daCapo hifi er nå representant for ISOL 8

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P_20151221_143952.jpg


    Du er velkommen til en demo på butikken. Har også flere produkter for utlån mot depositum. Hvilket product er riktig for deg? Om du har ekstremt store forsterkere eller ulike problemer med kvaliteten på ditt strømnett, har ISOL 8 akkurat det du trenger. Ulike produkter for løsning av ulike problemer og behov. Løse DC og AC filter.

    Mere info se ISOL-8 Teknologies Ltd. - A/V Mains Conditioning

    P_20151221_143905.jpg


    ISOL 8 Minisub Axis er en totalløsning for ett komplett hifi oppsett. 2 direkte utganger for strømkrevende forsterkere.
    Leveres I sort og sølv finish.




    vennlig hilsen Jørgen Gustavsen
    daCapo hifi
    Møllergata 1
    1530 MOSS
    tlf 69 25 60 44
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei Gullmunn.
    Riktig det der. Det var fra min side aldri nevnt noe om det som kommer ut av vegg da jeg nevnte dette 20A inntaket.Grunnen til at jeg kommenterte filter/fordeler
    var at når jeg kjøpte mitt Isol 8 var det uten strømkabel.Da fikk man tre options: Strømkabel 1-3 hvor nr.3 var den kraftigste kabel.Selvfølgelig ingen av kablene
    hadde ikke 20A plugg da filter ikke hadde 20A inntak.Det var bare dette inntaket som jeg etterlyste i min åpningskommentar.Da kunne jeg ha fått benyttet meg av
    mine egne strømkabler meg 20A apparatplugg.Da trengte jeg jo ikke velge mellom options 1-3.
    Min kommentar til dette filter blei misforstått.Man skulle nesten tro at man diskuterte med noen i fra et Statlig tilsyn der aktørene var utrustet med skyggelapper.
    Da jeg ikke har noe mer å tilføye håper jeg at forhandler ikke ser på dette som sur kritikk.Kritikk må nok jeg tåle å stå for når min kommentar til filter/fordeler var
    uklar for enkelte og Høvdingen inkludert.
    Mvh Kenneth
     

    daCapohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2015
    Innlegg
    60
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Hei du kan dra med 230Volt 2300 watt fra ISOL 8 MINISUB AXIS. Om du tar f. eks en Mark Levinson 23,5 så drar den 1,2 k watt på full effekt. Cd spillere drar typisk 3-20 Watt, for for sterkere drar typisk 50-100 watt. Selv med en rå forsterker vil du ikke engang trekke halvparten av kapasiteten på meget høye lydstyrker.
    Om behovet er større har ISOL 8 en større modell, og andre separate løsninger. Poenget er å ikke trenge bruke mere penger, enn det som er nødvendig for å lfå ren strøm, og derfor vesentlig bedre lyd, slik at anlegget ditt gir full valuta for pengene.t! Vennlig hilsen.
     

    daCapohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2015
    Innlegg
    60
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Alle komentarer ser jeg på som positivt, for da er det en som viser innteresse! Skrev ett generelt svar nedenfor, før jeg leste denne. De forskjellige produkter blir levert med kabler og kontakter som hører sammen I forhold til kapasiteten på filteret. Det er også viktige bestemmelser fra myndighetene som ISOL følger nøye. Det ville heller ikke være noe å tjene på å kjøre en 20A kablel på ett 10 A filter, men jeg skjønner problemstillingen din, da du hadde ønsket å ha flere alternativer. Vennlig hIlsen
    Hei Gullmunn.
    Riktig det der. Det var fra min side aldri nevnt noe om det som kommer ut av vegg da jeg nevnte dette 20A inntaket.Grunnen til at jeg kommenterte filter/fordeler
    var at når jeg kjøpte mitt Isol 8 var det uten strømkabel.Da fikk man tre options: Strømkabel 1-3 hvor nr.3 var den kraftigste kabel.Selvfølgelig ingen av kablene
    hadde ikke 20A plugg da filter ikke hadde 20A inntak.Det var bare dette inntaket som jeg etterlyste i min åpningskommentar.Da kunne jeg ha fått benyttet meg av
    mine egne strømkabler meg 20A apparatplugg.Da trengte jeg jo ikke velge mellom options 1-3.
    Min kommentar til dette filter blei misforstått.Man skulle nesten tro at man diskuterte med noen i fra et Statlig tilsyn der aktørene var utrustet med skyggelapper.
    Da jeg ikke har noe mer å tilføye håper jeg at forhandler ikke ser på dette som sur kritikk.Kritikk må nok jeg tåle å stå for når min kommentar til filter/fordeler var
    uklar for enkelte og Høvdingen inkludert.
    Mvh Kenneth
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei! Alle komentarer ser jeg på som positivt, for da er det en som viser innteresse! Skrev ett generelt svar nedenfor, før jeg leste denne. De forskjellige produkter blir levert med kabler og kontakter som hører sammen I forhold til kapasiteten på filteret. Det er også viktige bestemmelser fra myndighetene som ISOL følger nøye. Det ville heller ikke være noe å tjene på å kjøre en 20A kablel på ett 10 A filter, men jeg skjønner problemstillingen din, da du hadde ønsket å ha flere alternativer. Vennlig hIlsen
    Hei Gullmunn.
    Riktig det der. Det var fra min side aldri nevnt noe om det som kommer ut av vegg da jeg nevnte dette 20A inntaket.Grunnen til at jeg kommenterte filter/fordeler
    var at når jeg kjøpte mitt Isol 8 var det uten strømkabel.Da fikk man tre options: Strømkabel 1-3 hvor nr.3 var den kraftigste kabel.Selvfølgelig ingen av kablene
    hadde ikke 20A plugg da filter ikke hadde 20A inntak.Det var bare dette inntaket som jeg etterlyste i min åpningskommentar.Da kunne jeg ha fått benyttet meg av
    mine egne strømkabler meg 20A apparatplugg.Da trengte jeg jo ikke velge mellom options 1-3.
    Min kommentar til dette filter blei misforstått.Man skulle nesten tro at man diskuterte med noen i fra et Statlig tilsyn der aktørene var utrustet med skyggelapper.
    Da jeg ikke har noe mer å tilføye håper jeg at forhandler ikke ser på dette som sur kritikk.Kritikk må nok jeg tåle å stå for når min kommentar til filter/fordeler var
    uklar for enkelte og Høvdingen inkludert.
    Mvh Kenneth
    Hei. Takk for det.Nei det er jo ikke noe som helst å tjene på dette med å ha 20A plugg i enden av strømkabel.Det var kun en tanke for å få benytte de eksisterende
    kabler som jeg har med denne pluggen.Det er ingen som helst tvil i fra min side om at dette er et godt produkt og jeg ønsker gratulere med dette i "stallen".
    Takk for svar med ønsker om en God Jul og et Godt-Nyttår til dere alle.
    Mvh Kenneth
     

    daCapohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2015
    Innlegg
    60
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Hei finner ikke akkurat den jeg leste på mobilen I går kveld, men det var spørsmål om lokk ! Lokkene er der for at det ikke skal komme f.eks en skrue inn I kontaktene. Dette er ingen problemstilling I hjemmemiljø, men ISOL 8 er stor leverandør til profesjonelle. Ved opp og nedrigging av store PA anlegg, professjonelt er dette kjekt da kabler ofte blir stuet sammen I kasser. Lokkene beskytter også mot regn,de som ikke er I bruk, men de er selvsagt ikke vanntette! ISOL 8 har valg å ikke lage produktene for hifi "dårligere" en til profesjonelle, og det er fordeler med en ensartet produksjon. Vennlig hilsen

    Lokkene kan være for at det ikke skal samle seg støv i nettbrønnene når de ikke er i bruk. Eller lydmolekyler.
     

    daCapohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2015
    Innlegg
    60
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Flott med alle innlegg og spørsmål om ISOL 8

    Det er meget hyggelig at folk her på sentralen viser stor intresse for strømrense produkter! Og forbedringen av lyden er overraskende stor. Selv der hvor vi tror at alt er optimalt, noe det sjelden, nær sagt aldri er.

    Benytter anledingen til å ønske alle musikk og hifi entusiaster her en riktig God Jul og ett Godt Nytt År!

    vennlig hilsen Jørgen Gustavsen, daCapo hifi
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Lykke til med salg av Isol8, har selv erfart (flere ganger oppgjennom, men man glemmer...) at "strømrensing" kan gjøre forskjell på hva som kommer ut av høyttalerne. Prøvde nå helt nylig å selge en iso-trafo jeg hadde stående ubrukt en stund. Helt til jeg fikk et innfall og koblet den opp igjen, bare for moro skyld. Fjernet annonsen samme kveld, og legger den nok ikke ut på nytt heller. :)

    God Jul og Godt Nyttår!
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    680
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Det har etter hva jeg er kjent med, ikke blitt bygget forsterker for hjemmebruk som trenger mer enn 16A kurs.
    joda..

