Crimson Jazz Trio

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
37.124
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Mottok i dag en plate jeg har ventet på i spenning. Ian Wallace fra tidlig King Crimson har dratt i gang en jazz-trio som spiller King Crimson låter.
Denne plata var sinnsykt bra. Mulig det er et pluss å ha forhold til King Crimson, men plata står godt på egne ben. Den er mye mer enn bare noen King Crimson covere. Utrolig bra arrangert, så enten du er King Crimson fan eller du bare har sans for bra jazz-trio så er den herved sterkt anbefalt.

Kan nesten ikke vente på volume two.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Femstrengs frettless el-bass??

Det er ikke jazz.....det Ole Ivars det.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.186
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Mottok i dag en plate jeg har ventet på i spenning. Ian Wallace fra tidlig King Crimson har dratt i gang en jazz-trio som spiller King Crimson låter.
Denne plata var sinnsykt bra. Mulig det er et pluss å ha forhold til King Crimson, men plata står godt på egne ben. Den er mye mer enn bare noen King Crimson covere. Utrolig bra arrangert, så enten du er King Crimson fan eller du bare har sans for bra jazz-trio så er den herved sterkt anbefalt.

Kan nesten ikke vente på volume two.

Har alt av King Crimson... Hvor fikk du tak i plata???

Kabeldragern

S

slowmotion

Gjest
Femstrengs frettless el-bass??

Det er ikke jazz.....det Ole Ivars det.
Jeg oppfatter deg som en forholdsvis seriøs mann, Hr. Tresko,
men når det gjelder den uttalelsen der er jeg redd jeg muligens må
endre min oppfatning. Det var ment som en spøk? Ja?

Forøvrig: Har du noen klar formening om hva slags bass som er mest representert i de forskjellige stilarter?

;)

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
37.124
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.186
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Antall liker
0
Enig med deg der ja.Har spillt plata en del i julen.Veldig bra versjon av 21st Century Schizoid Man.Anbefaler denne plata.

T

Thomas_Lutro

Gjest
Da har jeg omsider fått mitt eks. etter litt egen somling og utrolig lang ventetid på bestilling fra Platekompaniet.

Jeg har alltid likt Matte Kudasai, og denne versjonen bør slå enhver "bass-solo-vits" til jorden.

NYYYDELIG!!

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.381
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jøss! Jeg så tråden først nå...denne må bestilles! Ian Wallece var vel objektivt sett den beste King Crimson-trommisen, selv om både Michael Giles og Bill Bruford har større underholdningsverdi. Gleder meg uansrtt!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg likte 1'ern bedre, uten at det er annet enn en innbyrdes rangering.

Ingen unnskyldning for ikke å skaffe begge.

Topp Bunn