Er det noen som har erfaringer med Rubicon-serien til Dali?
Jeg vurderer å gå fra mitt Klipsch MK1-sett bestående av 2 x RF82, 2 x RS52 og 1 x RC62 til et Dali-sett bestående av 2 x Rubicon 2, 2 x LCR og 1 x VOKAL (samt muligens en Dali Sub E-12 F).
Hvordan tror dere et slik oppsett ville fungert? Noen som har erfaring med LCR som bakhøyttalere i et 5.1 oppsett? Hvordan passer Onkyo til Dali-høyttalere (har en Onkyo TX-SR805 fra før av)?
På forhånd takk,
Espen.
Gikk fra Klipsch RF52 fronter, RC35(pre RC62), RS42 og 2 stk XTZw12, til et sett Rubicon LCR.
Spesiell grunn til at du ikke vurderer 3 stk LCR i front... LCR er nesten Rubicon 5 i et mindre kabinett. Med tilstrekkelig med effekt, vil nok LCR funke aldeles utmerket som senter. I kr og øre vil dette også frigjøre midler.. evt gå for 5 kanaler med LCR (som btw blir 6k billigere enn ditt forslag.. og lekkert!) (slik som et tysk magasin gjorde, og som HFK har link til test på under LCR på webn sin). Starte der og, deretter prøve forskjellige subr, og finne ut hvilken som passer ditt rom.
Vet ikke om Onkyo er en match-in-heaven... men er du lik meg, klarer du å overleve tils du får noe med mer "ompf" å drive disse med.. For eks en pre/effekt løsning..
Jeg har iallfall vare lovord å si som LCR. Bruker mine uten sub, meg kompanserer litt vha noen dB med EQ helt i bunn på forsterkern (en Yamaha surr.amp)
Også er de lekre i hvitt, med hvite trekk(dessverre ekstrautstyr.. FY DALI, FY)
mvh Kai