Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
Finnes det andre hifi/hjemmekino forum enn hifi4all.dk, vintagehifi.dk og nerds.dk?
Helt enig.Hvis det ikke finnes flere, er jeg overrasket over hvor lav aktivitet det er på hifi forum i Danmark sammenlignet med Norge. Stor forskjell kan det se ut som.
Det er fordi Facebook ikke har rukket å drepe Hifisentralen riktig enda.Ja. Jeg er overrasket over den begrensete aktiviteten. Det er ofte langt flere innlegg her i løpet av en time enn det er i løpet av en hel uke på de danske forumene.
Jeg regner med at du fleiper, men HFS og forumformatet har egenskaper FB ikke er i nærheten av å kunne tilby. Er vel en ikke helt ubetydelig aldersforskjell på brukergruppen også, selv om vaffel og strikketøy-entusiastene har kommet sterkt på FB de siste par årene. Noe som selvsagt automatisk skremmer ungdommen bort, har vi flaks får vi noen av de lydinteresserte hit.Det er fordi Facebook ikke har rukket å drepe Hifisentralen riktig enda.Ja. Jeg er overrasket over den begrensete aktiviteten. Det er ofte langt flere innlegg her i løpet av en time enn det er i løpet av en hel uke på de danske forumene.
Mvh
BB
Som moderator på to forum så må jeg dessverre si at jeg ikke fleiper. Det er helt klart at forum har noen kvaliteter som Facebook ikke kan tilby men det er ikke nok for å holde aktiviteten i gang. Jeg tar meg selv i å bli overrasket over aktiviteten her inne på sentralen og har mine teorier hvorfor.Jeg regner med at du fleiper, men HFS og forumformatet har egenskaper FB ikke er i nærheten av å kunne tilby. Er vel en ikke helt ubetydelig aldersforskjell på brukergruppen også, selv om vaffel og strikketøy-entusiastene har kommet sterkt på FB de siste par årene. Noe som selvsagt automatisk skremmer ungdommen bort, har vi flaks får vi noen av de lydinteresserte hit.
De gnåler ikke så jævlig om kabler, så da blir aktiviteten deretter.....
Hovedårsagen er at Danske moderatorer tror de er små konger (de kompenserer tydeligvis for et eller andet), specielt Gige fra hifi4all er fuldstændig vanvittig, han har virkelig ødelagt meget for den Danske fora kultur.Ja. Jeg er overrasket over den begrensete aktiviteten. Det er ofte langt flere innlegg her i løpet av en time enn det er i løpet av en hel uke på de danske forumene.
Hifi4All har også veldig streng politikk og tillater ikke bransjeaktører å delta i diskusjoner eller å legge ut nyheter på framsiden hvis man ikke selger via en dansk forhandler/distributør. lyd & akustikk som jeg representerer selger direkte til Danmark, men vi kan ikke opplyse om produktene våre der.
Dansker her.Enten så er det ikke kultur for aktivt forum i Danmark eller så mistenker jeg at forumene har blitt drevet på en måte som gjør at mange har forsvunnet.
Denne tråden handler om danske forum.Trekker fram tråden igjen for å spørre om hififolket vet om andre gode hififorum på engelsk, fortrinnsvis? For hjemmekino er det flere gode, men strever litt med å finne noe tilsvarende som HFS. Svenske og danske forum er det lite aktivitet på, et par amerikanske er for overflatiske synes jeg, lite reell hifiprat der, mest høflighetsfraser fram og tilbake.
HFS er supert det altså, bruker antakelig alt for mye tid her, men av og til savner jeg å lese litt annet høykvalitets forumstoff. Var nå rart om ikke Storbritannia har et eller flere gode forum??
Det er mye ryddigere om du startet en ny tråd slik jeg ser det.Har litt motvilje mot å starte tråder hvis en kan bruke en som stort sett er innenfor samme tema. Og siden tråden har ligget brakk et par år så tenkte jeg, skitt au, vi bruker den. Kan oppfordre deg som trådstarter til å utvide tråden til å gjelde utenlandske forum generelt - hvis du ikke har lyst til det så går det fint. Antar det ikke strider mot retningslinjene til HFS å linke til/omtale andre fora så lenge de ikke er en direkte konkurrent her hjemme.
Dansker her.
