av det viktigste i bekjempelsen av pesten, ved siden av å være kvinne – men at den som kommanderer regler vi skal følge ikke selv er i stand til å ha oversikt over regelverket. det slår ikke bare tilbake på fru statsminister, men på hele den tenking som ligger bak slikt regelverk.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    personlig må jeg si jeg har litt sansen for kritikken av bekymringsministeren; det er noe smått komisk over det hele

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.846
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det viser vel mest av alt at det er forskjell på folk. De svakeste må ta de tyngste konsekvenser av tiltak, mens hun som er årsaken til det gjør som hun vil.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.335
    en ting er jo at hun ikke akkurat fremstår som et forbilde denne lederen – noe av det viktigste i bekjempelsen av pesten, ved siden av å være kvinne – men at den som kommanderer regler vi skal følge ikke selv er i stand til å ha oversikt over regelverket. det slår ikke bare tilbake på fru statsminister, men på hele den tenking som ligger bak slikt regelverk.
    Hvis kreti og pleti i andre europeiske land hadde visst hva lederskapet bevilger seg av type utskeielser som er forbudt for vanlige folk. Mange føler seg hevet over vanlige restriksjoner.
    Norge er nok en parantes her fordi politikerne vet vi lever i et så gjennomsiktig samfunn.

Bare enkelttilfeller kommer frem i dagen, som f eks han toppolitikeren i Ungarn som hoppet ut av vinduet da han ble fersket sammens med en gruppe menn som hadde sex party.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.669
    Jeg har vanskelig for å finne ord for hva jeg mener om det Statsminister og omgangskrets har funnet på...
    Jeg har bare kraftuttrykk på lager kjenner jeg.

Fy f... jeg får knapt ha besøk av mine egne unger, di forbanna me...!!

• Liker
    Reaksjoner: tkr

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.656
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vanskelig for å finne ord for hva jeg mener om det Statsminister og omgangskrets har funnet på...
    Jeg har bare kraftuttrykk på lager kjenner jeg.

Fy f... jeg får knapt ha besøk av mine egne unger, di forbanna me...!!
    Det var hinsides enhver idioti. "Bare litt til, vi er på oppløpssiden. Vi greier dette sammen". Fra nå av har Erna like høy troverdighet som en bruktbilselger.

mvh

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.542
    Under Solvangs grilling hadde hun vansker med å si "jeg vurderte feil" Hun rettet seg selv fra "de" til "jeg" hele tiden

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Arrogante Erna lyver igjen.

"Jeg som hver eneste dag står og forteller om smittevern til det norske folk burde kunnet reglene bedre. Men sannheten er at jeg ikke har sjekket reglene godt nok, og hadde dermed ikke fått med meg at når en familie går ut sammen og er flere enn ti stykker, så er det faktisk et arrangement, sa Erna Solberg til NRK"

Selvsagt visste hun dette.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    Arrogante Erna lyver igjen.

"Jeg som hver eneste dag står og forteller om smittevern til det norske folk burde kunnet reglene bedre. Men sannheten er at jeg ikke har sjekket reglene godt nok, og hadde dermed ikke fått med meg at når en familie går ut sammen og er flere enn ti stykker, så er det faktisk et arrangement, sa Erna Solberg til NRK"

Selvsagt visste hun dette.
    Hun var 100% klar over reglene, men brøt de likevel bevist. Det hadde stått mer respekt av å si "jeg ga faen fordi jeg er statsminister", da hadde hun i det minste vært ærlig.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    men dette er og blir en del av problemet, og viser det rent ad hoc messige ved det hele. det ender opp i uoversiktlig micromanagement som utkler seg som målrettethet.

tillegg:

– Jeg skal innrømme at det er veldig komplisert dette her og særlig dette med hvor mange som kan samles og hva som defineres som et privat arrangement. Det er råd og regler og det er blitt endret mange ganger, sier Espen Nakstad til VG fredag morgen.

når slike ting som dette blir så komplisert, så er det én ting vi vet: det er feil gjort.

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.846
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Inngripende tiltak over hele landet, hvor smittetrykk lokalt er uinteressant.
    Tiltak som medfører at psykiatriske pasienter blir hivd ut fra behandling.
    Rusbehandling som stoppes pga tiltakshysteri.
    Folk som mister levebrødet sitt av tiltak.
    Kulturliv som legges brakk av tiltak.
    Isolasjon.
    "Dugnad"
    Motbakke.
    Barn og unge som opplever økt vold og misbruk pga unødvendige tiltak.
    "Føre var".
    Folkehelse, my ass.
    Arbeidsledighet og konkurser.
    Aktiviter som nektes.
    "Du vet de fikk beskjed i går?"
    Ingen evne til å se komme.
    Ingen alternative planer.
    Importsmitte.
    Importsmitte.
    Importsmitte.
    En statsminister og regjering som gir faen i følger av unødvendige tiltak.
    "Hadde de råd før corona? "
    Et folk som nærmest har hyllet håndteringen.

