Dansker søger DOXA

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Hei alle jer nordmænd og damer :) Jeg skal have mig noget nyt forstærker udstyr, og tænker på at prøve noget DOXA. Jeg har et sæt Dali Grand Diva højtallere, og de vil meget gerne have GODT med strøm.

Hvad koster DOXA 70 Signature MK II i norge? Nogen der har en til salg?

På forhånd takk.

H
 
R

Rojoh

Gjest
En 70 signature mkII burde du kunne få for rundt 5000,-

Mvh. Johan
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Varierer vel mye i pris? Kan huske å ha sitt Doxa 70 MK2 fra 5000NOK til 7000NOK

Doxa 70 SE fra 2500NOK - 4000NOK

Doxa 70 B fra 3500NOK - 4500NOK


MVH
 

DK

Medlem
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
7
Antall liker
0
Nå ok. Så er der en DOXA på vej. Jeg er meget spændt på at høre den. Den må desværre nøjes med en gammel Linn Pretek som partner, ind til jeg for råd til andet.
Nogen siger at DOXA ikke er så god i bassen. Hvad er jeres erfaring med det?
Den jeg får er en 70 Signature MKII med 2 650V trafoer.
 

DK

Medlem
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
7
Antall liker
0
Jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men "DK" profilen, er den samme som "rockforlife"
Så det er bare mig!
 

jakket

Medlem
Ble medlem
21.01.2003
Innlegg
39
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Her har du hjemmesiden til Doxa.
http://www.haugalandaudio.no/produkter.html

Jeg ville gått for en 140 signatur, den er utrolig rask iforhold til den gamle 70 sign. Bassen er både dyp og stram! har aldrig hørt at Doxa skal være dårlig i bassen.
Ta kontakt med Lauvland, han er forresten en veldig trivelig og hjelpsom kar.
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
nu bliver det spændende at høre det norske vidunder.. Er i klar over i bor i det smukkeste land i verdenen?? Og så har i også DOXA!!!
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Er i klar over i bor i det smukkeste land i verdenen??
He he he,takk for den du!
Danmark er nå heller ikke et dumt land!
Det er deilig å feriere i ;D
Og så smaker jo dansk salami særdeles godt og!

Doxa 70 signature hørte jeg i lag med et sett B&W Matrix 802 for noen år siden.
Det var en meget god match.
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Jeg har noget fammilie i Lillestrøm, tæt på Oslo. Min kusines mand er den norske ambasadør i kroatien
. Han har ikke DOXA. Tænk en gang, at han kan være det bekendt :eek:
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
nu bliver det spændende at høre det norske vidunder.. Er i klar over i bor i det smukkeste land i verdenen?? Og så har i også DOXA!!!
Takk for skryt av både landet vårt og Doxa. Dere har jo det beste tweak å by på: En god bayer og en Gammel Dansk! ;D

Mener å huske at det danske High Fidelity langt tilbake har hatt positive omtaler av Doxa, - men de har etterlyst distribusjon til Danmark. Lauvland er som det skrives her en hyggelig kar. Skulle du få problemer med Doxaen din, eller ønsker å oppgradere, ring ham.

Gled deg til hyggelige musikkalske opplevelser, og ha en god påske! 8)
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Takk for skryt av både landet vårt og Doxa. Dere har jo det beste tweak å by på: En god bayer og en Gammel Dansk! ;D

Mener å huske at det danske High Fidelity langt tilbake har hatt positive omtaler av Doxa, - men de har etterlyst distribusjon til Danmark. Lauvland er som det skrives her en hyggelig kar. Skulle du få problemer med Doxaen din, eller ønsker å oppgradere, ring ham.

Gled deg til hyggelige musikkalske opplevelser, og ha en god påske! 8)
Tak for det, og i lige måde :) Jeg er spændt på at høre den spille, og ikke midst hvordan den spiller bas. Noget siger den ikke er heeeelt super, og andre siger den spiller "ICEpower" bas. I wonder witch one its gonna be??
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tak for det, og i lige måde :) Jeg er spændt på at høre den spille, og ikke midst hvordan den spiller bas. Noget siger den ikke er heeeelt super, og andre siger den spiller "ICEpower" bas. I wonder witch one its gonna be??

