ganilsen skrev:
Hvis du leter litt i siste eller nest siste siden i Primaretråden er det en som testet HD10, DacMagic, EC PD1 og Arcam Rdac(?). Han foretrakk DacMagic, den har visstnok også xlr.
Mulig noen vil kalle meg partisk siden jeg eier og bruker Hegel hd10 selv.
Men før jeg fikk denne i hus hadde jeg dacmagic. Hadde den vel omtrent 1års tid så kjenner den meget god på alle mulige måter. Når jeg så fikk hegelen i hus så husker jeg at førsteintrykket mitt var at dacmagicen låt litt kripsere og fetere, tyngre bass bla. Etter å ha sammenlignet disse opp mot hverandre så fant jeg dog fort ut at disse er MILEVIS fra hverandre. Kanskje det var hegelen som trengte innspilling eller ørene mine som måtte bli vandt med en litt annerledes lyd, ikke vet jeg. Brukte xlr utgangene på begge dac'ene.
Fant etterhvert ut at dacmagicen låter syntetisk i forhold, med en kunstig skarphet i toppen. Mye mindre detaljer, mer rotete lydbilde, og en mer aggresiv fremtoning som absolutt ikke låt naturlig i forhold til hegel. Manglet også en del dynamikk.
Skal sies at jeg dog var usedvanlig godt fornøyd med dacmagicen mens jeg hadde denne, da jeg var blandt noen av de første i landet som fikk denne i hus, til en pris på 1600kr
Senere ble jo prisen satt opp en god del, men den er fortsatt et bra kjøp.
Men altså, langt, langt og enda lengre enn langt unna hegel. Måtte bare si det
Ps. Asynkron usb løsning fikser du lett med en god asynkron usb transport som fks. m2tech, Audiophileo, Wawelength osv. Lyder meget analogt!
Magnus.