Digitale avspillere DAC til PRE30 og A32 på Mentor 8

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Hei Hei godt folk :) jeg er på jakt etter en DAC som skal kjøres ilag med Primare Pre30 og Primare A32. Avspillingen blir gjennom pc så må være Asynkron USB, på 1 Par Dali Mentor 8 Høyttalere.

det jeg da lurer på er om dere har noen forslag til noe som kan passe? :)

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Primare Dac30 er en svært god kombinasjon her! Anbefales på det varmeste.

Primaren spiller med flott driv, herlig dynamikk, oppløst og et engasjement som ikke ligner grisen! Dette er utvilsomt en av de beste dac'ene jeg har eid! Samt passer den jo så flott inn også.

Er du ute etter en rein USB Dac, vil jeg gjerne anbefale Kingrex UD384 (til 1/4 av prisen). Gjør det samme som primaren, bare ikke fullt så bra. Til prisen er den i mine øyne et bedre kjøp om du KUN skal benytte deg av USB. Du bør også da investere i en ekstern PSU til den.

Kan også i denne omgang anbefale deg en Auralic, muligens den beste dac'en jeg har testet all time (transistor), men har dessverre ikke hørt den på Primare elektronikk.

Spørs helt hva du er ute etter av lyd. Holder uansett en knapp på DAC30 fra Primare her.

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Primare Dac30 er en svært god kombinasjon her! Anbefales på det varmeste.

Primaren spiller med flott driv, herlig dynamikk, oppløst og et engasjement som ikke ligner grisen! Dette er utvilsomt en av de beste dac'ene jeg har eid! Samt passer den jo så flott inn også.

Er du ute etter en rein USB Dac, vil jeg gjerne anbefale Kingrex UD384 (til 1/4 av prisen). Gjør det samme som primaren, bare ikke fullt så bra. Til prisen er den i mine øyne et bedre kjøp om du KUN skal benytte deg av USB. Du bør også da investere i en ekstern PSU til den.

Kan også i denne omgang anbefale deg en Auralic, muligens den beste dac'en jeg har testet all time (transistor), men har dessverre ikke hørt den på Primare elektronikk.

Spørs helt hva du er ute etter av lyd. Holder uansett en knapp på DAC30 fra Primare her.

Asså jeg er ute etter at den erstatter Lyd Korte i PCn som for eksempel min Asus Exonar Essence one som jeg har på headsette mitt den blir som et eget lyd kort til pc. å at den eventuelt kan kobles opp mot en Reciver så jeg kan bruke Recivern når jeg skal se filmer, også Stereo Pre30 en til Musikk. bare ved a push of a button, om du shønner :) Var veldig dyr den dacen der da :p 20k. hmm, hmm. er den verdt d? :p

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.533
Torget vurderinger
4
Det er to utgaver av CD31.,MK1 og MK2.
I begge utgaver står det fire stk. PCM1704K orginalt fra Texas Instruments.
To stk. for balansert venstre signal og to stk. for balansert høyre signal.
Hjalla? Nei , det vil jeg ikke påstå, faktisk noe av det bedre.
Da prater jeg om DAC`ene, ikke resten av spilleren......

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
shønner, hmm, ja nei, lurer litt på den DAC30n, men svarte dyrt å vettu.... Er temmelig sikker på at PRE32 med DAC hadde vært mer enn nokk. bare så synd oppgraderingen ikke går på PRE30n.

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Ville vurdert salg av pre30 for å kjøpt inn en pre32 media. Den er svingod. Er samme dacen i prinsipp, men det er faktisk enda bedre med en separat dac30. Enig i at det er kostbare ting men fy flate så bra de er. Hegel hd25 kan gå å legge seg :) du kan jo sjekke brukten titt og ofte, og blir det for lenge å vente så kjøper du deg ny. Var på tilbud i sommer til 16995,- stikk innom den lokale soundgarden og forhandle deg frem til den prisen :)

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Hehe :) ja d blir nokk en dac 30 på meg, klarer ikke å la være, klarer ikke tanken på at Lyd korte i pc skal ødelegge hele morroa, akkurat gått i bestilling av
6 Ballanserte kabler fra L-Sound og så har jeg sendt en mail til Soundgarden for å høre om di har noe demo brukt eller noe billig å selge meg,
fikk mail her tidligere når jeg la ut annonse på ØK Primare A32, at di hadde en til 20% avslag. håper di har noe sånt på Dacen også.
Ser det er en til 10k på torget. men har desverre ikke kontanter til det før om en lang tid,. så her blir det nokk et lite lån, håper bare
dette blir en bra kombo til Dali Mentor 8 høyttalerne mine.. viss ikke griner jeg.....

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
hehe,,

man må ha respekt for økonomien! Soundgarden har jo Resursbank.. og det er jo fint :) Soundgarden pleier å være mennesklige når det kommer til priser.. bare prat med de. Har du ordene i orden, kan det jo hende du får den til 16-17! Ønsker deg iallfall lykke til!

jeg har testa dac30 på helicon og epicon, og det var en helt RÅ match! så tror ikke mentor skal være bom. du kan jo be om hjemlån evt.. .

X3MKungen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2013
Antall liker
246
Sted
Helsingborg Sverige
Är sol folk skriver. Dac30 är grymm.
se om du kan få testat Pre32 med ett MM30 (Dac kort) och se om det kan vara nåogt.
eller gå upp till Pre60 fast då snackar vi andra priser.

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Pre60 er ut ifra min pris klasse. må nøye meg med 30 tusen klassen fåreløpig :) men ja det blir en DAC30 den tror jeg blir konge ilag med PRE30in. Men takker for svar grabbar :)

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
ja har sendt butikk sjefen en mail :) var han som kontaktet meg anngående Primare A32, han spurte om jeg ikke kunne gi en tilbake melding hvordan Dali ble ilag med det sette der, etter som han aldri har hørt den komboen før. så lar seg vell ordne tenker jeg :)

gomslork

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.02.2014
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Ser det ligger en DAC30 på brukt-torget til 10 lapper. Kan vel være en god ide å se på den nå som du har bestemt deg.

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Har snakka med en på soundgarden :) så nå blir d DAC30 på meg :) 13k demo brukt :)

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
208
Torget vurderinger
4
Hadde Stello da220 mk2 på samme settet for noen år tilbake. Passet bra sammen.

gradient

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2012
Antall liker
41
Sted
Århus
Du bliver fornøjet det er en dejlig dynamisk DAC du har fået fat i, jeg har selv prøvet den ud sammen med Primare DVD30 SP32 og A32 I dag spiller jeg dog på Pre32 med medie modul 2x A32 og BD32 R32 der er ikke hel samme dynamik har så fået at vide at DAC 32 er en del bedre end den der sider i MM30

Skal dog prøve ud den nye Pre 60 som skulle være end del bedre på det dynamisk område

Topp Bunn