"Country":
En annen og generell tråd for countrymusikk i hele dens bredde og med alle dens undersjangre
CDWMcInSpots skrev:
bjornh skrev:
Emnet er døpt om, etter ønske fra trådstarter.
bjornh, moderator
cybervision_ skrev:
Olbor skrev:
Heisann! Trådstarter her, jøss, jeg har ikke bedt om å få skiftet emnet, med nok om det..
De syntes nok tittelen var så dårlig at du praktisk talt "ba" om å få den endret
Moderator bjornh var nok litt rask der.
Jeg ba om å få trådtittelen endret slik at det ble plass til en generell tråd for
countrymusikk i hele dens bredde og med alle dens undersjangre.
Problemet ble forøvrig tatt opp allerede 17.12.2010:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,53319.msg1017705.html#msg1017705
Asbjørn skrev:
Med avklaringen "i hele dens bredde og med alle dens undersjangre" blir utvalget litt bredere, ja. En av mine favoritter det siste halvåret er Joy Kills Sorrow, "Darkness Becomes This City". Urban bluegrass, med obskure referanser til gamlegutta: Radioshowet til Bill Monroe på 1930-tallet ble sendt på en stasjon med kalletegn WJKS, geddit?
Det er mulig at jeg misforstår Asbjørn, men jeg fikk et inntrykk av at Asbjørn har misforstått meg og kanskje trådstarter.
Denne tråden, som kun var aktiv fra 28.12.2008-05.01.2006, ble startet av O.J.B (senere kalt Olbor(?)) med tittelen "Country", men med formålet:
O.J.B skrev:
[...]
Er ute etter "rask" country med masse av driv og rytme og med heftige steel guitars og slike ting, vil ikke ha kjedelig country, må være skikkelig fart og driv!
[...]
Trådtittelen var dessverre mye mer generell enn innholdet trådstarter ønsket.
Jeg syntes det var dumt at denne tråden skulle ligge å sperre for en generell countrytråd. Derfor ba jeg om endring av trådtittelen for denne tråden slik at den gjenspeilte trådstarters ønske og frigav trådtittelen "Country" slik at jeg kunne opprette en ny tråd.
Deretter opprettet jeg den nye tråden "
Country" for countrymusikk i hele dens bredde og med alle dens undersjangre. Denne andre, nye tråden er altså ikke begrenset til "country med fart, driv og rytme". Tråden "Country med fart, driv og rytme" dekker emnemessig et subsett av emnet for den nye tråden "Country".
Den nye tråden "
Country" har m.a.o. plass til musikk som ikke hører hjemme i tråden "Country med fart, driv og rytme". Noen få eksempler (med spotifylenker der jeg fant dem):