Dac/hodetlf.forsterker til Sennheiser hd 598?

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Forslag til andre hodetelefonforsterkere med omtrent samme prisnivå som Meier Corda jazz/swing og Lovely Cube tas imot med takk. Jeg er ikke bundet til å velge noen av de jeg nevnte, er bare de jeg har mottatt info om skal være bra til prisen men det er sikkert mye mer der ute.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
ron-hi skrev:
Forslag til fornuftig løsning på problem med dac og hodetelefonforsterker tas i mot med takk. Trenger altså dac som kan berike stueanlegget og hodetlf.forsterker, gjerne alt i ett om det finnes noe under kr10.000,- som er på (nesten)nivå med Hegel h20.
Låter litt "kjøligere" enn Hegel, men fullt på høyde til en brøkdel av prisen: Yulong D100.

PS: Ikke la deg lure av et "tullete" navn. Google it...

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Hodetelefonforsterker til Sennheiser hd 598?

Loevhagen skrev:
ron-hi skrev:
Forslag til fornuftig løsning på problem med dac og hodetelefonforsterker tas i mot med takk. Trenger altså dac som kan berike stueanlegget og hodetlf.forsterker, gjerne alt i ett om det finnes noe under kr10.000,- som er på (nesten)nivå med Hegel h20.
Låter litt "kjøligere" enn Hegel, men fullt på høyde til en brøkdel av prisen: Yulong D100.
PS: Ikke la deg lure av et "tullete" navn. Google it...
Takk for forslag, men ny Hegel hd20 er allerede kjøpt for noen uker siden, så det er bare hodetelefonforsterker jeg trenger nå. Trådtittel er med andre ord blitt misvisende. Best jeg endrer den nå med en gang. Jeg er ute etter en hodetelefonforsterker til ca kr.2.000,- ny eller noe rimeligere brukt og så får jeg heller oppgradere til bedre hodetelefonforsterker om et år dersom jeg føler behov for ytterligere forbedring av lyden.

edit; Får visst ikke endret trådtittel. Det er vel forståelig når jeg tenker meg om, da det står info om dac der også som kan være nyttig for andre som søker etter det samme senere.

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Takk. Da antar jeg at jeg bestiller meg en Matrix M-Stage eller en Lovely Cube Premium, avhengig av hvem av dem jeg får billigst. Det er så og si samme amp, bare forskjellige produsenter. Kjøper ferdig bygd, da mine evner begrenser seg til at jeg så vidt har brukt en loddebolt og ikke har teknisk kunnskap om elektronikk. Må vel skaffe meg en ny PayPal konto, da jeg ikke husker passord til den gamle.

Det var en lenger opp her som ikke var helt fornøyd med Meier Audio Corda til prisen, så da får jeg håpe disse Lehmann-klonene er bedre i samme prisklasse.

Topp Bunn