En statsminister som gir faen.

Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.335
    Egentlig en utypisk Solberg-handling. Hun fremstår som ryddig og troverdig i det daglige. Faglig sterk.
    Hun og frau Merkel har en del til felles, bare at førstnevnte er mer jernkvinne.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.379
    Torget vurderinger
    4
    Det burde sitte i ryggmargen nå at man samler ikke 14 pers innendørs. Bortsett fra butikken har jeg ikke sett så mange mennesker innendørs på en gang på mer enn ett år.

F35462B8-0B16-4A94-B24C-CBDCD3803BB5.jpeg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.846
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Samtidig;
    Kommuneoverlegen i en by- kommune i Trøndelag melder om "overhengende smittetefare". Hele to personer, som har vært på reise på Østlandet, har kommet hjem med Smitte. Alle nærkontakter sitter i karantene.

Vet ikke om man skal le eller gråte. To stykker, i en kommune på rundt 20000- der man faktisk har buret inne både de befengte og nærkontakter, så melder kommuneoverlegen om "overhengende smittetefare".

Jada.

Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Samtidig;
    Kommuneoverlegen i en by- kommune i Trøndelag melder om "overhengende smittetefare". Hele to personer, som har vært på reise på Østlandet, har kommet hjem med Smitte. Alle nærkontakter sitter i karantene.
    Det større utbruddet som nylig var i Tromsø, starta med to personer som kom sørfra og var litt vel sosiale. Det endte med hundre som ble smittet...

Johan-Kr

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    2
    De får innføre søringkarantene igjen, eller var det søring-innreiseforbud det var?

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.225
    Torget vurderinger
    4
    Håper Erna får en bot når Politiet tross alt har gitt det til andre som har brutt reglene

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.335
    Når jeg hører på radioen uttalelser fra den norske EMA-representanten, så er det jo en viss grunn til konspirere mot myndighetene og vaksineindustrien. Bakgrunnen for at EMA sa Go og ikke No til fortsatt vaksinering med AZ, er ikke isolert sett bare AZ. Det var andre momenter med i vurderingene, blant annet at den generelle tilliten i befolkninga til vaksinene under pandemien, ikke måtte risikere å bli svekket.
    Dette var noe som ikke ble kommunisert ut av EMA under gårdagens pressekonferanse.

Vedkommende på radioen sa at vi i Norge ønsker å opprettholde en høy grad av åpenhet og transparens, nettopp for ikke å svekke tilliten til vaksineprogrammer.

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.620
    men dette er og blir en del av problemet, og viser det rent ad hoc messige ved det hele. det ender opp i uoversiktlig micromanagement som utkler seg som målrettethet.

tillegg:

– Jeg skal innrømme at det er veldig komplisert dette her og særlig dette med hvor mange som kan samles og hva som defineres som et privat arrangement. Det er råd og regler og det er blitt endret mange ganger, sier Espen Nakstad til VG fredag morgen.

når slike ting som dette blir så komplisert, så er det én ting vi vet: det er feil gjort.
    Hundrevis for ikke si tusenvis av mennesker jobber fulltid med det her, og må produsere noe minst åtte timer om dagen. Selvsagt blir det komplisert.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Hva faen er det Nakstad gjør her!

Har de daglige pressekonfereansene gått han til hodet?

"Mye tyder på at Erna Solberg ikke selv brøt en forskrift under vinterferien på Geilo, men at hun brøt et råd dagen etterpå, mener assisterende Helsedirektør Espen Nakstad."

"– Uten at man skal unnskylde noe som helst: Man kan være uheldig å bryte reglene og det er komplisert, legger han til"

"Nakstad sier at han ikke kjenner alle detaljene, men mener Erna ikke har brutt en forskrift, men et råd.

– Erna Solberg, som ikke var til stede på den middagen, har nok ikke selv brutt en forskrift. Men hun brøt kanskje et råd dagen etterpå da man var samlet et privat sted, sier han."

Han sier han ikke kjenner alle detaljene, men han uttaler seg allikevel! Skjønner han ikke at dette går utover folks tillit til han nå som han forsvarer sin sjef? Kompliserte regler? Hah! Alle kjenner til 10-personer på arrangement. Alle som planlegger bursdagsfeiring setter seg inn i detaljene.

