Nei dessverre. Det er ikke mitt filter og et ønske så langt fra en av partene i prosjektet å ikke publisere det.Mulig jeg spør dumt, men ble delefilteret med Seas DXT diskanten publisert
Nei dessverre. Det er ikke mitt filter og et ønske så langt fra en av partene i prosjektet å ikke publisere det.Mulig jeg spør dumt, men ble delefilteret med Seas DXT diskanten publisert
Kan du fortelle litt om rørforsterkerne på bildet?Vis vedlegget 763917
Da ble det et par 104 i stua her også, fikk tak noen helt strøkne lokalt. Tar en liten lyttetest nå og det låter veldig fint, men diskanten er ikke helt på plass som det nevnes i tråden. Akkurat der er Miragene klart bedre, men får vel se om det går an å gjøre noe med det Merker at jeg ikke trenger å skru volumknotten så høyt med disse, så det er jo lovende mtp. lite watt.
Alle 3 er hjemmebygg etter tegninger jeg har funnet på nettet. Preampen er et enkelt gaintrinn med 7236 dobbeltriode og ett EL34 som CCS til hver kanal. Effektforsterkeren er single-ended KT88 med ECC85 driver, og på gulvet står en 6SN7/6BX7 headsettforsterker med rørregulert strømforsyning.Kan du fortelle litt om rørforsterkerne på bildet?
Leste litt om Pylon Jasper 25 og de ser (subjektivt sett) underpriset ut. Altså bang for the bucks i kjøpehøyttalerklassen. Jeg vet at Pylon lager gode delefiltre og kabinetter. Driverne i disse er av toppklasse. Jeg tror Living Voice bruker samme diskant?Prøver høyttalerene i hovedoppsettet. På enkelte parametre spiller de mere "riktig" enn mine pylon jasper 25 til 12x prisen av disse Vis vedlegget 777391
Du/dere har gjort en strålende jobb med å sette sammen disse talerne. Diskanten er snadder, som du sier nøyaktig og spiller uten kompresjon og med masse headroom. Der henger scan speak diskanten i Pylon etter. Noe dempet i attaket ja, men den våknet faktisk mere til da jeg anskaffet Denafrips Terminator 2 dacen.Veldig moro å høre. Og jeg er helt enig.
Vifa C17 elementene har en «mellomtone å dø for». Seas DXT er svært detaljerte og uforvrengte og har i tillegg konstant direktivitet som er en svært undervurdert faktor.
Man kommer ikke utenom et perfekt delefilter og her har grelv gjort en femstjerners jobb.
Jeg brukte dyre filterkomponenter, vel store spoler er et must, dyre røde Jantzen kondensatorer vel ikke nødvendig mener jeg men de ser fete ut.
Den moderate jobben med asfalt og gulvlim slår meget positivt ut på knoketesten.
Grelv trikset med motstand på bassene samt lukket / tettet kasse reduserer xmax og øker presisjon. (Selv om hensikten var ørlite demping faktisk)
Skulle jeg plukket på noe så har høyttalere i 50-100.000 kroners klassen kanskje ørlite feitere og dypere bass.
Synsingen er god den. Kabinettet i Jasper er strålende, ingen "kasselyd" å spore og hører heller ingen pusting og pesing fra bassrefleksportene. Bassgjengivelse på jasper er meget god, fyldig og dyp, trenger ingen subwoofer. Dali er ikke like gode i så måte, men med en godt integrert og rask sub, en REL for eksempel, kunne det blitt rettet opp i.Leste litt om Pylon Jasper 25 og de ser (subjektivt sett) underpriset ut. Altså bang for the bucks i kjøpehøyttalerklassen. Jeg vet at Pylon lager gode delefiltre og kabinetter. Driverne i disse er av toppklasse. Jeg tror Living Voice bruker samme diskant?
Hvis jeg skal kjøre en standard HiFi sentralen synsing (dvs kommentere høyttalere jeg ikke har hørt, altså gjøre noe uhørt) så er Pylon fyldigere i bassen og litt dempet i attakket i diskanten.