Class skrev:
HHH skrev:
Nå er det vel egne forumer der ute som KUN handler om å skjelle ut Beresford (både mannen og produktene) så det er vel strengt tatt delte meninger om hvor bra de er....
Hvilke fora er dette som kun handler om å skjelle ut Beresford?
Jeg kan ikke huske å ha lest at noen har sagt at Beresfords DAC-er ikke er mye godlyd for pengene, uansett hva man måtte mene om
mannen.
Det finnes forumdeltakere som ånder og lever for å skjelle ut Beresford, ikke anti-Beresford fora. Og hvorfor nevner jeg nevnte DAC? Fordi den har asynkron USB-inngang, som har stor betydning hvis det er den foretrukne tilkoblingen.
Jeg vet ikke hvorfor komplisere når DacMagic fungerer veldig bra for små penger.
Fordi det ble etterspurt DAC med USB. DacMagic har kun USB som en nødløsning, som ikke fungerer til seriøst bruk. Den er nok bare der for å kunne koble til en laptop som noen har med seg på besøk, antar jeg. Jeg kan i alle fall ikke se noen fornuftig årsak til at de har gjort det valget de har gjort, men det er i alle fall lydmessig feil. Jeg har avskrevet DacMagic hvis jeg ikke får den billig, for den har i praksis færre innganger enn de fleste andre. De har i praksis fire jevngode innganger, mens Cambridge har tre i hifi-kvalitet.
Dessuten er det altfor enkelt å velge DacMagic fordi den koster få penger. Det gjør mange andre også, og få takler alle kombinasjoner. Også DAC må matches med resten av utstyret. Det blir litt hifi-klubbisk å velge hifi på den måten. Riktig pris og bra kvalitet betyr ikke god lyd i enhver situasjon. Hvis jeg skal ta turen innom klubben for å kjøpe DAC, så blir det en helt annen modell. Som pinadø ikke er særlig dyrere, men veldig mye bedre på USB. Og alle andre disipliner, vil jeg anta. Da den første DacMagic ble lansert hadde den nesten ikke konkurranse på det norske markedet, men ikke nå lenger.