Nakstad må da forstå at han ikke kan mene noe i denne saken, og skulle han ha ment noe så måtte det vært kritikk for å bryte rådene.

"Nakstad legger til at han mener det er forskjell på de to dagene under 60-årsfeiringen. Solberg sier selv at hun ikke var til stede første kvelden på grunn av sykdom"

Nakstad hopper bukk over at statsministeren hadde intensjon om å være med. Tilfeldigheter gjorde at hun ikke var der.

At Nakstad unnskylder statsministeren er ikke til å tro. Han hadde tre ord å si: "jeg er skuffet".

Sist redigert:

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.229
    Sted
    '
    Med så mye pes om uklare regler, forskrifter, råd og anbefalinger, blir vel portforbud mellom 17:00 og 07:00 det neste. Det er i alle fall enkelt å forholde seg til.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.542
    Hva faen er det Nakstad gjør her!

Har de daglige pressekonfereansene gått han til hodet?

"Mye tyder på at Erna Solberg ikke selv brøt en forskrift under vinterferien på Geilo, men at hun brøt et råd dagen etterpå, mener assisterende Helsedirektør Espen Nakstad."

"– Uten at man skal unnskylde noe som helst: Man kan være uheldig å bryte reglene og det er komplisert, legger han til"

"Nakstad sier at han ikke kjenner alle detaljene, men mener Erna ikke har brutt en forskrift, men et råd.

– Erna Solberg, som ikke var til stede på den middagen, har nok ikke selv brutt en forskrift. Men hun brøt kanskje et råd dagen etterpå da man var samlet et privat sted, sier han."

Han sier han ikke kjenner alle detaljene, men han uttaler seg allikevel! Skjønner han ikke at dette går utover folks tillit til han nå som han forsvarer sin sjef? Kompliserte regler? Hah! Alle kjenner til 10-personer på arrangement. Alle som planlegger bursdagsfeiring setter seg inn i detaljene.

Nakstad må da forstå at han ikke kan mene noe i denne saken, og skulle han ha ment noe så måtte det vært kritikk for å bryte rådene.

"Nakstad legger til at han mener det er forskjell på de to dagene under 60-årsfeiringen. Solberg sier selv at hun ikke var til stede første kvelden på grunn av sykdom"

Nakstad hopper bukk over at statsministeren hadde intensjon om å være med. Tilfeldigheter gjorde at hun ikke var der.

At Nakstad unnskylder statsministeren er ikke til å tro. Han hadde tre ord å si: "jeg er skuffet".
    Så, så, hele saken koker bort. Det er tross alt landets Stasminister det dreier seg om. Dessuten var hun nesten ikke tilstede, bare den andre av to dager.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Nå som Nakstad viser forståelse for Ernas manglende respekt for reglene, så vil vi erfare at mange flere i sin tiltakstrøtthet tøyler reglene også. Det var greit. Hun får tilgivelse. Reglene var for kompliserte.. Nei, de var faktisk ikke for kompliserte. Flere enn 10 stykker... Slå alltid opp detaljene. Dette var planlagt hendelse!

Nakstad aner ikke hvor mye hans kredibilitet tar skade der han forsvarer sin sjefs versjon av at reglene var for kompliserte.

Jeg hadde hakedropp der jeg leste intervjuet. Man kan ikke si at fyren ikke har media-trening heller.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.480
    Torget vurderinger
    2
    Det var vanlig med festing under Svartedauden. En Ernafest må vi da kunne unne oss.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.656
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes at Erna har gjort en generaltabbe, og pisset bort enhver moralsk autoritet. Det vil gjøre jobben hennes vanskeligere. Ta med at Norge tydeligvis har gitt bort 700000 doser vaksine, så blir skandalen perfekt.
    Når det er sagt, ser jeg for meg at det blir vanskelig å tiltale henne for intensjonen av å være til stede. Minstemålet for å bli tiltalt, må da være at hun var til stede da de andre 12 var på restaurant. Det blir for dumt.

mvh

Edit: La oss i hvert fall håpe at det var 700000 doser Astra Zeneca vaksine..... :cool:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Det verste er når nakstad sier at vi alle har brutt rådene. Nei, alle nordmenn har faktisk ikke det, jævla #:&%!

Tillegg
    Min tillit til Nakstad forsvant med det innlegget. Reglene mot å ha arrangement for flere enn 10 personer er altså for kompliserte. Det hadde han aldri i livet sagt om sykepleieren som feilaktig feiret sin 60-årsdag med 14 folk.

