Curious Cables USB - Anbefales på det varmeste.

VB

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2009
Antall liker
1.596
Har ganske nylig kjøpt en Curious USB kabel. Fantastisk varm, tredimensjonal, dynamisk og musikalsk lyd (er rørende enig med alle testene som ligger ute på nettet). Rene LP-lyden fra PC. En stor lydforbedring og en kabel som rett og slett MÅ prøves!!!! Ikke er det noen risiko forbundet med det heller siden Robert Woodland gir 30-dagers ubetinget returrett inkludert porto. En av de absolutt beste kjøpene jeg noensinne har gjort i min brogede hifi-karriere.

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
620

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Enig med Whistler. Det kan fort bli litt av en brottsjø. Kabelfornekterne er ikke kjent for å legge papp imellom, akkurat.

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Antall liker
1.448
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Det rare med Kvitfrakkene/Kabelfornekterne, det er ingen på denne jord kloden som kan lage en 90ohm,s,kabel, foruten en robot i Kina som presser sammen en plast kabel med noen usb plugger i hver ende og den vil fungere til sin hensikt, Nei, den må helst kjøpes på biltema eller tilsvarende butikker som selger disse, helst til under 199,- alt over er da det svindel til de grader.

VB... spill med usb kabelen din og nyt musikken, det er jo det hifi/hi-end dreier seg om, å nyte og glede oss med lyden/musikken som anlegget tilbringer ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.924
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Fantastisk!

Her bedriver VB grei kabellyrikk i kabelhjørnet uten innblandet kvasivitenskap, og alt det dere bidrar med er et fortvilt forsøk på å mane frem kvitfrakker i en tråd som er kjemisk ren for de. Snålinger.
Enig. Kan jo vente til hvitfrakkene eventuelt kommer. Ikke rart det blir bråk og ufred, om man starter å skyte preventiv.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Dette fikk meg løst til og prøve den etter jeg så youtube filmen , jeg er en av di som må høre selv + jeg sitter ikke og tenker nå blir det forandring i lyden , jeg tester ut med forskjellige musikk sjangere fram og tilbake.

Imagine

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Antall liker
1.448
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Dette fikk meg løst til og prøve den etter jeg så youtube filmen , jeg er en av di som må høre selv + jeg sitter ikke og tenker nå blir det forandring i lyden , jeg tester ut med forskjellige musikk sjangere fram og tilbake.

Imagine
HeHe...for meg hørte han ut som en predikant som vil at du skal bli frelst;). hadde jeg ikke hatt tilsvarende usb kabel oppbygt på samme måten hadde nok jeg også kommet til å prøvd den.

Sist redigert:

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
4.507
Torget vurderinger
4
Faen heller! jeg som brukte penger på LP spiller :(

VB

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2009
Antall liker
1.596
Utsagnet til kasol er selvsagt ironisk ment, men jeg står fast på at det er ett eller annet med varmen, dimensjonaliteten og luftigheten til kabelen som minner meg om LP og rørforsterkere. Jeg gjentar - MÅ testes.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.925
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hva er problemet? Du har 30 dager på deg til å prøve ut, samt de dekker returutgiftene også. Intet å gnåle om, mao.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Det rare med Kvitfrakkene/Kabelfornekterne, det er ingen på denne jord kloden som kan lage en 90ohm,s,kabel, foruten en robot i Kina som presser sammen en plast kabel med noen usb plugger i hver ende og den vil fungere til sin hensikt, Nei, den må helst kjøpes på biltema eller tilsvarende butikker som selger disse, helst til under 199,- alt over er da det svindel til de grader.
Jeg også lurer på hvor objektivistene skulle kjøpt kablene sine om Clas'ern, Biltema eller Blue Jeans gjorde oppbud ???

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Denne fordummingen av meningsfeller er rett ut sagt tåpelig... La nå folk i fred..Om de liker å prøve kabler, lager de selv eller vil ha de fra Biltema.. :mad:

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.082
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Fantastisk!

Her bedriver VB grei kabellyrikk i kabelhjørnet uten innblandet kvasivitenskap, og alt det dere bidrar med er et fortvilt forsøk på å mane frem kvitfrakker i en tråd som er kjemisk ren for de. Snålinger.

Du bet jo på da og lot deg lokke...

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
219
Døde denne ut eller ?
og det helt uten at noen i hvite frakker fra målemafiaen kom og "ødela" den..... :confused::rolleyes:

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Nordost er konger av alle konger når det kommer til kabler ^^

8

8x12_TOM

Gjest
Har også eid Nordost. Det var en tid jeg var meget hifi-ulykkelig.

VB

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2009
Antall liker
1.596
Døde denne ut eller ?
og det helt uten at noen i hvite frakker fra målemafiaen kom og "ødela" den..... :confused::rolleyes:
Vi kan gjerne fyre opp tråden litt igjen. Målsetninga mi var jo egentlig å få noen andre til å prøve den også. Alltid artig å hjelpe folk til bedre lyd - og ikke minst få en bekreftelse på at en kanskje har litt peiling. Uansett så er jeg fortsatt strålende fornøyd med kabelen. Større musikalitet og med betydelig mindre lyttetretthet. Lyden er definitivt mer tredimensjonal og luftig enn den var før. Dynamikken har også blitt bedre. Ingen liten bragd i et PC-oppsett. Kan en USB Regen gjøre saker og ting enda bedre? Hmmm...

8

8x12_TOM

Gjest
En USB kabel blir akkurat så god som du ønsker den skal bli, hvis du ønsker hardt nok da.

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Blue heaven rev II og Solar Wind. Har disse selv. Nei ikke annet enn at jeg syns de er deilig og åpne i lydbildet mitt ihvertfalt. Foretrekker de fremfor andre merker. Heiv mæ på nordost etter at jeg fant ut at nasa i sine satelitter, der de er avhengige av særdeles detaljerte kabler, valgte nordost sin tech.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Bruksområde og krav er nok ikke sammenlignbart, men det interessante er at NASA nok ikke velger leverandører uten ISO sertifisering, noe som borger for god kvalitetskontroll.

LA8PV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
287
Blue heaven rev II og Solar Wind. Har disse selv. Nei ikke annet enn at jeg syns de er deilig og åpne i lydbildet mitt ihvertfalt. Foretrekker de fremfor andre merker. Heiv mæ på nordost etter at jeg fant ut at nasa i sine satelitter, der de er avhengige av særdeles detaljerte kabler, valgte nordost sin tech.
Hvor fant du denne informasjonen? Mulig jeg tar feil, men det jeg har lest om "koblingen" mellom Nordost og NASA virker mer som tvilsom markedsføring enn fakta.

Som diskutert her http://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/64821-er-dette-alvor-39.html#post1416016

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Hvor fant du denne informasjonen? Mulig jeg tar feil, men det jeg har lest om "koblingen" mellom Nordost og NASA virker mer som tvilsom markedsføring enn fakta.

Som diskutert her http://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/64821-er-dette-alvor-39.html#post1416016
Husker ikke hvor jeg leste det første gangen, mulig det var på deres egen side (nordost), men finner den ikke nå, men den er tatt vare på av en annen side som er denne. (ett stykke nede på den siden) Er også nevnt i denne pdf ,men der nevnes ikke nasa, men aerospace industries.

Sist redigert:

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Anbefaler Tripp Lite på det varmeste.

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Antall liker
888
Torget vurderinger
8
Døde denne ut eller ?
Målsetninga mi var jo egentlig å få noen andre til å prøve den også. Alltid artig å hjelpe folk til bedre lyd - og ikke minst få en bekreftelse på at en kanskje har litt peiling. Uansett så er jeg fortsatt strålende fornøyd med kabelen. Større musikalitet og med betydelig mindre lyttetretthet. Lyden er definitivt mer tredimensjonal og luftig enn den var før. Dynamikken har også blitt bedre. Ingen liten bragd i et PC-oppsett. Kan en USB Regen gjøre saker og ting enda bedre? Hmmm...
Takk for tipset ditt i denne tråden, noe som førte til at jeg undersøkte mer rundt denne kabelen.... Har hatt Curious usb kabelen i anlegget over 100 timer nå og kan bare skrive under på det du opplever med denne kabelen. Jeg har aldri hatt bedre digital lyd i min stue. Punktum! Bla. bredden, dybden i lydbilde, dyp kontrollert bass og mer avslappet i toppen men samtidig luftig og detaljert. Kan bare varmt anbefale denne usb kabelen.!
Curious Cable i Australia tilbyr også kostnadsfri retur av kabelen hvis du ikke blir fornøyd...Det blir nok en Curious usb Hugo link til Chord Mojo også. :)

VB

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2009
Antall liker
1.596
Det var noe annet ja! En person som faktisk har prøvd kabelen. Håper at flere tester ut. Tror det er svært få som kommer til å bli misfornøyd.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger

Husker ikke hvor jeg leste det første gangen, mulig det var på deres egen side (nordost), men finner den ikke nå, men den er tatt vare på av en annen side som er denne. (ett stykke nede på den siden) Er også nevnt i denne pdf ,men der nevnes ikke nasa, men aerospace industries.
Det skulle ikke forundre meg om NASA bruker tilsvarende kabeltype, levert av samme råvarefabrikant som leverer en kundespesifisert utgave til Nordost. Dette blir selvsagt til 'kabel brukes også av NASA' altså kan forstås som at Nordost fabrikerer en kabel til NASA (der kastet jeg litt opp i munnen, gitt).

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.458
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Har lest endel på computer audiofile om denne kabelen. Brukes ofte sammen med Regen. At strøm og signal er separat i USB kabelen er en spennende vri. Mange lovpriser effekten av kabelen, noen kritiserer den - opplever at den gjør at PC og DAC ikke konnekter - dvs finner hverandre. Skulle vært interessant å vite om denne kabelen holder USB standarden, eller avviker.

Selgeren får veldig gode skussmål, også av de som er misfornøyd og sender kabelen i retur. Pengene igjen umiddelbart. Kunne godt tenkt meg å prøve kabelen. Å bestille og eventuelt sende i retur synes jeg dog blir litt hassle. Har noen i Oslo kabelen og kunne tenke seg en test er jeg lysten på å prøve.

Final

Topp Bunn