morbid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 24.08.2018
- Antall liker
- 3.061
OK så man trenger ingen test som ikke er eldre en 72 timer eller whatever noen av veiene?
Du får google de svenske reglene selv, det tar vel ikke lenger tid enn de to minuttene det tok meg å finne de norske reglene jeg la ut for et par innlegg siden.OK så man trenger ingen test som ikke er eldre en 72 timer eller whatever noen av veiene?
Ikke fra Norge. Åpen grense, ingen kontroll på Svinesund.Er det noen form for kø/registrering fra Norge til Sverige? Jeg skal kjøre nedover til Europa om 2 uker og har det ganske travelt da jeg skal kjøre fra Oslo (eller Fredrikstad) og må være i Trelleborg senest kl 14.
Från och med den 30 juni anpassas den svenska regleringen till EU-förordningen om covidintyg, även kallat covidbevis. Det innebär som huvudregel att det råder förbud mot att resa in i Sverige från länder inom EU/EES om inte ett vaccinationsintyg, testintyg eller intyg om att man tillfrisknat från covid-19 eller ett motsvarande intyg, kan visas upp. Denna reglering gäller för närvarande till och med den 31 augusti 2021.
Inresa från Danmark, Finland, Island och Norge omfattas inte av några inreserestriktioner.
Ett tillfälligt förbud för icke nödvändiga resor från länder utanför EU/EES till Sverige som infördes efter uppmaning av Europeiska rådet och kommissionen, gäller sedan mars 2020. Förbudet har sedan februari kompletterats med ett krav på att visa upp intyg om negativt covid-19-test vid inresa till Sverige. För att resa till Sverige från länder utanför EU/EES måste man omfattas av minst ett av undantagen från inreseförbudet och dessutom kunna visa upp ett negativt covid-19-test eller vara undantagen från testkravet. Dessa regler har förlängts vid flera tillfällen och gäller för närvarande till och med den 31 augusti 2021.
Hvordan/hva skal man planlegge for å få en smidig passering?Søndag formiddag brukte jeg 7min gjenom Svinesund, kreves kun litt planlegging.
Passer før kl 12 for lite kø, før kl 15, 30-60 min ca.Hvordan/hva skal man planlegge for å få en smidig passering?
Hvis vaksiner er et plott fra dypstaten/politikerne/media om å drepe folk for å redusere befolkningen, så er det mer enn litt merkelig at politikere og mediefolk lar seg vaksinere selv. Og så er det også rart at de bruker en metode som nesten ingen dør av.”DE” HAR FORSØGT SIG FØR, OG DE VIL FORSØGE IGEN - HVIS VI IKKE MEGET SNART STOPPER DEM
Erik Refner, senior. Der er meget stærke indicier for, at ”de” før har forsøgt at reducere verdens befolkning. ”Useless eaters” kaldte Henry Kissingnewspeek.info
Jeg vil heller ikke bevidstløst tro på detHvis vaksiner er et plott fra dypstaten/politikerne/media om å drepe folk for å redusere befolkningen, så er det mer enn litt merkelig at politikere og mediefolk lar seg vaksinere selv. Og så er det også rart at de bruker en metode som nesten ingen dør av.
Ingen grunn til å slappe av, heftige saker på vei.- Covid er ikke farlig lenger.
Da er det bare å stenge ned igjenIngen grunn til å slappe av, heftige saker på vei.
FHI ber Norge forberede seg på en kraftig influensasesong – VG Nå: Nyhetsdøgnet
Folkehelseinstituttet (FHI) ber Norge forberede seg på kraftige bølger med influensa, kikhoste og RS-virusinfeksjon. Særlig små barn og eldre er sårbare.direkte.vg.no
Siden https://reopen.europa.eu er et greit utgangspunkt om man skal ut og reise.Du får google de svenske reglene selv, det tar vel ikke lenger tid enn de to minuttene det tok meg å finne de norske reglene jeg la ut for et par innlegg siden.
Tror mange har gått i den fella de siste 16 måneder. Er vel derfor man, ulovlig, har hatt inngripende tiltak overalt- selv der smitte knapt var til stede.Fagfolkene ville forlenge tiltakene – ordførerne trosset dem
Nord-Jæren letter på tiltakene fra natt til fredag. Forskriftsgruppen ville ha særlig ett tiltak over to uker lenger.www.aftenbladet.no
Bl.a....
Kommunedirektørene, som gir sitt råd til ordførerne, argumenterte med at smittevernloven ikke skal brukes til å forebygge smitte, den skal brukes til å slå ned smitten.
16:29 Øystein Andersen
WHO: Stor fare for farligere virus:
Verdens helseorganisasjon advarte torsdag om at farligere varianter av coronaviruset kan spre seg over hele kloden og gjøre det vanskeligere å stanse pandemien.
Krisekomiteen i WHO presiserer at pandemien langt fra er over, ifølge nyhetsbyrået AFP.
- Det er stor sannsynlighet for at nye og muligens farligere varianter av viruset vil spre seg globalt. Disse kan det vise seg å bli vanskeligere å få kontroll over, sier komiteen i en uttalelse.
(NTB).
Det er en tullesak. Kunne puttet inn hvilkensomhelst annen virksomhet som har mye konferanser og de ville fått akkurat det samme. Det er for øvrig ingen sammenheng mellom støtte til næringsliv og "vanlige folk" (hva nå det er). Arbeidstakere forholder seg til NAV. Så kan man forsåvidt si en del om hvordan det funket i praksis, men det er altså null link mellom de to systemene uansett hvilke billige poenger Rødt prøver å score. Er det noen i fullt alvor som tror at støtteordningene var laget på en slik måte at Høyres Hus skulle komme godt ut? Eneste støtteordningen jeg vet om som er designet med et bestemt formål er pressestøtten som i sin tid mer eller mindre ble skreddersydd Dagsavisen (de får nå 29 millioner i året, de som får mest er nå Klassekampen som i 2019 mottok 42 millioner). Vårt Land mottar rundt en halv million pr avisansatt i pressestøtte. De får 37 millioner årlig for sine 54.000 lesere / 21.000 aviser.Høyres Hus har fått 1,5 millioner i koronastøtte: – Et symbol på urettferdighet
– Reglene passer bedre for Høyres Hus enn for folk flest, sier Seher Aydar i Rødt.www.nettavisen.no
Støtteordninger som treffer. Godt jobba
Alcohol-related deaths surged during Covid lockdowns
Nearly 7,000 people died due to alcohol misuse last year – up 20 per cent from 2019 – as drinking at home became normalised with pubs shutwww.telegraph.co.uk