Synes egentlig det er verre når lange og ganske gjennomtenkte innlegg blir ignorert.
La korona brenne igjennom befolkningen er exit-strategien?Dette er et interessant spørsmål, inntil i går var vaksinen vår vei ut, hva blir det nå?
Flott. Vi trenger motstemmer. Hadde alle ment det samme, hadde for det første tråden blitt usigelig kjedelig- og, i et større perspektiv, hadde ensretting blitt resultatet.
Jeg er spesielt imponert over dine ofte svært lange innlegg, der du virkelig går i dybden med analyser og argumentasjon. Strålende.
Hvor har du det fra at flere og flere gir blaffen? Jeg leste nettopp om en undersøkelse som viste at det er flere som menes det gjøres for lite enn for mye. Mao omtrent slik det har vært hver gang du har kommet med dette tøvet.Strategien som har vært brukt, og nå gjenbrukt, fører hvertfall ikke noe godt med seg. Tiltak som ikke gir mening medfører tvert imot at flere og flere rett og slett gir blaffen.
2/3 mener at det ikke er for strengt.Hvor har du det fra at flere og flere gir blaffen? Jeg leste nettopp om en undersøkelse som viste at det er flere som menes det gjøres for lite enn for mye. Mao omtrent slik det har vært hver gang du har kommet med dette tøvet.
digga den vrien fra Nrk.2/3 mener at det ikke er for strengt.
Da er det sannsynligvis 1/3 som mener det motsatte. Det blir mer en ett par tre stykker...
Mine visuelle observasjoner og hva jeg hører folk sier rundtomkring tilsier definitivt at svært mange flere gir blaffen nå i alle fall. Dette er riktig nok en ganske snever aldersfordeling og siden jeg farter i opplyste miljøer tipper jeg vaksinasjonsgraden er ca 100%. Det er definitivt en "hva faen er poenget" - holdning ute og går i motsetning til tidligere da jeg oppfattet relativt bred støtte til hva som ble gjort. Nå er det ingen jeg har snakket med som ser vitsen eller har noensomhelst tro på at det som blir gjort nå vil ha særlig effekt.Du sier at fler og fler gir blaffen. Det har du ikke belegg for.
Det er urealistisk at det skal være full konsensus om tiltakene. Det har det aldri vært.
Du sier at fler og fler gir blaffen. Det har du ikke belegg for.
Imponerende journalistikk.digga den vrien fra Nrk.
"1 av 3 mener at koronatiltakene er for veike." var vinklingen dems på en undersøkelse som sa at 50 % mente at det var akkurat passe eller for tøffe tiltak.
Godt å høre at det har gått såpass langt nok at folk begynner å få nok. Selvom det egentlig er to år for sent, viktig å kjempe for sine rettigheter nå slik at det ikke går såpass langt at det ikke kan reverseres.Realiteter er også politikk. Blant annet at hele landet blir behandlet likt, som er min hovedkritikk. Det er jo i høyeste grad et politisk spørsmål.
Dagen i dag har vært svært interessant; jeg har truffet mange som rett og slett er fly forbannet over nasjonale tiltak- i et område som overhodet ikke trenger det. Så har du moralistene som helst vil være mye "flinkere" og avlyse alt. Midt i mellom er de som ikke vil, men likevel avlyser- for å være på den "sikre" siden.
Skoleavslutninger avlyses, konserter, forestillinger ved skoler, samfunnshus nekter å leie ut. I et område der det er totalt unødvendig. Galskap! To av mine videregående-elever brøt sammen i gråt i dag pga at fuckings 60- åringer nok en gang lager helvete for de.
Mange sier at de kun kommer til å forholde seg til påbud/ forbud. Anbefalinger vil ikke bli fulgt. Svært mange har fått nok, rett og slett. På kjøpesenter var det knapt noen med munnbind. Og bra er det!
Dette er synsing og atter synsing.Flere og flere ser på at dette er kun anbefalinger og til å se vekk ifra.
Hvis jeg skulle ha feiret bursdagen min i desember og det kom en anbefaling om å ha maks 5 personer så ville jeg bedt de dra til helvete og holdt bursdagsselskapet. Rundt halvparten av Norges boenheter består av enslige og det er disse som ryker først når tiltakene strammes inn. FLott helsepolitikk det å putte folk rett inn i ensomheten. Det har ingen ulemper. Vi vil alldeles ikke få resultater ala Kongsberg...