    Boulder-3060-Class-A-Power-Amplifier-2.jpg


    21503.jpg


    ang. lokket så er det til for støv/skitt fra luft..fett osv..som legger seg på kontaktpinnene.. igjen dårligere kontakt over tid..med lokk enda lengre..
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    680
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.481
    Antall liker
    89.203
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Alle disse kan du glatt bruke på en 16 ampere kurs.. spørsmålet er vel hvor praktiske de er(TIL HIFI)...? må vel stå i forhold til bruken;).....og bedre kontaktflater skal du lete lenge etter å...
    selvfølgelig, men nå var det egentlig snakk om over 16A
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.574
    Antall liker
    9.377
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Anbefalingen gjelder tilkobling til 115V. Ved tilkobling til 230V brukes kontakt som nevnt i #29. Effektuttaket på en 20A-kurs på 115V tilsvarer 10A-kurs på 230V.
    Denne var befriende å lese.:)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.481
    Antall liker
    89.203
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Vi fikk aldri svar på hvorfor det er lokk på disse uttakene :rolleyes:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vi fikk aldri svar på hvorfor det er lokk på disse uttakene :rolleyes:
    Les svar #45 en gang til :cool: ...

    mvh
    Beklager, gikk meg hus forbi, men da er det vel en ok pris for disse siden de benyttes utendørs og i proff sammenheng?
    Utendørs vet jeg ikke om jeg ville benyttet det, men er selv for kynisk til å tro at ikke det er ett salgs argument også det med koblinger til proffbransjen :cool: selv om det er frivillig å kjøpe ting og sette sprett på sine surt ervervede kroner...

    mvh
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    661
    Antall liker
    159
    Torget vurderinger
    8
    Det har etter hva jeg er kjent med, ikke blitt bygget forsterker for hjemmebruk som trenger mer enn 16A kurs.
    Mulig det ikke trengs, men min Chord SPM 12000 har 2 stk 20a inntak. Den bruker det kvadratiske pluggene som er vist her.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.481
    Antall liker
    89.203
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Som flere har vært innom i denne tråden. Disse 20A pluggene er i utgangspunktet for 110V, mens vi her i Norge opererer med 16A ved 220V
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

daCapohifi
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
94
Link til alle artikler
29
daCapohifi sine annonser
Bransjenyheter
Takk for besøket på hifimessen.no!

Takk for besøket på hifimessen.no!

  • 0
For den som ikke var der, eller ønsker en ekstra lytt kjører vi USHER ML 801 høyttalerne maksimalt oppstilt på vårt Reference anlegg. Velkommen for demo hos DACAPO HIFI! ML-801 – USHER...
Fortsett
Bransjenyheter
USHER ML 801, Nyhet!

USHER ML 801, Nyhet!

  • 2
Denne høyttaleren erstatter Compass Dancer CP 8571. ML 801 bruker den samme Karbon fiber\papir 8 trommeren og er også en 3 -veis høyttaler. Kabinettet er bygd opp av flere lag og ulike materialer...
Fortsett
Bransjenyheter
Julen kom tidlig i år!

Julen kom tidlig i år!

  • 11
Ny høyttaler fra USHER! Nytt design, nye elementer. Første lytt opp av esken var imponerende. Står nå på butikken og spiller. Fortsettelse følger, vh Jørgen
Fortsett
Bransjenyheter
LP Plater +SEAS bok +Frakt- Tilbud!

LP Plater +SEAS bok +Frakt- Tilbud!

  • 0
Pakke 1 Signert Anette Askvik "Liberty". Topp musikk, meget påkostet produksjon, 2 Lp 45 rpm, lydkvalitet i aller ypperste klasse! + SEAS 70 år jubileums bok innbundet 80 sider+ Norges pakke til...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi har den; Yamaha AS 3200!

Vi har den; Yamaha AS 3200!

  • 0
Med de nye high- end produktene er Yamaha etablert og akseptert som en ledende high end produsent! Nominert til "Golden Ear Award" i Absolute Sound, kjempe tester verden over, og ikke minst...
Fortsett
Bransjenyheter
PrimaLuna nå hos DACAPO HIFI!

PrimaLuna nå hos DACAPO HIFI!

  • 4
PrimaLuna har siden 2003 produsert høy kvalitets rør forsterkere. De har fått meget gode omtaler i tester verden over. PrimaLuna har en lydkvalitet som DACAPO HIFI er stolt av å kunne presentere...
Fortsett
Topp Bunn