Hallo.
Ser det har vært lite aktivitet i denne vennetråden i det siste - håper inderlig det endrer seg etterhvert. Foreløpig er min erfaring med Creek sine produkter noe begrenset, men kan ikke skjønne annet enn at mange av disse britiske komponentene gir enorm eierglede!!
Årsaken er at jeg for litt siden valgte å nedgradere anlegget. Hovedmålet var først og fremst å kutte ned på antall komponenter, men også størrelsen på komponentene. Jeg ønsket å sitte igjen med mindre høyttalere, en integrert forsterker av god kvalitet og en god kilde. Mitt 2-delte (og fantastiske) forsterkersett fra Musical Innovation fikk ben å gå på og måtte erstattes fortere enn antatt. Dessverre har salg av høyttalerne ikke gått like smertefritt - noe som ga meg litt hodebry da jeg var veldig usikker på hva slags forsterkere jeg kunne kombinere med disse. Dog er det heldigvis en god "ende" på historien: Tilfeldighetene ville det slik at jeg skulle bli eier av et forsterkersett fra Creek - en Creek 4330 integrert forsterker og en Creek A43 effektforsterker.
Og rakker'n hvor det låter!!
De siste par ukene har jeg kun benyttet den integrert forsterkeren og jeg blir stadig satt ut av hvordan den klarer å holde en nesten ufattelig kontroll på høyttalerne samtidig som den gir PRaT en helt ny betydning! Det beste av alt er at det ser ut som om forsterkersettet har blitt usedvanlig godt tatt vare på og vil således kunne gi meg mye glede fremover. Ikke en skramme på utsiden og ikke et eneste støvkorn på innsiden! Helt fantastisk.
Vis vedlegget 288165
Vis vedlegget 288166
Et par mindre heldige nakenbilder (mobilkamera i dårlig belysning), men de avslører akkurat nok om tilstanden disse komponentene befinner seg i. Og med musikkgleden de formidler kunne jeg ikke vært mer fornøyd når valget om nedgradering først ble tatt.
Akkurat nå har jeg et lite luksusproblem da 4330'en klarer seg helt fint på egenhånd - således har jeg kanskje en A43 til over. Kanskje. Jeg ser forøvrig at den integrerte Creek 4330'en har installert såvel Phonocard MM/MC og Gain Card - er det noen som har erfaringer med disse?
Mvh.
Maxtor