crap?

A

audiosan

Gjest
styr laaaangt unna den selgeren der da:) gjør deg selv den tjenesten:)
og ja. det er crap. bare billig kina komponenter og fake komponenter fra han der. og på toppen av alt, så vet ikke mannen en døyt om elektronik. han kan ikke selv se hva som er opp ned på kortet der. styr unna.
kjøp aleph kortene fra chipamp.com istedet om du vil bygge en aleph.
her er litt lesestoff om selger. en ser jo hva som går igjen:)
http://feedback.ebay.com/ws/eBayISA...=negative&interval=365&_trkparms=negative_365

Sist redigert:

atlechri

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
160
Sted
Undrumsdal
Men la oss alle enes om at Aleph 3 ikke er noe crap;-)

Har du tenkt å bygge en så sjekk ut diyaudio.com

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
har brukt zoe tidligere uten problem,men du kan glemme normal komunikasjon.
har vel egentlig fått det eg bestilte,men lurer på å bygge noe med litt mer kvalitet...

styr laaaangt unna den selgeren der da:) gjør deg selv den tjenesten:)
og ja. det er crap. bare billig kina komponenter og fake komponenter fra han der. og på toppen av alt, så vet ikke mannen en døyt om elektronik. han kan ikke selv se hva som er opp ned på kortet der. styr unna.
kjøp aleph kortene fra chipamp.com istedet om du vil bygge en aleph.
her er litt lesestoff om selger. en ser jo hva som går igjen:)
eBay Feedback Profile for zoe_tsang

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
trenger tips til gode diy kit,helst med deler.
er det noen kit som er bra på ebay,noe som kan anbefales?
helst klasse A..

Sist redigert:

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Hvis du skal bygge selv, er vel kanskje en First Watt F5 med JFETs et fint alternativ... mye om dette på diyaudio, også mulighet til å få tak i fine kort og godt dokumentert med delelister osv.

Bygde nettopp ferdig Zen V9 (~ First Watt F3) sjøl, og føler at denne er hakket fetere enn Aleph 30 som jeg brukte et par år tidligere (og var meget fornøyd med).

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
har vurdert First Watt F5 nøye,virker mest fristende egentlig.står jo utrolig mye om det på diy audio..
hvor får en bestilt skikkelige pcb med dele liste?
og hvor pleier en å få tak i transistorene til f5?

Hvis du skal bygge selv, er vel kanskje en First Watt F5 med JFETs et fint alternativ... mye om dette på diyaudio, også mulighet til å få tak i fine kort og godt dokumentert med delelister osv.

Bygde nettopp ferdig Zen V9 (~ First Watt F3) sjøl, og føler at denne er hakket fetere enn Aleph 30 som jeg brukte et par år tidligere (og var meget fornøyd med).

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
har vurdert First Watt F5 nøye,virker mest fristende egentlig.står jo utrolig mye om det på diy audio..
hvor får en bestilt skikkelige pcb med dele liste?
og hvor pleier en å få tak i transistorene til f5?
Det fins sikkert 10 varianter av F5 på diyaudio - du må nesten bare lese i Pass Labs-forumtrådene og finne ut hva som passer deg best. Det er et par karer der som selger matchede JFETs og MOSFETs også. Og:

F-5 clone boards (2 PCBs, makes 2 channels; Rev 2.0) - PCBs
The "Jack of all Chassis" - Deluxe 4U All-Aluminium Amplifier Chassis with Pre-Drilled Pre-Tapped Holes, Perforated Inner Baseplate, CNC'd Back Plate - Full width with 40mm Heatsinks - Chassis

A

audiosan

Gjest
F5c kortene som DIYaudio store har er et bedre alternativ. da kan du også bygg frere variasjoner av F5. bla F5 turbo v1. men de er out of stock nå.
J-fet transistorene får jeg i fra spencer (fet audio) og IRF'ene får jeg tak i fra h_a(hannes) fra DIYaudio.

Sist redigert:
A

audiosan

Gjest
liker ikke helt de PSU kortene der. da det er begrenset til 30mm lytter. skal jeg bruke PSU kort,, så bruker jeg aleph PSU kortene som chipamp.com selger. men de støtter bare 4stk 2 bente TO220 dioder. disse bypasser jeg alltid. jeg bruker ofte standar vishay 35A/600V broer til klasse A forsterkere.

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
takker så mye for info,blir vel å bestille kort fra diyaudio tenker eg,hva er anbefalt spenning på f5 kortene fra diy audio ,tenker da på å bygge de med delene som står på dele listen?

A

audiosan

Gjest
rundt +/-24VDC du kan bruke trafo som leverer 2*18-20V

Topp Bunn