Død Weiss INT202

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
149
Antall liker
7
Hei!

Godt Nytt År!

Jeg har omsider koplet opp min Weiss INT202 interface nellom min HP laptop og Burmester 061. Lastet inn software, asio drivere og JRiver - og det hele virket bra fra første stund. Litt småting har det jo vært, men i det hele har det det fungert fint.

Nå er plasseringen av Laptopen slik at firewire kabelen som koples til pcn har falt ut et par ganger. Firewire kabelen jeg bruker er det ikke strøm funksjon i, som i noen andre versjoner av firewire. Jeg bruker av den grunn Weiss eksterne strømadapter. Weiss advarer mot såkalt hotplugging, men dette relaterer seg til der hvor man bruker firewirekabel med strøm i.

Igår forsvant lyden helt... Jeg har reinnstallert software, byttet laptops, etc. Men likevel helt stille. Weiss software på laptopen måler at det er kontakt mellom laptop og INT202, der det går frem hvilken samplingsfrekevens som brukes, jitternivå, etc. Men likevel ingen lyd. Underlige greier. Kan INT202 avgått med en stille død mon tro?

MVH, Toffen


PS! Alt er ok. Det var transparency check som var på.
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Har tatt knekken på et par lydkort med såkalt (ufrivillig) hotplugging av FW. Selv om man ikke trekker strøm gjennom FW-porten, liker hverken PC eller hva man nå måtte ha i den andre enden, dette særlig godt i de fleste tilfeller.

Så det er godt mulig at du har "drept" FW på Weiss'en. Selv uten strøm gjennom kabelen.

Er enkelt å fikse på noen bokser, vrien og kostbart på andre. Spørs hvordan det er implementert i boksen.
 

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
149
Antall liker
7
Hei!

Alt er ok nå. Skal kjøpe meg en MacMini og få utstyret bort fra folk :)

MVH, Toffen
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ToffenGunnufsen skrev:
Hei!

Alt er ok nå. Skal kjøpe meg en MacMini og få utstyret bort fra folk :)

MVH, Toffen
Det siste er faktisk veldig viktig. Folk flest er klønete jævler med teknisk utstyr når de får seg en bayer innabords. Mac Mini kan du jo installere Win7 på, så den er grei. ;D
 
Topp Bunn