Hifi4all er det største danske forum for seriøs Hifi. Som allerede nævnt er aktiviteten meget lille, og derfor "immigrerer" vi danskere herover på Hifisentrasen. Her er der seriøs snak om Hifi samt en uformel tone og mulighed for off topic hvis man lyster.
Jeg tror mange ex-brugere af danske forum søger andre steder hen eller helt indstiller aktiviteterneDansker her.Enten så er det ikke kultur for aktivt forum i Danmark eller så mistenker jeg at forumene har blitt drevet på en måte som gjør at mange har forsvunnet.
H4A har været et aktivt sted for år tilbage, men den aktivitet er blevet fordrevet af ejeren selv pga hans hårde måde at drive siden på.
Så mange aktive forums brugere har søgt andre steder hen, bla her.
Jeg selv bruger faktisk ikke danske forums mere. Dels pga den lave aktivitet, dels pga den måde de bliver drevet på og sidst med ikke mindst Danskernes måde at bruge forums på (ikke altid den mest venlige tone).
Men så er det jo godt at Hifisentralen er sådan et dejligt sted at være
Har sagt det flere ganger her - bransjeaktører burde kunne delta fullt på høyde med andre - alle med IQ på høyde med sitt ege sko nummer klarer å lese det med øyne og bevissthet om at det er en bransjeaktør som deltar i tråden.Strenge regler for bransjeaktører på hifi4all. Virker ikke ut som det mulig å involvere seg diskusjoner uten at han blir moderert, selv om man ikke nevner konkret egne produkter. Forstår til en viss grad tanken da det kan oppleves som reklame, men tror også det blir et tap i forhold til formidling av god informasjon.
For min del spiller det ingen rolle, men en vil nok da se at enkelte aktører hevder seg, andre deltar ikke, også får vi "Duelund-syndromet" på nytt. Med andre ord enkelte aktører som benytter enhver anledning for å reklamere, og hadde det ikke vært for den biten, så hadde det vært greit. Nå er det forøvrig ingen struping av bransjeaktører så lenge de ikke "reklamerer", men ettersom de ikke kan det så velger de ofte å frastå fra diskusjon, men ikke alle.Har sagt det flere ganger her - bransjeaktører burde kunne delta fullt på høyde med andre - alle med IQ på høyde med sitt ege sko nummer klarer å lese det med øyne og bevissthet om at det er en bransjeaktør som deltar i tråden.Strenge regler for bransjeaktører på hifi4all. Virker ikke ut som det mulig å involvere seg diskusjoner uten at han blir moderert, selv om man ikke nevner konkret egne produkter. Forstår til en viss grad tanken da det kan oppleves som reklame, men tror også det blir et tap i forhold til formidling av god informasjon.
Høvdingen - oppfordrer deg sterkt til å vurdere dette, gjerne høre hva folk mener, kan ikke være annet enn en gave fra Ham der Oven at bransjeaktører gidder engasjere seg her. Foreslår at den enkelte bransjektørs navn får rød farge, så ser alle at eksempelvis Orso er det.
Ser den, men det var vel ingen andre enn Duelund selv som tapte på detFor min del spiller det ingen rolle, men en vil nok da se at enkelte aktører hevder seg, andre deltar ikke, også får vi "Duelund-syndromet" på nytt. Med andre ord enkelte aktører som benytter enhver anledning for å reklamere, og hadde det ikke vært for den biten, så hadde det vært greit. Nå er det forøvrig ingen struping av bransjeaktører så lenge de ikke "reklamerer", men ettersom de ikke kan det så velger de ofte å frastå fra diskusjon, men ikke alle.Har sagt det flere ganger her - bransjeaktører burde kunne delta fullt på høyde med andre - alle med IQ på høyde med sitt ege sko nummer klarer å lese det med øyne og bevissthet om at det er en bransjeaktør som deltar i tråden.Strenge regler for bransjeaktører på hifi4all. Virker ikke ut som det mulig å involvere seg diskusjoner uten at han blir moderert, selv om man ikke nevner konkret egne produkter. Forstår til en viss grad tanken da det kan oppleves som reklame, men tror også det blir et tap i forhold til formidling av god informasjon.
Høvdingen - oppfordrer deg sterkt til å vurdere dette, gjerne høre hva folk mener, kan ikke være annet enn en gave fra Ham der Oven at bransjeaktører gidder engasjere seg her. Foreslår at den enkelte bransjektørs navn får rød farge, så ser alle at eksempelvis Orso er det.