Sykepleieren har vett nok til å avlyse. Erna har ikke, og assisterende direktør Nakstad forsvarer hennes narrativ om kompliserte regler. Han går god for hennes blanke løgn.

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.846
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det større utbruddet som nylig var i Tromsø, starta med to personer som kom sørfra og var litt vel sosiale. Det endte med hundre som ble smittet...

Johan-Kr
    "Overhengende smittetefare" indikerer for det første at dette er uhyre farlig, noe det ikke er. Det eneste man oppnår, er å spre unødvendig frykt. De to det gjelder, og alle nærkontakter, sitter i karantene. Dessuten blir knapt noen alvorlig syke eller dør av dette.
    For det andre vitner det om hysteri fra kommuneoverlegen, noe som er svært betenkelig- faktisk er det helt uholdbart at en person i en slik posisjon opptrer på den måten.

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    2
    Det verste er når nakstad sier at vi alle har brutt rådene. Nei, alle nordmenn har faktisk ikke det, jævla #:&%!

Tillegg
    Min tillit til Nakstad forsvant med det innlegget. Reglene mot å ha arrangement for flere enn 10 personer er altså for kompliserte. Det hadde han aldri i livet sagt om sykepleieren som feilaktig feiret sin 60-årsdag med 14 folk.

Sykepleieren har vett nok til å avlyse. Erna har ikke, og assisterende direktør Nakstad forsvarer hennes narrativ om kompliserte regler. Han går god for hennes blanke løgn.
    Det viser iallefall at Erna også egentlig har skjønt at kåråna ikke er så farlig som alle skal ha det til.

Min tillit til Nakstad har vært fraværende veldig lenge allerede forresten :ROFLMAO:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.846
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tillit til Nakstad?

Den har aldri vært der. Samme med Solberg og Høie.

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    2

Høyeste smittetall noensinne, rapporterer Nrk.

Nye rekorder: 1156 smittede siste døgn, 491 i Oslo, er overskriften hos Aftenposten.

Her har smitten eksplodert, skriver VG.

Raymond Johansen og Bent Høie sier det samme: «Nå er smittetallene høyere enn noen gang, nå er det alvor.»

Det ser dystert ut for smitten i Norge. I hvert fall om vi skal tro overskriftene.

La oss se på tallene
    Men har egentlig smitten økt, eller virker det bare sånn fordi vi rapporterer absolutte tall?

De absolutte tallene er nemlig ikke særlig interessante når smittetall og antall tester korrelerer positivt. Og det har de gjort til nå.

- Hæ? sier du, for det har du ikke fått med deg.

Du har blitt så opphengt i de høye tallene at du ikke har sett på den prosentvise andelen, og det har kanskje ikke Raymond gjort heller.

- Jo, sier jeg, de korrelerer positivt! Bare sjekk FHI sine nettsider, eller kommunetallene.

Tallene taler!

Og de forteller at for hver gang vi har økt testkapasiteten, så øker antall positive prøvesvar nærmest tilsvarende.

Derfor blir det misvisende å rapportere de absolutte tallene alene.

Det får det til å høres ut som vi har mye mer smitte i Norge nå enn før. Det får det til å høres ut som at en nærmest ikke kan sette foten utenfor døra uten å få litt korona på den.

Og folk blir selvfølgelig livredde.

- Men det er jo mer smitte, sier du. - Han på jobben har korona, og naboen, og i barnehagen til ene datteren min er det en.
    https://www.nettavisen.no/innesperret-historien-om-blanche-monnier/f/5-95-90725
    - Nettopp! svarer jeg. - Det føles som om det er mer smitte når det er flere med smitte som blir oppdaget.

For å gjøre det helt tydelig:

La oss si at vi forrige uke testet 1000 personer, og at av disse fikk 100 positive prøvesvar. Da ville vi hatt en positiv testratio på ti, altså ti prosent av dem som ble testet for korona ville fått et positivt resultat.

Om vi så uka etterpå, testet 10.000, og fikk 1000 positive prøvesvar. Da ville den prosentvise andelen med korona fortsatt vært på ti, og altså hadde vi ikke kunnet snakke om en reell smitteøkning i samfunnet.

Sånn er det i Oslo, og i landet for øvrig.

Men la meg vise til Oslo, som jo er belemret med de strengeste tiltakene. I Oslo har den prosentvise andelen med smitte vært ganske lik siden før jul. Den prosentvise andel smittete har ligget på rundt 3,5 siden uke 49.

La meg gå tilbake til eksempelet mitt over. Hadde man, ved å teste 10.000, isteden fått 3000 positive prøvesvar, ville den prosentvise andelen med korona ha vært 30.

