Dårlig nyhet? Oppgradering av USB-kabel er hørbart

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Ingen forskjell på veigrepet i en sving i 60 km\t med en BMW og en sleten gammal Toyota heller.
    :p
    Er de like gode? Du kjem deg frem like godt så ja. Syns det handler mye om det samme med digital kabler også
    I den sammenhenger er jo antiskrens-styringen relevant :cool:
    I likhet med moderne biler inneholder USB ting som takler situasjonen når signalene glipper.

    Og jo: Det er sannsynligvis stor forskjell på veigrepet med "En BMW og en sleten gammel Toyota".
    Ikke om de har like dekk... Men handling og kjøreglede er noe annet... Veigrep handler vel stort sett om friksjon mellom dekk og asfalt?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Har veldig troa på den som andervik audio selger, m3n som desverre er vanskelig å oppdrive da produsenten er litt fra og til... den er 2 delt, strøm i ene og singal i andre..
    Jeg har hatt usb kabelen som Andervik Audio selger i mitt oppsett nå noen månder. Dette er den desidert beste usb kabelen jeg har prøvd.
    image.jpg
    image.jpg
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Du, om du trykker en digital kabel inn i stikk kontakten og overfører 230 volt med støt tilsvarende hz til en cd plate så får du ikke høyere lyd.
    Lydnivået ligger i data informasjonen i alle 0 og 1 som sendes. altså som pakker. der ligger det err check bits og egne bits for lydnivå.

    såvidt jeg har studert er at man kan måle støt bølgen hvor ren den er fra 0 til 1, altså en form for sinus kurve som brått ender med en flat høy eller lav puls. denne svingningen er forskjellig fra kabel til kabel akkurat som man kan høre stor forskjell på analoge kabler.

    Allikevel er det en 0 og 1 som blir sendt. Hadde kabelen forvrengt en 1 til en 0 og omvendt, så vil en DAC utjevne signalet altså normalisere signalet tilsvarende som en CD spiller vil tette hullene om den ikke klarer å lese ett segment for å unngå disse berømte klikkene.

    En DAC normaliserer på forskjellige måter, det er flere metoder for normalisering. Det er litt som med komprimert mp3 musikk. der foregår normalisering hele tiden. rekker med 1 ere er komprimert til få 1ere og omvendt, så prøver dac'en å gjenskape rekken så godt som mulig. mp3 kompresjon kan man høre tydelig, selv på billig utstyr.

    Hører man forskjell på en billig usb kabel og en USB kabel til 4000 kroner hva da med USB pluggen inni laptoppen eller datamaskinen, skal man begynne å skifte den til gull kaliber og ? hva da med signalgangen INNI datamaskinen ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn