Dacmagic Plus eller Schiit Magni/Modi til kontoret?

MortenAB

Medlem
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
47
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Hei! Har en Musiland Monitor 02 jeg bruker på jobb sammen med Audio Technica ATH-M50, som jeg er brukbart fornøyd med.

Har lekt med tanken om å oppgradere til Magni/Modi, men innen man har fraktet og momset disse fra USA havner man på ca 2250 kr inkl strømomformer.
Da begynner kostnaden opp til Dacmagic Plus å bli liten (2698 kr på tilbud ut uka).

Med Dacmagic Plus har man 5 års reklamasjonsrett også, noe man kan glemme på Schiit.

Hva hadde du valgt?
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Ta med hodetelefonene til HFK og prøv de sammen med Dacmagic. CDWM kommer sikkert med noen tekniske kommentarer på matchen med hensyn til impedanse også, kjenner jeg han rett.
 

MortenAB

Medlem
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
47
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Kan nevnes at jeg har et par AKG K550 hjemme som jeg vurderer å ta med på jobb, om det er en bedre match :p
MSRP på disse i USA er jo 198 USD for Magni/Modi mens Dacmagic Plus koster 598 USD. Så sånt sett skulle man tro Dacmagic var noe bedre, men er jo ikke alltid det står i stil prismessig:p
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke hørt den nye, men den forrige har jeg som backup-dac når jeg får behov for det. Personlig synes jeg den er fin til prisen, og det virker som et god tilbud. Men - ta med (begge?) hodetelefonene til en HFK og hør.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Priser og norske forhandlere

Hi-Fi klubben importerer og selger Cambridge Audio i Norge. Jeg antar at det er de som har tilbud.

Schiit Audio importeres av Duet-Audio og selges av Audio Norge. Har du spurt Audio Norge hva de skal ha for Schiit Magni og Modi? Duet-Audio + Audio Norge har sålangt vist seg å holde høyst edruelige priser og roses stadig for god service. De følger selvsagt norske reklamasjonsregler. Det er neppe noen gode grunner til å drive egenimport.

Produktpriser varierer ofte og gjerne naturlig nok mellom kontinenter. I USA er amerikanske produkter gjerne rimelige og europeiske dyre, og i Europa er det omvendt. F.eks. er Sennheiser og beyerdynamic gjerne gunstig priset i Norge når man sammenligner med USA (etter å ha justert for norsk moms).

Cambridge Audio er europeisk og Schiit Audio er amerikansk. Dét kan ha betydning for de amerikanske prisene du har funnet.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Impedansemætsjing

Ta med hodetelefonene til HFK og prøv de sammen med Dacmagic. CDWM kommer sikkert med noen tekniske kommentarer på matchen med hensyn til impedanse også, kjenner jeg han rett.
Jeg får vel innfri forventningene:

Spesifikasjonene for Audio-Technica ATH-M50 forteller:
[...]
Sensitivity: 99 dB
Impedance: 38 ohms
[...]
Spesifikasjonene for Cambridge Audio DacMagic Plus er litt forvirrende (formatert), men det ser ut som om utgangsimpedansen er oppgitt til "<50ohms". Dermed bør den fortrinnsvis benyttes med hodetelefoner >= 400 ohm (8 * 50 ohm), m.a.o. i hvert fall høyimpedante hodetelefoner.

Spesifikasjonene for Schiit Audio Magni indikerer at den er (elektrisk) egnet for de fleste hodetelefoner:
[...]
Maximum Power, 32 ohms: 1.2W
Maximum Power, 50 ohms: 1.0W
Maximum Power, 300 ohms: 260mW
Maximum Power, 600 ohms: 130mW[...]
Output Impedance: Less than 0.1 ohms
[...]
Jeg vet dog intet om Audio-Technica ATH-M50 passer lydmessig til Schiit Audio Magni eller ei. Google kan kanskje hjelpe deg?
 

MortenAB

Medlem
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
47
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Har spurt både på Mail og tlf men fikk aldri noen entydig svar hverken med pris eller hva de skulle gjøre mtp at magni er 110V.
Det ble antydet 10 gangen, så 990 kr stk er vel ikke et feil anslag.100 kr frakt og 200 kr for omformer så er man på 2300 uansett.
 

MortenAB

Medlem
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
47
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Har testet en Dacmagic Plus i dag, og den er litt bedre enn Musiland Monitor 02 som jeg allerede har. Men ikke stor nok forskjell til å rettferdiggjøre 2700 kr.
Ser ut til at Magni/Modi eller HRT MicroStreamer er neste på listen.

Snakket med Sture hos AudioNorge nettopp, norske priser blir 1190 for Magni og 990 for Modi. Magni blir da levert med norsk strømforsyning. Modi kom forhåpentligvis på lager neste uke, mens Magni hadde de allerede.
 

pengelek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
493
Antall liker
59
Torget vurderinger
17
Jeg har hørt dacmagic plus på akg q701 og det var en god match spør du meg.
 

MortenAB

Medlem
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
47
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Har gjort en del research de siste dagene og funnet en annen kandidat som kan vurderes også:iFi-audio iDAC. Da evt med iUSBPower i tillegg. Koster $299 og $199 USD i USA. 2990/1990 i Norge.
 

MortenAB

Medlem
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
47
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Bestilte en fra TTVJaudio.com. Blir spennende å se hvordan dette fungerer:)
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Åh dæven!, der holdt "må-ha" refleksen på å iverksette et kjøp!.. Close call!! hadde det ikke vært for at TTVJ audio er en butikk jeg aldri har hørt om trur jeg at jeg hadde gått på en liten smell nå. Den virket utrolig spennende! Kom så langt at jeg begynte å vurdere fraktmetode før hjernen kobla inn ... ;) Denne skal vurderes som kontor-lyd kilde. Gleder meg til å lese litt om "kraften" i den. antar at det ikke er for voldsomt :)
 
Sist redigert:

MortenAB

Medlem
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
47
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Ttvjaudio er en av hovedsponsorene til head-fi.org så tror det skal være ganske safe. Selv om nettsida ikke helt skriker at vi er i 2013 nå:)
 
Topp Bunn