Et meget pent oppsett. Tommel oppIkke nye dalier, men nye forsterkere til og drive dem med. Da er det vel lov med et bilde allikavel. Oppgradert litt innen samme merke og det ga virkelig et løft til i lyden.
Vis vedlegget 405071
Et meget pent oppsett. Tommel oppIkke nye dalier, men nye forsterkere til og drive dem med. Da er det vel lov med et bilde allikavel. Oppgradert litt innen samme merke og det ga virkelig et løft til i lyden.
Vis vedlegget 405071
Euphonia og epicon er 2 ganske forskjellige høyttalere, mye med oppbygningen av kabinettene, men største forskjell er kanskje smc magnetene på Epicon. Epicon 6 kan forøvrig ikke sammenlignes med 8. Allt i lydbilde er mye større på 8. Vil forøvrig si at jeg har hatt ms5 innom og forskjellen til Epicon er ganske enorm, til det bedre. Dette er jo selvfølgelig smak og behag, men det er en grunn til at epicon har tatt over for euphonia syntes jeg da.Bestrykningen er det samme på de to høyttalerne. Epicon 8 er en lettvekter med sine 46 kilo kontra Ms5 med sine 69. Lytterommet er totalt på 25 m2, men huserer også et slagverk slik at jeg ikke får snudd anlegget fra en langvegg til en kortveg. Blir nok gjort den dagen jeg må male rommet. Rommet er forøvrig lydisolert alle veier. Anlegget spiller høyt, men målt mot et slagverk så ligger det nok 20 db under.Fett system på liten plass! Aldri hørt Euphonia, hvordan er de ift Epicon 8? De ser jo massive ut!Får vel legge ut et fullbilde av mitt EC og Dali oppsett.
Jeg har ikke hørt Epicon 8 kun 6 og jeg hadde ikke byttet mot de. MS5 er en høyttaler som passer godt for meg som liker progressiv musikk med tyngde på metal-siden. De to 8 tommers bassene skaper den rette bunnen og 6,5 toms mellomtone gir en fin balanse opp mot diskant. Forsterkeri som heller mot det varme passer fint mot den musikken som jeg spiller.
Vis vedlegget 399362
Gir etter for presset. Alt er feil med plasseringen, men måtte bare høre på dem. Blir pakket ned til helgen da riving av vegger og tak begynner.
Clean and nice, waf har du oppå ht ???Vis vedlegget 399362
Gir etter for presset. Alt er feil med plasseringen, men måtte bare høre på dem. Blir pakket ned til helgen da riving av vegger og tak begynner.
Etter måneder med blodslit begynner det endelig å ta form hjemme. Anlegget står nå på plass, og daliene har begynt å fylle stua med musikk.
Vis vedlegget 417830
Du skal være obs på at dine fine Helicon spiller bedre og bedre jo finere forsterkeri du benytter.Jeg benyttet meg av ARC og de spilte aldeles nydelig.Nåværende oppsett har stått i snart to år. Digger Helicon! Snuser på no nytt, hadde vært moro å bevegd seg inn i smc segmentet. Måtte blitt minimum Rubicon 6 i tilfelle. Får sjå.
![]()
Hva har du satt under høyttalerne dine her?Nåværende oppsett har stått i snart to år. Digger Helicon! Snuser på no nytt, hadde vært moro å bevegd seg inn i smc segmentet. Måtte blitt minimum Rubicon 6 i tilfelle. Får sjå.
![]()
Epicon er episk, flott oppsett du har der
Auralex GrammaHva har du satt under høyttalerne dine her?Nåværende oppsett har stått i snart to år. Digger Helicon! Snuser på no nytt, hadde vært moro å bevegd seg inn i smc segmentet. Måtte blitt minimum Rubicon 6 i tilfelle. Får sjå.
Ja, Hegel har nok power med sine 2x250w 8ohm. Hadde før Cambridge Azur851a med 2x120w 8ohm og var ikke nok.Epicon er episk, flott oppsett du har derHar du prøvd andre forsterker på de? føler du det er nok "power i hegelen til og drive de?
Meget pent oppsett.
Ingen? Noen som har formening om forskjellen?Noen som har hørt Epicon 6 og Euphonia MS4 oppimot hverandre?
Epicon 6 er helt konge som surroundEpicon 6 er nydelige høyttalere .
Noen har det litt for greit...Epicon 6 er helt konge som surroundEpicon 6 er nydelige høyttalere .
Vis vedlegget 420125
Ok litt overkill![]()
om det e nå trøst så har det ikke kommet av seg sjøl, mye overtid og riktig prioritering (gammel bil)Noen har det litt for greit...Epicon 6 er helt konge som surroundEpicon 6 er nydelige høyttalere .
Vis vedlegget 420125
Ok litt overkill![]()
![]()
De fleste Dali-logoer er festet med en nagle-aktig ting i senter av logoen, så den kan roteres. Husker ikke om dette er tilfelle på Euphonia. Kan hende det hadde blitt et par Tuborg for mye og at den har blitt limt på oppned, men jeg tror at den kan roteres.Skjønte ikke det med at Dali merket var plassert der. Det var på riktig plass, men snudd opp-ned og senteren var feil vei...hahaDet var noe forrige eier ikke skjønte
![]()
Er ikke i det minste tvil om at det er i aller høyeste grad er fortjent. Sånne herlige ting kommer skjelden gratis, og jeg er ikke av typen som ikke tåler å se at andre har nydelige ting. Jeg koser meg vel så mye med bildene du legger ut;Dom det e nå trøst så har det ikke kommet av seg sjøl, mye overtid og riktig prioritering (gammel bil)Noen har det litt for greit...Epicon 6 er helt konge som surroundEpicon 6 er nydelige høyttalere .
Ok litt overkill![]()
![]()
![]()
Du har prioritert riktigom det e nå trøst så har det ikke kommet av seg sjøl, mye overtid og riktig prioritering (gammel bil)Noen har det litt for greit...Epicon 6 er helt konge som surroundEpicon 6 er nydelige høyttalere .
Vis vedlegget 420125
Ok litt overkill![]()
![]()
![]()
Overraskende bra faktisk. Har ikke finlyttet voldsomt mye enda, men de kan virke noe upresise i bassen til tider. Om det skyldes for lite effekt eller plassering må jo testes. Ellers er det voldsomt detaljert og luftig. Lover bra....Roddis.....
hvordan låt det med xpa-5?
jeg har xpr-5 og er veldig fornøyd med den, men den gir 5*400w![]()