Hjelper ikke hvor god jeg er i å kjøre hvis sjåføren jeg sitter på med er har uflaks. Hjelper ikke hvor god jeg er i kjøre hvis en fyllekjører treffer meg. Denne bussjåføren ble drept på jobb, fordi en tulling holdt 100 i 50-sonen.^Kanskje du skulle ta noen flere kjøretimer.
Og når tror du tilgangen på vaksiner blir god nok? i 2023?Herregud. Du er kanskje den verste kverulanten jeg vet om ved siden av han derre lars_erik figuren. Du sier at man takker nei til vaksine generelt, når det står at det er akkurat det man ikke gjør. Det står til og med at man kanskje kan få velge vaksine selv når tilgangen blir god nok. Hva faen er galt med deg?
Ingen er vel tøffere enn deg har jeg skjønt. Men jeg tror det er mest bak tastaturet du er så "tøff".De moralsk opphøyde blir tøffere enn toget snart
Bare å finne fram popcornet.
Jeg tror ingenting om akkurat det.Og når tror du tilgangen på vaksiner blir god nok? i 2023?
En ting kverulanter som meg avveier er hvor lenge vi skal la storkjeftede og moraliserende sjarlataner som deg slippe unna med all sytingen, synsingen, halvsannhetene, løgnene og personangrepene uten å si fra.Unnskyld for at jeg sa alle når det var opplagt at jeg mente det store flertallet. Det må selvsagt en kverulant til for å henge seg opp i det.
Forresten "morsomt" at du sitter der på din høye hest og kaller andre for moralsk opphøyde.De moralsk opphøyde blir tøffere enn toget snart
Bare å finne fram popcornet.
– Vi har hatt en stor porsjon flaks, men har også gjort noen tiltak som har vært viktige for oss, sier kommunedirektør i Trondheim, Morten Wolden.
Han trekker særlig frem en gruppe med eks-politifolk og eksemplariske studenter, i tillegg til tidlig bruk av TISK (testing, isolasjon, smittesporing og karantene).
Gjennom coronaåret har det vært forholdsvis lav smitte i Trondheim, bortsett fra noen store utbrudd før jul og noe på nyåret.
– Dette var mutert virus, så vi kom tidlig i gang med utvidet TISK og klarte å slå det ned, sier Wolden.
KOMMUNEDIREKTØR: – Vi har det veldig bra her sammenlignet med situasjonen på Østlandet, sier Morten Wolden i Trondheim kommune. FOTO: Trondheim kommune
– Våre dyktige smittedetektiver har jobbet målrettet og godt. Utbruddet før jul viste seg å være knyttet til importert arbeidskraft, og det ble etablert en taskforce med tidligere politifolk, som oppsøkte innkvarteringer for utenlandske arbeidere, forteller Wolden.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...e?utm_source=inline-teaser&utm_content=0KWvmg
De slo ned på feil ved innkvarteringen – for eksempel at for mange delte kjøkken og bad – og sendte folk til karantenehotell.
– Den jobben blir minst like viktig nå når grensene åpner for fullt igjen etter påske, sier kommunedirektøren.
Han understreker at det nok er lettere å få oversikt over den importerte arbeidskraften i Trondheim enn i større byer som Oslo og Bergen, som har langt flere utenlandske arbeidere.
Skryter av studentene
– Mange tror at trøndere fester så mye , men det kan hende det ryktet blir avlivet nå. Bortsett fra noen hendelser den siste tiden, har trønderne tatt det rolig under pandemien, sier Wolden.
– Dette er jo en risikoby med 38.000 studenter, men det viser seg at det er lav smitte helt opp til 24 år, så studentene har vært uhyre eksemplariske, sier han.
Kommunen har hatt et tett samarbeid med utelivsbransjen i Trondheim, med blant annet ukentlige møter gjennom hele året.
Fordi det er satt millioner av doser av denne vaksinen i Europa, Morbid. Det er ikke komplisert. Tallene er forklart. 37 av 17 millioner.Nå er det 4 yngre mennesker som er døde kort tid etter vaksinering, overleger og professorer på rikshospitalet knytter 3 av disse direkte til Astra vaksinen, flere er også innlagt med blodpropp og lave blodplater som er veldig sjelden kombinasjon. Man har satt snaue 130k doser av denne vaksinen. Det at man klarer å få risikoen 1/500000 ut av disse tallene tyder på særdeles dårlige mattekunnskaper.
Siden du nå er så engstelig for kvinners blodpropper. Her kan du lese om ei som fikk blodpropp av p-piller.A careful review of all available safety data of more than 17 million people vaccinated in the European Union (EU) and UK with COVID-19 Vaccine AstraZeneca has shown no evidence of an increased risk of pulmonary embolism, deep vein thrombosis (DVT) or thrombocytopenia, in any defined age group, gender, batch or in any particular country.
So far across the EU and UK, there have been 15 events of DVT and 22 events of pulmonary embolism reported among those given the vaccine, based on the number of cases the Company has received as of 8 March. This is much lower than would be expected to occur naturally in a general population of this size and is similar across other licensed COVID-19 vaccines.