Da kunne man snakket om en reell smitteøkning!

Det kan vi ikke i Oslo. Her er den prosentvise andelen omtrent uendret. Det har den vært siden før jul. Det betyr at vi i grunnen ikke har økt smitte.

Noe rett er det
    Det som skjer er isteden at vi tester flere, og oppdager flere asymptomatiske, og lite symptomatiske tilfeller.

Tilfeller vi ikke hadde oppdaget uten testing, fordi de som testes ikke er særlig syke. De har ikke sykdomsfølelse, og ville ikke ha testet seg ved litt snue, ved litt diare, litt hodepine, litt tapt luktesans, om de ikke nå ble oppfordret til det.

Likevel, noe har de rett i. Avisene og politikerne.

Tallene forteller at en noe høyere andel av dem som blir syke havner på sykehus, enn før vi hadde virusmutasjonen her.

Men så lenge positivtestratio er den samme som med mildere tiltak, taler mye for at disse ville blitt alvorlig syke - uansett tiltak eller ikke.

At noen som får sykdommen også vil få et alvorlig forløp vil skje så lenge sykdommen eksisterer. Det er selvsagt noe en helst vil unngå for alle sykdommer, og det gjøres ved å finne riktige medisiner. Der er vi langt på vei.

Vi står mye sterkere i dag hva gjelder behandlingen av korona enn i fjor, og det er godt nytt.

Jeg nevner også, for ordens skyld, at ifølge FHI sine egne tall, er også de absolutte tallene for antall innlagte med korona til intensivbehandling langt lavere enn i mars i fjor.

Alt dette er godt nytt.

Bare nevner det.

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.846
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Så lenge prosentandelen av smittede kontra testede ikke øker, er smitten ikke stigende. Enkelt regnestykke.
    Derimot er hysteri sterkt stigende, og snart på linje med 12.mars 2020.

Man kan vel da enkelt konkludere med at de som hele tiden henviser til grafer, egentlig ikke har snøring på matematikk.

Noe vi jo har visst hele tiden 😎

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.229
    Sted
    '
    Så lenge prosentandelen av smittede kontra testede ikke øker, er smitten ikke stigende. Enkelt regnestykke.
    Det kommer an på om en tester et representativt utvalg.
    Andel positive vil være forskjellig om en tester "alle", eller kun tester de med symptomer, for eksempel.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Tillit til Nakstad?

Den har aldri vært der. Samme med Solberg og Høie.
    Jeg hadde tillit til at han ønsket mindre smitte her i landet. Hans siste uttalelser... Han oppfører seg nå som en partikanin.

Hvor var hans forsvarstale av ap-nestlederen som stakk innom nachspiel? Han holdt klokelig kjeft da, men nå måtte han bare forsvare sjefen og hennes løgner av et narrativ.

Det han hadde igjen av troverdighet er borte.

Hadde han brydd seg om smitte, slik han har messet om i et år nå, så hadde han ikke gitt det intervjuet som undergraver pandemiledelsen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.846
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg hadde tillit til at han ønsket mindre smitte her i landet. Hans siste uttalelser... Han oppfører seg nå som en partikanin.

Hvor var hans forsvarstale av ap-nestlederen som stakk innom nachspiel? Han holdt klokelig kjeft da, men nå måtte han bare forsvare sjefen og hennes løgner av et narrativ.

Det han hadde igjen av troverdighet er borte.
    Han har da opptrådt som en partikanin hele veien. Alle tiltak er jo politiske valg. Derfor har jeg aldri hatt tillit til hverken ham, Høie eller Solberg.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.983
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    La meg gå tilbake til eksempelet mitt over. Hadde man, ved å teste 10.000, isteden fått 3000 positive prøvesvar, ville den prosentvise andelen med korona ha vært 30.

Da kunne man snakket om en reell smitteøkning!

Det kan vi ikke i Oslo. Her er den prosentvise andelen omtrent uendret. Det har den vært siden før jul. Det betyr at vi i grunnen ikke har økt smitte.
    Dessverre tyder sykehusinnleggelsene og antallet intensivpasienter på noe annet.
    1616148523567.png

Det er neppe asymptomatiske tilfeller som fyller opp intensivavdelingene.

• Liker
    Reaksjoner: OMF

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Vi ser også enorm forskjell mellom AP og Høyre. Ap-nestlederen la seg paddeflat. Ap-folk kritiserer. Støre var skuffet.

Erna derimot lyver så det renner av henne. - Hun visste ikke. - Reglene var så kompliserte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn