Creek Audio Destiny CD Spiller

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Kanskje tatt opp tidligere (masse treff når jeg søkte på ordet) men tar en råsjangse....

Noen som kan beskrive hvordan denne spilleren låter ?

Vil den kunne matche min Sugden Masterclass forsterker ?
Er ute etter en spiller som gir bra gjengivelse på bass samt ikke spiller for lyst.
Arcam CD73 er pr nå mitt svakeste ledd har jeg erfart.
 
C

Cyber

Gjest
Hadde ikke vært dumt med noen erfaringer nei... Litt dyr dog, men koster det så...
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Spesifikasjonene ser jo bra ut, men kunne være greit med noen med erfaring.
Selv har jeg ikke de store erfaringene innen cd spillere men denne ser jo ut til å vær ein grei kandidat (inntil jeg kan investere i Sugden sin egen)...
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Creek Destiny (både forsterkeren og CD spilleren) kåret til et av få "Product of the year" i siste nummer av det engelske hi-fi bladet HiFI+. Sier vel noe om at det er et produkt som i det minste har falt i smak i konkurranse med mange andre som har vært på testbenken hos de nevnte skribentene. Har selv bare hørt den i mindre doser hos Lyric, men synes det er litt for tynt grunnlag til p komme med egne bastante meninger om produktet....
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Sendte en mail til Lyric hvor jeg ba dem om å beskrive spilleren.
Får se hva de svarer etterhvert.
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg tviler på at Tor har tid til å sette seg inn i lydegenskapene til produktene. Stereophile har jo skrytt veldig av Creek, en av dem kjøpte jo både spilleren og forsterkeren. Den har vært testet i andre blader også med positive ord. Jeg har hatt Creek classic forsterker men har ikke hørt mye på spillererne.

Men jeg synes forsterker og spiller bør ligge på minst samme nivå for å få ut det beste i dem, men det vet du jo. Er det CD 21SE du tenker på? Jeg ble ikke helt overbevist selv. Den ble nylig testet og fikk mye skryt for stort og presist lydbilde men et ankepunkt var dynamikken.
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Ja det var CD 21SE jeg tenkte på.
Fikk svar fra Lyric nå nettopp. De mente at både Destiny cd spilleren samt Cary CD303/300 kunne gjøre en god jobb i anlegget. Var jeg ikke fornøyd etter en måned med kontinuerlig spilling var det vare å sende den tilbake å få refundert $
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Da tok jeg en sjangse og bestillte en Destiny cd spiller.
Da blir det neste å finne ut hvilken xlr kabel som passer anlegget best. Enten av merket Purist
Audio Design eller Synergistic Research
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Kunne du bare slenge med prisen.

Gratulerer med valget og spiller håper du blir fornøyd det blir du sikkert.
Synes alltid de produktene fra Creek låter bra.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.285
Antall liker
236
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke hørt Destiny cd spilleren under ordna forhold, men har selv forsterkeren og opplever den som en meget musikalsk og presis forsterker.

Er veldig fornøyd med den...

Destiny.. :)
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
437
Antall liker
39
Torget vurderinger
0
Hei vannlater,

jeg vurderer også kjøp av Creek Destiny CD-spiller. Kan ikke du fortelle om dine erfaringer og inntrykk? Har du hørt forsterkeren også?

Mvh.
 
O

Omar

Gjest
vannlater skrev:
Da tok jeg en sjangse og bestillte en Destiny cd spiller.
Da blir det neste å finne ut hvilken xlr kabel som passer anlegget best. Enten av merket Purist
Audio Design eller Synergistic Research
Hold deg langt unna Disse kabelmerkene. Prøv heller wireworld. Du får sikkert søkkanes billige Wireworld Eklipsche hos Tor. Du bør kjøre wireworld hele veien. Creek låter best på wireworld. For min del så er det to kabelmerker i denne verden. Det er enten Nordost, eller så er det wireworld. :D
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
blekansikt : Litt sent ute med å svare her. Men uansett.....intrykket mitt av spilleren så langt er bra. Synes den spiller åpent og ikke alt for lyst (noe som jeg var mest redd for). Krevde en del inspilling men syntes lyden bare ble bedre og bedre. Har ikke hørt forsterkeren desverre.
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Håvarhede : Jeg gikk faktisk for Aqueous Anniversary RCA kablene til Purist Audio Design. Er godt fornøyd med lyden så langt. Begynner å få lyden jeg er ute etter. Mangler kanskje litt punch i forsterkeren, men dette skal jeg løse med monoblokkene til Sugden etter hvert :)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.285
Antall liker
236
Torget vurderinger
1
vannlater skrev:
blekansikt : Litt sent ute med å svare her. Men uansett.....intrykket mitt av spilleren så langt er bra. Synes den spiller åpent og ikke alt for lyst (noe som jeg var mest redd for). Krevde en del inspilling men syntes lyden bare ble bedre og bedre. Har ikke hørt forsterkeren desverre.
Forsterkeren har som sagt jeg, og den er meget god ;D

Har bare lovord om den.....

Destiny.. :)
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
vannlater skrev:
blekansikt : Litt sent ute med å svare her. Men uansett.....intrykket mitt av spilleren så langt er bra. Synes den spiller åpent og ikke alt for lyst (noe som jeg var mest redd for). Krevde en del inspilling men syntes lyden bare ble bedre og bedre. Har ikke hørt forsterkeren desverre.
Jeg har hatt Destiny CD ca 1 mnd. Jeg har den i kontoranlegget sammen med Stax øretlf og Stax rørdriver. Alle komponentene er fortsatt under innspilling ettersom det ikke blir så mange timer med musikk på øret om kveldene som ønskelig. Det skjer derfor ting med lyden hele tida, men i positiv retning. Kombinasjonen her sammen med gode kabler gir en lydsignatur som passer meg bra.
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
vannlater skrev:
Da tok jeg en sjangse og bestillte en Destiny cd spiller.
Da blir det neste å finne ut hvilken xlr kabel som passer anlegget best. Enten av merket Purist
Audio Design eller Synergistic Research
Spilleren er ikke balansert.
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Jeg fant også ut at den ikke var balansert da jeg pakket denne opp.
Men det tror jeg spiller liten rolle.
Meget fornøyd med spilleren så langt.
 
Topp Bunn