DALI Helicon 400W og EC

soto

Medlem
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
0
Jeg lurer på å kjøpe DALI Helicon 400W og det jeg lurer på er:
Har EC 4,7 og AW250R, men tror at 250 kanskje blir i største laget for DALI Helicon 400W? Noen som har erfaring?

Er det dumt å bytte ut AW250R med AW120 eller at jeg bytter både 4,7 og 250 med ECI 5.

Hva tror dere vil fungere best på disse høyttalerne?

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Bare ett lite spørsmål, og til andre som svarer på denne tråden;

Hvordan blir en forsterker for stor for ett par høyttalere?

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Jeg lurer på å kjøpe DALI Helicon 400W og det jeg lurer på er:
Har EC 4,7 og AW250R, men tror at 250 kanskje blir i største laget for DALI Helicon 400W? Noen som har erfaring?

Er det dumt å  bytte ut AW250R med AW120 eller at jeg bytter både 4,7 og 250 med ECI 5.

Hva tror dere vil fungere best på disse høyttalerne?
Tror ikke du noen gang kan ha for stor forsterker..
En stor forsterker vil jo bare jobbe lettere og med mer kontroll enn en liten en.. Du har jo utstyret fra før av så hvorfor bytte??

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
EC og Helicon er forøvrig en god match! Forsterkeren blir vanskelig for stor..

JT

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Du har jo utstyret fra før av så hvorfor bytte??
Det kan jo for eksempel ha økonomiske årsaker. Hvorfor bruke AW250R om AW120 gjør jobben like godt, og "nedgraderingen" gir overskudd til innkjøp av masse musikk? :)

soto

Medlem
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
0
Jeg tror jeg brukte "feil" ord når det gjelder for stor. Det jeg mente var trenger jeg en 250 på disse høyttalerene eller holder det med en 120.
Jeg synes at den fysiske strørrelsen på 250 er litt stor. Blir det dårligere lyd om jeg bruker en ECI 5 heller. Sparer også plass da med en integrert forsterker

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Jo, men AW120 gjør ikke jobben like godt...

T

timc

Gjest
Du vil tape mye ved å nedgradere fra 250 til eci5. Ville beholdt 250'en. H400 liker store forsterkere.

mvh

Zapffe

Medlem
Ble medlem
03.03.2004
Antall liker
0
Jeg har spilt med EC250R og Dali Helicon 400 det siste året. Synes dette er svært god match.

Enig med tidligere innlegg i at en forsterker blir vel "aldri" for stor.

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Må vel være enig med dem som sier att forsterkeren sjelden blir for stor hva effekt og muskler anngår. Ett annet moment er vel om man matcher en vesentlig bedre (les dyrere) forsterker, med en rimeligere høytaler. Da vil man vel ofte kunne oppleve att forsterkeren rett og slett blir for avslørende i fht de tingene høytaleren evt gjør mindre bra.

Er saken den att trådstarter vil nedgradere for å få litt kroner til overs, går jeg ut fra att bruktmarkedet er stedet han handler... Mitt tips blir å kjøpe en mindre forsterker, teste mot den du har, og selg det som ikke passer. Er i bruktmarkedet selv om dagen, og EC virker det som det er kamp om... selges på timen, så faren for å bli sittende med flere er vel minimal.

Topp Bunn