De er nok ganske oppskaket og har kanskje fått glassbiter i huet :pengesluk skrev:Se på hva VG skriver:
"Hele Regjeringskvartalet er knust - hele bygningen er smadret fra topp til bunn."
Samtidig ser vi et bilde av hele høyblokka, hvor riktignok en del vinduer er gått føyka, men bygningen ser ikke veldig skadet ut.
Dessuten, "Regjeringskvartalet" som sådan består av MANGE bygninger, ikke bare høyblokka.
HVORFOR klarer de ikke å være bare litte grann edruelige og etterrettelige selv i en sådan situasjon som dette???
Tipper gadaffi jeg ogsåKW skrev:Rundt 1530 tiden kanskje noen minutter før (1520 er eksakt), jeg hørte det inne i huset ovenfor Bekkestua.
Jeg så ikke på klokka da jeg trodde det var et tordenskrall, naturlig nok.
Har delvis ventet på dette, og blir ikke overrasket om det dreier seg om en Gadaffihevn.
KW
Hvis det ikke er bombe, hva er det da? En propanbeholder ?XLNT skrev:Det er lett å trekke forhastede slutninger. Husk nå bare å trekke pusten også og forsøk å holde hodet kaldt. Det er IKKE bekreftet at det er en bombe, sjøl om det er mange indikasjone rpå det.
Jeg tror det er en bombe, men jeg vil aldri drømme om å skrive at det er bomber, før det faktisk er bekreftet. Det er et spørsmål om etterrettelighet, ikke noe annet.Tor Nado skrev:Hvis det ikke er bombe, hva er det da? En propanbeholder ?XLNT skrev:Det er lett å trekke forhastede slutninger. Husk nå bare å trekke pusten også og forsøk å holde hodet kaldt. Det er IKKE bekreftet at det er en bombe, sjøl om det er mange indikasjone rpå det.
Ja, jeg frykter det verste.oddgeir skrev:Da er jihad kommet til hovedstaden.
er du journalist?XLNT skrev:Jeg tror det er en bombe, men jeg vil aldri drømme om å skrive at det er bomber, før det faktisk er bekreftet. Det er et spørsmål om etterrettelighet, ikke noe annet.Tor Nado skrev:Hvis det ikke er bombe, hva er det da? En propanbeholder ?XLNT skrev:Det er lett å trekke forhastede slutninger. Husk nå bare å trekke pusten også og forsøk å holde hodet kaldt. Det er IKKE bekreftet at det er en bombe, sjøl om det er mange indikasjone rpå det.
Nei. Men jeg har før sett hvor stor skade rykter kan skape.65finger skrev:er du journalist?XLNT skrev:Jeg tror det er en bombe, men jeg vil aldri drømme om å skrive at det er bomber, før det faktisk er bekreftet. Det er et spørsmål om etterrettelighet, ikke noe annet.Tor Nado skrev:Hvis det ikke er bombe, hva er det da? En propanbeholder ?XLNT skrev:Det er lett å trekke forhastede slutninger. Husk nå bare å trekke pusten også og forsøk å holde hodet kaldt. Det er IKKE bekreftet at det er en bombe, sjøl om det er mange indikasjone rpå det.
Jeg synes også det virker litt rart, for meg så virker det som den er utløst i Grubegata.totte skrev:TV2s dekning er utrolig: De tror fortsatt at smellen har vært på selve Youngstorget. Den unge damen som blir filmet på stadig mer perifere plasser vet stadig ingenting.
Grubbegata ja. Har ikke Grubbegata vært stengt pga. av mistanke om terrorangrep tidligere?KW skrev:Jeg synes også det virker litt rart, for meg så virker det som den er utløst i Grubegata.totte skrev:TV2s dekning er utrolig: De tror fortsatt at smellen har vært på selve Youngstorget. Den unge damen som blir filmet på stadig mer perifere plasser vet stadig ingenting.
Men det nevnes to smell, så kanskje er den andre litt lengre ned.
KW
Hadde det vært to smell hadde man visst det i løpet av en time. Hadde bomben som er ansvarlig for skadene i regjeringskvartalet gått av på Youngstorget hadde Youngstorget vært knust, og noen hadde hatt et bilde eller informasjon om det i løpet av en time. TV2-nyhetene burde ha mer rask analytisk kapasitet enn det de viser her. Hvis det som skal til for å drive med riksdekkende nyheter er å kunne stå pent foran kamera, smile og ikke vite noen ting har jeg en utmerket og litt tungnem hund her som er kvalifisert for jobben.KW skrev:Jeg synes også det virker litt rart, for meg så virker det som den er utløst i Grubegata.totte skrev:TV2s dekning er utrolig: De tror fortsatt at smellen har vært på selve Youngstorget. Den unge damen som blir filmet på stadig mer perifere plasser vet stadig ingenting.
Men det nevnes to smell, så kanskje er den andre litt lengre ned.
KW
TV2? Er det ikke de som er tvangsplassert i Bergen?totte skrev:TV2-nyhetene burde ha mer rask analytisk kapasitet enn det de viser her.
Huff. Vi får nok noen stygge tall etterhvert.Wergeland skrev:Her har nok desverre mange omkommet. NB, sterke bilder: http://www.demotix.com/news/763015/explosion-oslo-government-building-norway