Hva i all verden skjedde med koselytten min på Epicon 6???
1: PMA-2020 er en fabelaktig forsterker som etter min mening har stått i skyggen av mer eksotiske ting i flere år (gjelder egentlig hele PMA-20XX-serien). Jeg tror mye av årsaken er at klubben har betydelig mindre fortjeneste på denne forsterkeren enn de burde (men ikke kan sette opp prisen høyere siden den kanskje ikke appellerer så mye til highend-markedet siden det "trossalt bare er en Denon".
Jeg tror veldig mange av oss kunne levd godt med denne forsterkeren om vi ikke var så fryktelige snobbete av oss.
2: Jeg har selv bare hørt Epicon på litt tilfeldig utstyr. Classe og NAD Master series (første generasjon). Syntes det spilte best på Classe faktisk, men skulle gjerne hørt de på den nye Master serien med Hypex-basert innmat på effektforsterkerne.
Felles for begge testene var at det spilte usedvanlig behagelig til tross for en voldsom detaljering. Etter en mange timers privat session med Epicon 8 på Classé for to år siden ble konklusjonen min at det spilte (i det aktuelle rommet og på den aktuelle elektronikken på den aktuelle dagen) betydelig bedre etter min smak enn 802 diamond. Det hadde jeg ikke ventet meg. Og basert på den opplevelsen havnet Epicon øverst på ønskelista mi.
Det ble aldri noe handling den gangen, så jeg har ikke testa Epicon på annen elektronikk. Men det er jo et spennende tema, siden svært mange vil ha lyst til å kjøre slikt med muligheter til å få til surroundlyd, helst uten å kjøpe et like kostbart oppsett som fbh71 har investert i. For min del brenner jeg jo 80% av budsjettet på høyttalere om jeg kjører Epicon, så det hadde vært veldig interessant å testa andre varianter.
Jeg skal sjekke om noen gidder å la meg få teste ut ulike surroundenheter direkte, og med ulike effekttrinn for å høre om det er noe moro å hente til tross for "lavt priset" forsterkeri.
Vet du om det ble kjørt Pure Direct på recieveren?
Jeg må innrømme at jeg er overrasket over at Epicons klarer å fremstå som slitsomme... de spilte så fantastisk de timene jeg satt og nerdetesta, og selv med NAD-oppsettet som jeg ikke falt pladask for dengang spilte jo alt annet enn slitsomt.