Digitale avspillere DAC 2024

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
435
Antall liker
132
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Hei,

Tiden går fort og jeg ser at jeg kjøpte Hegel hd12 i ca 2014. Det vil si at det er den komponenten som har vært lengst i kjeden uten tvil.

Jeg liker den godt og har brukt den som både preamp og som dac med godt resultat.

Savner egentlig ingen ting, men regner med at det er er litt og hente lydmessig.

Hvor mye må jeg legge på bordet for å få en merkbar endring/ Forbedring og hvilken Dac bør settes på listen?

Savner kanskje litt vektløsheten og litt smoothe lyden av en cambridge 840c ( dac/ cd spiller)jeg hadde før Hegelen.
Hva anbefales i den retningen? Hegelen oppfatter jeg som litt mer fart, morro og kjøtt på,beinet.

mvh
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
506
Sted
Stockholm
Kan ikke svare mtp Cambridge, men en dac som går litt i samme retning som HD12 er SMSL. Selv har jeg SU9 som jeg er storfornøyd med. Noen hakk bedre oppløsning enn HD12 og den var ikke så dyr. SU10 har kommet men den fikk rundt doble prisen.
Ellers så har du Topping, flere bra å velge i der. D70 velvet er populær. Men jeg vet ikke om noen av disse nærmer seg Cambridge sin lydsignatur.
 
Topp Bunn