Selvsagt vil folk gi faen. Myndighetene opprettholder ikke sin del av samfunnsavtalen. De har ikke økt intensivplassene. De har ikke en eneste plan for det en gang. Og frekkheten selv er opposisjonen som kjefter på regjeringen for å gjøre nøyaktig hva de selv gjorde. De kjefter i realiteten på sine egne valg.
Hva enn du sier, bx.
Klart det er synsing. Iblandet jammer & gnål ....Dette er synsing og atter synsing.
Det mest interessante i meningsmålingen er at flertallet i Nord-Norge krever hardere innstramminger, mens de i Oslo-området har gått lei.Hvor har du det fra at flere og flere gir blaffen? Jeg leste nettopp om en undersøkelse som viste at det er flere som menes det gjøres for lite enn for mye. Mao omtrent slik det har vært hver gang du har kommet med dette tøvet.
Gammelt jungelord: Når debattklimaet på et nettforum har blitt slik at VG’s kommentarspalter fremstår som en oase av refleksjon i forhold, så er det snart på tide å bytte beite.Synes egentlig det er verre når lange og ganske gjennomtenkte innlegg blir ignorert.
Nei. Det er ingen løsning, og vil føre galt av sted. Poenget mitt var å påpeke en grunnleggende skjevhet i forhold til lønn og samfunnskrtiske og samfunnsnyttige jobber. Men du ser samme skjevhet i mesteparten av verden.Ja, det er jo slik tredobling og enda mer enn det i det amerikanske helsevesenet.
Vis vedlegget 770469
Mener du det er løsningen på problemet å la markedskreftene styre også her?
På vegne av vanvittig mange; ikke gjør alvor av den trusselen, er du snill! Det blir ikke triveligere her på den måten.Gammelt jungelord: Når debattklimaet på et nettforum har blitt slik at VG’s kommentarspalter fremstår som en oase av refleksjon i forhold, så er det snart på tide å bytte beite.
Ja, nå begynner det virkelig å dra seg til her.Gammelt jungelord: Når debattklimaet på et nettforum har blitt slik at VG’s kommentarspalter fremstår som en oase av refleksjon i forhold, så er det snart på tide å bytte beite.
Tonen i denne tråden tyder vel på at det er ikke bare Oslofolk som begynner å gå lei.Det mest interessante i meningsmålingen er at flertallet i Nord-Norge krever hardere innstramminger, mens de i Oslo-området har gått lei.
Ja det hadde vært noe.La korona brenne igjennom befolkningen er exit-strategien?
Dagbladet har forelagt Spurklands uttalelser for fagdirektør Frode Forland i FHI.
- Dette er en interessant betraktning fra en immunolog, og for så vidt i tråd med det vi i FHI beskriver som vårt «bestefallsscenario» i møte med omikron-varianten. Vi kan håpe at dette viruset er mer smittsomt og mindre farlig, og at det dermed vil gå gjennom befolkningen og skape en stor grad av naturlig immunitet, sier Forland til Dagbladet.
![]()
Teori: Pandemien over etter omikron
Omikron kan være den siste greske bokstaven du trenger å forholde deg til i coronapandemien. Det mener immunolog Anne Spurkland. FHIs Frode Forland sier at det kan være i «virusets interesse» å bli mindre farlig - men advarer mot risikoen for at mange blir syke samtidig.www.dagbladet.no
Har man først åpnet for inngripende tiltak nasjonalt, på tross av både vaksiner òg at problemer med kapasitet er bortimot ikke- eksisterende i store deler av landet, er veien tilbake lang. Nå kommer presset om at boosterdoser skal lette dette. Altså er vi satt et år tilbake i tid hva gjelder argumentasjon og løsninger fra myndighetene.Støre må få øya opp for at skal befolkningen akseptere tiltak så må staten holde sin del av samfunnskontrakten, å øke kapasiteten hos sykehusene. Han må også ha en exit-plan.
Med vaksinert befolkning mot alvorlig sykdom så kan han ikke bare stenge ned, ref twittermeldingen om innlegget til professoren over.
Eller så ønsker de bare å spre sykdom og død, som enkelte her svarer på den slags argumentasjon. De onde legene.![]()
Viruset er kome for å bli. Vi MÅ få i gang eit normalisert samfunnsliv att.
Koronaspagaten er blitt utålelig.www.aftenposten.no
Godt innlegg fra 50 leger