ICEpower er nok overlegen i bassen i forhold til din Doxa 70 signature MK2... Men en Doxa 140 sign?


MVH
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Jeg har en 70SE Mk II som Lauvland har oppgradert, bla. byttet utgangstransistorer tilsvarende oppgraderingen som ble gjort på de siste modellene av signaturen. Disse ble benevnt "ia" hvis jeg ikke husker feil. Målsettingen med oppgraderingen og resultatet ble bla. en fastere og med presis bassgjengivelse.

Alt er relativt, så spørsmålet blir: Hva er god lyd for meg? Jeg liker Doxaen for dens egenskaper til å gjengi et åpent og naturlig lydbilde. Til tross for en åpent gjengivelse, plages jeg ikke av lyttetretthet. Den avgrunnsdype punchede bassen har jeg ikke. Den klarer heller ikke mine høyttalere å fremskaffe. Men den bassen som skal være der for å skape den gode lytteopplevelse, - den har jeg.

Jeg kaller det High Fidelity! - Og jeg trives med det! ;)
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Den siste Doxa 70-wattern som blei testa i Fidelity fikk svært rosende omtale. Den var tilfeldigvis modifisert etter min oppskrift (se oppskrift DIY-avd.) + utstyrt med "min" EKKJ-nettkabel ::)
Utføres denne enkle oppgraderingen spiller Doxaen bass med et drive som ikke står noe tilbake for f.ex. den lille Krellen pluss at den vokser på samtlige felter.

Når forsterkere som f.ex. Doxa og Electrocompaniet mangler krefter og temperament er det hovedsaklig på grunn av underdimensjonerte strømbaner, både på primær- og sekundærsiden. Oppgraderes dette vokser de rett inn i high-end klassen og viser seg som de juvelene de virkelig er:eek: ;)


Mvh. RS
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Hysj! Ikke si det til noen, men jeg monterte "grøftekabelen" på min Doxa. Hørt forskjell ja! Lauvland synes det var litt over kill. Jeg synes det var morsomt! ;)
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Den siste Doxa 70-wattern som blei testa i Fidelity fikk svært rosende omtale. Den var tilfeldigvis modifisert etter min oppskrift (se oppskrift DIY-avd.) + utstyrt med "min" EKKJ-nettkabel ::)
Utføres denne enkle oppgraderingen spiller Doxaen bass med et drive som ikke står noe tilbake for f.ex. den lille Krellen pluss at den vokser på samtlige felter.

Når forsterkere som f.ex. Doxa og Electrocompaniet mangler krefter og temperament er det hovedsaklig på grunn av underdimensjonerte strømbaner, både på primær- og sekundærsiden. Oppgraderes dette vokser de rett inn i high-end klassen og viser seg som de juvelene de virkelig er:eek: ;)


Mvh. RS
Kan du vise denne upgrade med billeder osv? det kunne måske være en spændende ting at få lavet..
 

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.693
Antall liker
3.187
Jeg har en 70SE Mk II som Lauvland har oppgradert, bla. byttet utgangstransistorer tilsvarende oppgraderingen som ble gjort på de siste modellene av signaturen. Disse ble benevnt "ia" hvis jeg ikke husker feil. Målsettingen med oppgraderingen og resultatet ble bla. en fastere og med presis bassgjengivelse.
Har samme erfaring med en Signature MkII, som Lauvland oppgraderte tilsvarende til MkIIa. Den mistet noe av "magien" i mellomtonen, men ble til gjengjeld mye kjappere - med en fast og presis bass.
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Hei igen. Hvis jeg er heldig, kommer min DOXA i dag. Desværre har jeg kun en gammel og billig preamp at køre med, det første stykke tid. Senere kunne jeg godt tænke mig at prøve en rørpre-amp sammen med DOXA. Har i nogen forslag? Jeg vil helst have en preamp, MED remote... (man er vel doven)
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Kan du vise denne upgrade med billeder osv? det kunne måske være en spændende ting at få lavet..

Aabner du forstærkeriet vil du relativt hutigt indse hvor enkelt dette faktisk er.
Et tips alikevel:
Det sitter en av/på-bryter (av svært dårlig kvalitet) på baksiden; flernes denne etterlater den et rektangulært hull som kun behøver en mindre bearbeidelse for å kunne romme en std. nettbrønn. Dermed er det fritt fram for DIY-nettkabel; det ultimate her er EKKJ fra f.ex. ELFA da denne både består av massive ledere og er skjermet. (det første betyr mest)
Trafo (-er) kobles så direkte til nettbrønn; trafotråd forlenges via kabelsko/lodding.

De tynne trådene fra print til høyttalerterminaler erstattes med massiv kobbertråd, jo tykkere jo bedre!

Høyttalerkablene er som jeg ynder å påminne om en forlengelse av forsterkerens strømbaner. Mine er tykke og massive ;)

Mvh. RS
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
881
Antall liker
161
Sted
Bergen
Senere kunne jeg godt tænke mig at prøve en rørpre-amp sammen med DOXA. Har i nogen forslag?
Jaaaa! ;D ;D ;D

Jeg bruker Conrad Johnson PV11 rør pre til min 70 Signature og det er virkelig en god match!!

mvh André
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Hei igen. Jeg har nu fået min DOXA, og det er bare for vildt, hvad den kan!! Er i klar over hvilken perle DOXA er?? Det er uden sammenligning den bedste effektforstærker, jeg har haft til dato!

Mitt anlæg er: Dali Grand Diva (højttaler) Rega Apollo (cd afspiller) (Sunfire tube preamp, er på vej) VdH kabler, og så denne herlige DOXA 70 sig. MKII..
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
det der blir et morsomt anlegg, rockforlife. Jo, vi vet hvilken skatt denne Doxa'n er. We love it too! ;) Med rør i pre-amp'en blir den enda mer utrolig!

Honkey
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
det der blir et morsomt anlegg, rockforlife. Jo, vi vet hvilken skatt denne Doxa'n er. We love it too! ;) Med rør i pre-amp'en blir den enda mer utrolig!

Honkey
Ja, men desværre er der MEGET gain på min Sunfire pre, at jeg dårlig kan røre volumeknappen. Det er noget lort (shit) Jeg bliver nok nødt til at sælge den igen :-/
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

ser at det kommer en doxa modell 72. vet noen om det her er snakk om en pre-amp eller er det en ny effektforsterker ?

mvh. s.
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hei igen. Jeg har nu fået min DOXA, og det er bare for vildt, hvad den kan!! Er i klar over hvilken perle DOXA er?? Det er uden sammenligning den bedste effektforstærker, jeg har haft til dato!

Mitt anlæg er: Dali Grand Diva (højttaler) Rega Apollo (cd afspiller) (Sunfire tube preamp, er på vej) VdH kabler, og så denne herlige DOXA 70 sig. MKII..
Har selv en DOXA sign mk2 som jeg har fått Lauvland til å oppgradere. Resultat, - strammere bass, mer dynamikk og snert. Sym\nes ikke at det gikk utover magien i mellomtonen. Men jeg har akkurat vært i Danmark og besøkt Niels Larsen. Tidliger har jeg tatt ibruk signalkablene hans, men meget overbevisende resultat. Denne gangen var det høyttalerkablene hans det gjalt. Om vi kan lage forsterkere i Norge, så kan dere lage kabler i Danmark. Dette er desidert det beste jeg har hørt. Aldri har en oppdatering med så liten investering gitt så stort resultat. Absolutt alt ble bedre.

mvh
 
Topp Bunn