Her er det ikke snakk om bare blodpropp, men kombinasjonen blodpropp, blødninger og lavt antall blodplater. Det er også ganske naturlig at britene vurderer dette anderledes, de har hatt et smittetrykk som har vært evig mye værre enn oss med et stort antall dødsfall og mye større trykk på sykehuskapasiteten enn vi har og har hatt.Fordi det er satt millioner av doser av denne vaksinen i Europa, Morbid. Det er ikke komplisert. Tallene er forklart. 37 av 17 millioner.
Storbritannia alene har 11 millioner doser.
Men jeg skjønner jo tankegangen. Engelskmennene kan ingenting. Kun nordmenn som er eksperter her. Og vi kan kun se på norske tall. Utlendingene underrapporterer jo. De har ikke åpenhet slik som Norge har. Dette kunne vi lese i norske aviser.
rapport fra en uke siden:
Siden du nå er så engstelig for kvinners blodpropper. Her kan du lese om ei som fikk blodpropp av p-piller.
P-pillene som oftest gir blodpropp
- Store forskjeller, sier leder i Statens legemiddelverk Steinar Madsen.www.dagbladet.no
2 av 10.000 unge kvinner får blodpropp iløpet av et år uten å gå på medisiner. Som vi kan se så stiger det til 10 av 10.000 på en rekke av p-pillene.
Du kan drikke melk, saft og vann, men det blir nasjonalt forbud mot alkoholservering.Man kan vel drikke til 22:00 og spise ute ?
Det kan jeg love deg at de som har lånt opp hus og hjem for å drive bar eller restaurant synes også.Ja ser det nå. De reglene jeg leste i går var ikke oppdatert. Det syntes jeg er unødvendig.
Nå finnes det jo eksperter på fly, båt, bil, været, klimaet, kaffe, vin, mat, fotball, whisky, politikk, finans og eq.kurver +++ her så at man i tillegg finner eksperter på korona og vaksine er helt naturlig.Synes hi-fi miljøet burde fått en stor takk av Erna. Uten denne usosiale hobbyen vil jeg vært mye mere rastløs. Eksperter på både korona og vaksine har vi og blitt
Men det gjelds ikke, for statistikken til Larson sier at det ikke er noen sammenheng mellom vaksinen og at disse menneskene fikk blodpropp og lave blodplater. Tallene sier at vaksinen er helt trygg.Nå er det 4 yngre mennesker som er døde kort tid etter vaksinering, overleger og professorer på rikshospitalet knytter 3 av disse direkte til Astra vaksinen, flere er også innlagt med blodpropp og lave blodplater som er veldig sjelden kombinasjon. Man har satt snaue 130k doser av denne vaksinen. Det at man klarer å få risikoen 1/500000 ut av disse tallene tyder på særdeles dårlige mattekunnskaper.
Det virker jo helt åpenbart politisk betinget når land som UK, Frankrike, og Italia vil fortsette vaksineringen med AZ. Det virker også som at EMA's intensjon med å si at den er trygg er å dempe uro og skepsis i befolkningene til å ta den. "Den er trygg, men vi setter på en advarsel om alvorlige bivirkninger allikevel".Her er det ikke snakk om bare blodpropp, men kombinasjonen blodpropp, blødninger og lavt antall blodplater. Det er også ganske naturlig at britene vurderer dette anderledes, de har hatt et smittetrykk som har vært evig mye værre enn oss med et stort antall dødsfall og mye større trykk på sykehuskapasiteten enn vi har og har hatt.
Jeg syns vi helt fint har råd til å hoppe over den kjipeste vaksinen som så langt ser ut til å gi de mest alvorlige bivirkningene.
Hva sier lokalpolitikerne i Trondheim? Reaksjonen er bak betalingsmur i Adressa. Jeg synes det gir grunn til å stusse hvis / når lokale myndigheter er uenig i de restriksjonene som de blir pålagt, slik vi så i et par kommuner i Viken nylig.Det vi har lært, er at så lenge det regner i Oslo er det uinteressant hvordan det går i resten av landet; alle må uansett gå med støvler.
Vi har også lært at når vi klarer å holde ting under kontroll, er belønningen likevel å gå med regntøy.
Da har vi egentlig mest av alt har lært at vi like godt kan gi faen.
Ikke så rart at tilliten synker når folk velger å høre på den ene forskeren som sier den er farlig mens de ignorerer det store flertallet som sier at fordelene mange ganger veier opp for ulempene.Ser ut som AstraZeneca sliter en del om dagen. Tilliten smuldrer opp.
U.S. Health Officials Question AstraZeneca Vaccine Trial Results (Published 2021)
According to federal officials, an independent panel of medical experts said the encouraging results announced on Monday might have relied on outdated information.www.nytimes.com
Vaksiner er faktisk gull verdt, ja. De hindrer død og fordervelse.Kortversjonen; AstraZeneca er gull og regjeringen er ubrukelig.
Kortversjonen er at regjeringen er ubrukelig, ja. Helt uavhengig av AZ.Kortversjonen; AstraZeneca er gull og regjeringen er ubrukelig.